Przedszkolak w domu- Tak się bawimy

2020-05-12

12.05.2020 Nauczanie zdalne
Temat dnia: Tak się bawimy


I. Ćwiczenia poranne


1.Ćwiczenia oddechowe:
„Chusteczka”
Dzieci siadają przy stolikach, każde dziecko trzyma w rękach chusteczkę higieniczną. Rodzic prosi, by dziecko:
– położyło chusteczkę przed sobą na stoliku, nabrało w policzki powietrza i mocno na nią dmuchało;
– położyło chusteczkę na dłoni i ją zdmuchnęło;
– wzięło chusteczkę za dwa rogi i podmuchało pod chusteczkę, tak aby drugi koniec się unosił;
– przyłożyło złożoną chusteczkę do nosa, nabrało powietrza ustami, a wydmuchnęło powietrze nosem w chusteczkę.

2. Ćwiczenia dykcyjne:
Mówimy zdania, a dzieci próbują je dokładnie powtórzyć:
• Królowa Karolina ma korale.
• W szafie jest dużo sukni królowej.
• Król siedzi na tronie w złotej koronie.
• W zamku odbywa się bal.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem


1. Osłuchanie się z piosenką: Fruziaki - „Chmurkowy teatr Fruzi”
https://www.youtube.com/watch?v=1Buj3_gRvKQ 
1.Fruzia często patrzy w chmury,
Lubi być w obłokach.
Mówi, że w nich można spotkać,
Księcia albo smoka.

Ref. Chmurkowy teatr
Najpiękniejszy na świecie.
W chmurkach zobaczycie
To co tylko chcecie.
Można w nich dojrzeć okręt,
okręt i zajączki,
wszystko to tworzą białe,
białe, małe obłoczki. (x2)


2. Fruzia widzi w białych chmurach
Bajkowe postacie,
Które z książek - tych dla dzieci,
Wszyscy dobrze znacie.


Ref. Chmurkowy teatr
Najpiękniejszy na świecie.
W chmurkach zobaczycie
To co tylko chcecie.
Można w nich dojrzeć okręt,
okręt i zajączki,
wszystko to tworzą białe,
białe, małe obłoczki. (x2)


2.Rozmowa na temat piosenki.
- W co lubi patrzeć Fruzia?
- Kogo można spotkać w chmurach zdaniem Fruzi?


3. Słuchamy kilka razy powyższą piosenkę i staramy się jej nauczyć.


III. Propozycje zajęć popołudniowych


1."Akademia Umysłu Junior, zabawy z językiem angielskim - innowacja pedagogiczna"
Dzisiejsze zadanie na spostrzegawczość. Znajdź 10 różnic na obrazkach, które znajdują się na dole strony.


2. Zabaw ruchowa „sieć pająka”
Do zabawy ruchowej potrzebujemy długą włóczkę, kolorowe piłeczki (lub inne kolorowe małe przedmioty) i krzesełka (lub inne przedmioty, do których można przyczepić lub owinąć włóczkę).
Rozkładamy włóczkę pomiędzy różnymi przedmiotami, tworząc w ten sposób ogromną sieć pająka. Wysypujemy na podłogę kolorowe piłeczki. Na sygnał dzieci zmieniają się w małe pajączki i chodzą pomiędzy nitkami sieci tak, aby jej nie uszkodzić. Gdy wypowiemy jakiś kolor pajączki zbierają piłeczki na przykład w kolorze niebieskim i zanoszą je do koszyka.


3. Symetryczna zabawa
Do zabawy wystarczy kartka przedzielona na pół oraz różne przedmioty, które macie w domu w parach (po 2 szt np. łyżeczki, klocki, autka itp.).
Zabawa polega na układaniu przedmiotów wzdłuż osi symetrii lub inaczej w odbiciu lustrzanym. Warto dziecku przy okazji takiej zabawy pokazać jak ułożone przedmioty wyglądają w lustrzanym odbiciu. Rodzic układa wzór po jednej stronie, następnie dziecko odwzorowuje po drugiej. Po kilku powtórzeniach możemy zamienić się rolami i dziecko dla rodzica układa wzór do odtworzenia. Poniżej inspirujący filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=LF8pzZnYFcY&feature=youtu.be  

 

Pozdrawiamy,

p.Monika & p.Ania & p.Ola

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach