przedszkolak w domu- wielkanocny koszyczek

2020-04-06

06.04.2020 – Nauczanie zdalne
Temat tygodnia: WIELKANOC


I . Ćwiczenia poranne


Eksperyment: „Jak sprawdzić czy jajko jest świeże?”
Potrzebujemy: Dwie szklanki z wodą i dwa jajka: świeże i stare.
Rodzic nalewa do obu szklanek wodę (po pół szklanki). Prezentuje dzieciom dwa jajka i pyta: Czy wiecie, po czym poznać, że jajko jest świeże? Prosi dzieci, aby włożyły do każdej szklanki po jednym jajku i obserwowały, co się z nimi dzieje. Czy w obu szklankach jajka zachowują się tak samo? Jajko, które jest świeże, opada na dno, a to, które jest stare, unosi się do góry

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.


1.Koszyczek- rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej

To w nim leżą na serwetce i jajka malowane,a pośrodku, obok chlebka, spoczywa baranek. (koszyk wielkanocny)

2.Prezentowanie koszyczka wielkanocnego i wyjaśnianie jego symboliki za pomocą filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=84MQP7KNC2g   

3. Prace plastyczne- poniżej dwie propozycje do indywidualnego wyboru.

Jajka z masy solnej:
Lepienie jajek różnej wielkości z masy solnej. Dzieci otrzymują masę solną i lepią z niej jajka różnej wielkości. Wskazują największe jajko i najmniejsze jajko. Odstawiają jajka w pobliże kaloryfera lub w nasłonecznione miejsce, aby wyschły. Po wyschnięciu można pomalować jaka farbami.
Potrzebujemy: Mąka, sól, woda, miska, szklanka, rękawiczki jednorazowe. Rodzic odmierza do miski tyle samo mąki i soli w proporcjach np.: 1 szklanka mąki i 1 szklanka soli. Ilość mąki i soli zależy od liczby dzieci w grupie. Stopniowo dodaje ½ szklanki wody i miesza. Warto założyć rękawiczki jednorazowe, gdyż sól może powodować uszkodzenia naskórka. Konsystencja ciasta musi być elastyczna

Pisanki wielkanocne z ziemniaczanych stempli:
Do zorganizowania tej zabawy potrzebujecie jedynie kilku kształtnych-jajowatych ziemniaków, farbek plakatowych lub temperowych, płaskiej paletki lub kawałka tektury, pędzla lub wałka oraz papier na którym będziemy stemplować.
Ziemniaki kroimy na pół i pomagamy dzieciom ozdobić połówki ziemniaków szlaczkami czy innymi wzorami. Następnie malujemy polówkę ziemniaka farbami i odbijamy na kartce papieru. Czynności powtarzamy. Poniżej link z inspiracjami do wykonania takiej zabawy.
http://mamarak.pl/2017/04/ziemniaczane-pisanki-wielkanocne/

III. Propozycje zajęć popołudniowych.


1.J. angielski- Easter
Zabawy swobodne przy piosence "The Way The Bunny Hops"
https://www.youtube.com/watch?time_continue=95&v=hb9tt7LiYrc&feature=emb_logo

2.Pobudka wierszyk z pokazywaniem
Budzą się listeczki, (dziecko się przeciąga)
szemrzą warto rzeczki, (pokazuje ręką wijącą się rzekę – jak wąż i szumi)
śniegi roztopione, (dziecko powoli kuca kładzie się płasko na dywanie)
w kałuże zmienione. (dziecko imituje skakanie w kałuży)
Jaskółeczka czarna (dziecko rozpościera ręce niczym skrzydła)
strzałą niebo szyje, (dziecko lata z rozłożonymi skrzydłami)
śpiewem wita wiosnę (dziecko nuci kiri kiri kiri)
gniazdko młodym wije. (dziecko rękami imituje wicie gniazda)
Motylek cytrynek (dziecko się kłania)
dziarską przybrał minę, (robi zawadiacką minę)
i w moje okienko (dziecko pokazuje w powietrzu kwadrat jako okno)
puka leciuteńko. (dziecko puka w okno).

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach