Przedszkolak w domu- To wszystko dla Was, rodzice

2020-05-29

29.05.2020 - Nauczanie zdalne
Temat: To wszystko dla was, rodzice


I. Ćwiczenia poranne


Zabawa na powitanie "Kto ma brata?".
Dziecko wykonuje przysiad jeśli: ma brata, ma siostrę, ma dwoje rodzeństwa, ma starsze rodzeństwo, młodsze rodzeństwo, jeśli jest z bliźniaków.


II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.


1. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej "Jesteśmy razem!".
Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód
i zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady -
obydwaj kochamy tatę!
Każdy zna takie słowo,
ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę…
Jakie to słowo?
RODZINA!

Rozmowa na podstawie wiersza.
Co dziecko podaruje mamie?
Co dzieci zrobią dla taty?
Co to jest rodzina?
Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?

2. Zabawa - "Kończenie zdań" – wypowiedz dziecka na temat rodziny.
Prosimy aby dziecko dokończyło zdania (przykłady):
Lubię moją rodzinę, bo...
Z moją rodziną najbardziej lubię...
Moja rodzina to...

3. Język angielski
Piosenki - pokazywanki dla dzieci
"Hello Mummy" - https://www.youtube.com/watch?v=QmPXA4znYRI 
"Family finger" - Dajemy dziecku kolorowe pisaki i prosimy aby na każdym palcu namalowały jednego członka rodziny. Tak pięknie ozdobione paluszki możemy wykorzystać podczas śpiewania piosenki - https://www.youtube.com/watch?v=mjFcrv6Lfx8&list=PLp-gcWk_3hUm0ZkMWqtQZis1DGnPswH5k

 

III. Propozycje zajęć popołudniowych
1. Zabawa muzyczna "Wymruczane melodie".
Osoba dorosła wybiera w myślach, jaką melodię przedstawi dzieciom, jedynie ją mrucząc. Potem śpiewa, mrucząc wybraną piosenkę. Następnie dziecko podaje jej tytuł lub śpiewa wymruczany fragment.

2.Śpiewające Brzdące - "Piosenka dla taty"
https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc

3.Zabawa muzyczno-ruchowa "Taniec z gazetami".
Dobieramy się w pary. Kiedy osoba dorosła włącza dowolne nagranie piosenki tańczymy na rozłożonych gazetach, nie schodząc poza nie. Kiedy nagranie jest zatrzymywane, przybieramy jak najbardziej dziwne pozy, nie wykraczając poza linię gazet.


4.Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

• Pyszny obiad – dzieci oblizują językiem wargę górną i dolną, jak po zjedzeniu pysznego, rodzinnego obiadu.
• Spacer – przy szeroko otwartej jamie ustnej, język idzie na spacer w stronę nosa i w stronę brody.
• Rodzinna zabawa – dzieci naśladują dmuchanie baloników: wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami.
• Karuzela – dzieci naśladują ruch językiem w koło, od wewnętrznej strony jamy ustnej. Język porusza się raz w jedną, raz w drugą stronę, zataczając duże koła.
• Całusy – dzieci wypychają wargi do przodu i naśladują wysyłanie pocałunków mamie i tacie.

 

Pozdrawiamy,

p. Ania & p. Ola

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach