Przedszkolak w domu- w chlewiku

2020-04-02

02.04.2020 – Nauczanie zdalne
Temat tygodnia: WIOSNA NA WSI


I . Ćwiczenia poranne
Zabawa przy piosence "Gdacze Kura ko ko ko"- Śpiewające Brzdące- inscenizacja ruchowa do piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY


II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.


1.„Rodziny zwierząt”- włącz dziecku bajkę,
https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c

Porozmawiajcie o zwierzętach i ich rodzinach.

Zadaj dziecku pytanie :
Jakie zwierzęta zapamiętałeś?
Czy Kura może być mamą psa?
Kto jest dzieckiem kury?
Czy koń jest mamą psa?
Kto jest dzieckiem konia?
Czy maciora jest mamą psa?
Kto jest dzieckiem maciory?
Czy owca może być mamą psa?
Kto jest dzieckiem owcy?
Czy koza jest mamą psa?
Kto jest dzieckiem kozy?
Czy krowa jest mamą pieska?
Kto jest dzieckiem krowy?
Czy kot jest mamą psa?
Kto jest dzieckiem kota?
Czy ptaszek jest mamą psa?
Kto jest dzieckiem ptaszka?
Czy pies znalazł mamę?

2.”Gdzie jest kaczuszka?” – zabawa dydaktyczna. Dziecko siedzi na dywanie i zamyka oczy, w tym czasie zostaje schowana zabawka.
Zadaniem dziecka jest odnalezienie i określenie położenia. Zmiana ról


3.Zwierzęta ta wsi – praca plastyczna
Potrzebne materiały: rolki po papiarze toaletowym, farby, kolorowy papier, nożyczki, klej, mazaki lub kredki.
Spróbujcie stworzyć własną farmę- gospodarstwo z powyższych materiałów. Pomalujcie lub wyklejcie rolki papieru następnie wytnijcie buźki zwierzątek z papieru i dorysujcie mazakami lub kredkami oczy, nosek, buzię. Poniżej znajdziecie kilka inspirujących linków do wykonania pomysłowych zwierzątek.

https://www.sosrodzice.pl/zwierzatka-z-rolek-po-papierze-toaletowym/

 

 https://craftsbyamanda.com/cardboard-tube-farm-animals-round-up/


https://tipy.interia.pl/tag84096,zwierzatka-z-rolki-po-papierze-toaletowym.html 


4.Rozwiązywanie zagadek.
Po kąpieli błotnej świnki do niego wchodzą
i wcale się nie martwią, że w nim nabrudzą. (chlewik)

Każdy kojarzy ją z korytem.
To zwierzę urocze, spokojne i skryte,
różowe i czyste, a gdy spojrzysz na nie,
powita cię zawsze uprzejmym chrumkaniem. (świnka)

 

III. Propozycje zajęć popołudniowych.


1.Ćwiczenie ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągoskiej „Marsz dla wiosny”
Prezentujemy wiersz dzieciom i następnie zadajemy im pytania:
- Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę?
- W jaki sposób to robiły?
Zadaniem dzieci jest powtórzenie fragmentu: „Gę, gę, gę, Ga, Ga,Ga! Kto melodię taką zna?”

Idzie gąska po podwórku.
Za nią gąski – jak po sznurku.
Idą zgodnie i gęgają,
za swą mamą powtarzają.
- Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Mama gąska zagęgała,
bo przywitać wiosnę chciała.
Małe gąski też gęgały,
wiosnę witać także chciały.
- Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?

Nagle kogut ścieżką wąską
przybierał za ostatnią gąską.
Gęgać nie potrafi wcale,
za to pieje doskonale!
- Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?

Nawet kotka, choć ciut głucha,
też muzyków chce posłuchać.
- Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?

2.„Idzie pani, wietrzyk wieje” – ćwiczenie relaksacyjne – masażyk (wg M. Bogdanowicz)
czytamy wierszyk i jednocześnie wykonujemy masaż


Idzie pani: tup, tup, tup – na przemian uderzamy w plecy końcami palców wskazujących
Dziadek z laską: stuk, stuk, stuk, – uderzamy jednym palcem
skacze dziecko: hop, hop, hop, – naśladujemy skoki, robimy z dłoni falę
żaba robi długi skok. – uderzamy opuszkami palców w dwie odległe części ciała
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu – dmuchamy w jedno i drugie ucho dziecka
kropi deszczyk: puk, puk, puk, – delikatnie stukamy wszystkimi palcami
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup – uderzamy dłońmi zwiniętymi w miseczki
a grad w szyby: łup, łup, łup. – lekko uderzamy pięściami
Świeci słonko – ruchem okrężnym gładzimy plecy dłonią
wieje wietrzyk – dmuchamy we włosy
pada deszczyk. – stukamy palcami
Czujesz dreszczyk? – leciutko łaskoczemy w kark


Życzymy udanej zabawy :)
pozdrawiamy
pani Ola & pani Monika

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach