Przedszkolak w domu- ptasie trele

2020-03-26

Drodzy Rodzice i Kasnoludki

Witam Was w kolejnym dniu.Jeśli macie ochotę podzielić się Waszymi pracami, dziełami, można je przesłać na mój adres e-mail. Poniżej kolejne inspiracje i zadania. Życzymy udanej zabawy.

p. Ola &  p. Monika

 

Zabawa na powitanie Re, re, kum, kum.

Dzieci i osoby towarzyszące podskakują po całej sali, udając żaby. Gdy spotkają na swojej drodze inne żabę, witają się: jedno pozdrawia, mówi Re, re, a drugie odpowiada kum, kum.

 

Wywiad z bocianem:

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

 

Zabawa ruchowa- „Przylot bocianów”

Dzieci biegają po sali i machają szeroko rozpostartymi ramionami, udając lecące bociany. Na hasło „gniazdo” lądują, składając skrzydła blisko ciała i stają się na jednej nodze. Głośno przy tym klekocą.

 

Ćwiczenia logopedyczne- usprawnienie narządu mowy- język, wargi żuchwa

 

Osoba dorosła objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski „f”

Głoska „f” jest głoską wargowo- zębową, powstaje przez zbliżenie górnych zębów do dolnej wargi i wypuszczanie powietrza przez powstałą szczelinę.

Osoba dorosła zwraca uwagę, aby przy wymawianiu głoski „f” nie wybrzmiewała dodatkowa głoska „y”. Dzieci powtarzają za opiekunem głoskę „f”, kontrolując w lusterku pracę języka.

 

Ćwiczenia ortofoniczne z zastosowaniem wiersza B. Szelągowskiej „ Ptasie trele”

Opiekun prezentuje tekst i pyta dzieci: Czym zajmowały się ptaki? Powtarza wiersz, a dzieci powtarzają fragment tekstu: „Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni”.

 

Znów nastała wiosna!

Ptaki nadlatują.

A co będą robić?

Gniazda pobudują.

 

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!

Jakie piękne dni”

 

Na drzewach wysoko

albo w trawie- nisko.

Tak by do swych piskląt

zawsze miały blisko.

 

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!

Jakie piękne dni”

 

Gdy skończą budować,

jajeczka w nich złożą.

By było im ciepło,

na nich się położą.

 

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!

Jakie piękne dni”

Wykluły się wreszcie

z jajeczka pisklęta

i każdy maluszek

te trele pamięta!

 

Improwizacja ruchowa do wiersza

Rodzic recytuje wiersz, a dzieci pokazują ruchem jego treść: przylot ptaków, budowanie gniazd, wysiadywanie jajek itd. Powtarzają sylaby, dbając o prawidłowe artykułowanie głosek.

 

Ptaszki w gnieździe- praca plastyczna

poniżej znajdą państwo obrazkową instrukcję do wykonania pracy.

 

http://www.clevercraftycookinmama.com/2013/04/baby-bird-nests.html#.XnpBsHJCfIU

 

Na dole znjaduje się katra pracy, którą możecie wydrukować i wykonac według instrukcji w niej zawartej.  

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach