Nauczanie zdalne- Makieta wiejskiego podwórka

2021-04-01

Nauczanie zdalne

Data:01.04.2021

I.Ćwiczenia poranne

https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

 

Zabawa pobudzająco-hamująca – Koniki.

Dzieci maszerują w określonym kierunku, kiedy usłyszą dźwięki bębenka, zaczynają zgodnie z jego rytmem poruszać się po okręgu – naśladują koniki. Reagują na ustalone hasła:

W tył zwrot – poruszają się w przeciwnym kierunku,

Wierzgamy kopytkami – zatrzymują się, jedną nogą wykonują ruchy podobne do wierzgania.

II  Po co hodujemy zwierzęta – ćwiczenia i zabawy.

Zabawa: Co nam dają zwierzęta?

Potrzebne będą: pięć obręczy- można wykonać ze sznurka, obrazki: kury, owcy, krowy, pszczół, gęsi, jajek, miodu, jogurtu, sera, wełny, pióra, poduszki.

Na dywanie układamy pięć obręczy, w każdej z nich umieszczamy zasłonięty obrazek zwierzęcia z wiejskiego podwórka (kury, owcy, krowy, gęsi, pszczół). Podchodzimy z dziećmi do poszczególnych obręczy i odsłaniamy obrazki. Dzieci nazywają przedstawione na nich zwierzęta i zastanawiają się, co one dają człowiekowi. Pokazujemy drugą grupę obrazków (jajka, miód, mleko, jogurt, ser, wełna, pióra, poduszka).

Dzieci nazywają produkty pochodzące od zwierząt i umieszczają obrazki w obręczach,

przy zdjęciach odpowiednich zwierząt.

Zabawa: Smakujemy i dotykamy.

Potrzebne będą produkty pochodzące od zwierząt, apaszka.

Pokazujemy dzieciom produkty, które pochodzą od zwierząt, np.: jajka, ser, jogurt, miód,

mleko, wełna, pióra. Następnie zasłaniamy dziecku oczy apaszką i podajemy do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt. Dzieci podają nazwy produktów, a po odsłonięciu oczu nazywają zwierzęta, od których te produkty pochodzą i wskazują je na obrazkach (ćwiczenie poprzednie).

Co można zrobić z tych produktów?

Podajemy nazwę produktu otrzymanego od zwierząt, a dzieci mówią, do zrobienia czego

można go wykorzystać. Np. jajka – ciasto, kanapki, sałatka… mleko – ser, budyń, jogurt…

pióra – poduszka, pierzyna… wełna – szalik, sweter, czapka…

Zabawa ruchowa – Gdzie kto mieszka.

Potrzebne będą: obrazki domów zwierząt: budy, ula, stajni, obory, obrazki zwierząt: koni, krów, pszczół, psów, tamburyn.

Odsłaniamy, umieszczone w różnych miejscach pokoju, obrazki domów zwierząt. Dzieci poruszają się po pokoju przy dźwiękach tamburynu, naśladując sposób poruszania się zwierząt przedstawionych na obrazkach. Na przerwę w grze odszukują dom zwierzęcia, którym są i siadają w jego pobliżu; kolejno przypominają, jak ten dom się nazywa. Potem zamieniają się obrazkami np. z rodzeństwem i zabawa trw a dalej.

Wspólne wykonanie makiety wiejskiego podwórka- rozwijanie wyobraźni, sprawności manualnej.           Omówienie przez dzieci wyglądu wiejskiego podwórka.Jakie budynki powinny się tam znaleźć? Jakie zwierzęta tam spotkamy?Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy. Potrzebne będą: kolorowe czasopisma, kredki, zdjęcia/obrazki zwierząt z wiejskiego podwórka, tekturki, kleje, plastelina, zielone farby, pędzelki, prostokątny kawałek styropianu, papier kolorowy,bibuła, wykałaczki.   

 Zachęcam do  przygotowania prostokątnego kawałku styropianu (0,5 m x 1 m)(kto nie ma może być karton po  butach), malujemy go zieloną farbą z dodatkiem mąki ziemniaczanej.• Dzieci oklejają pudełka kolorowym papierem – otrzymują zabudowania gospodarcze, dom gospodarza.• Wspólne komponowanie makiety na styropianie, ozdabianie elementami wykonanymi z bibuły (np. rośliny, staw) lub z wykałaczek (płot)


Kto nie ma ochoty za zrobienie makiety zapraszam do zrobienia zajączka z ręcznika lub baranka z rolki papieru.

https://www.youtube.com/watch?v=e3NTQ7OIInY

 

https://www.youtube.com/watch?v=VBxAsP_9GXU

                                                                                                                                                                                                                                                                                        III.Ćwiczenia klasyfikacyjne – Co jedzą zwierzęta? Obrazki przedstawiające pożywienie zwierząt z wiejskiego podwórka. Dzieci nazywają pokarmy przedstawione na obrazkach (marchew, kapusta, mleko, ryby, trawa, kości, mięso, siano, ziarna zbóż, groch, orzechy). Potem układają przy obrazkach określonych pokarmów sylwety zwierząt, które się nimi żywią. Np. ziarna zbóż – kura, koń, kaczka,; marchew, kapusta – królik; trawa, siano – krowa, owca, koń; kości, mięso – pies.

Dopowiadanie skojarzeń. Mówimy nazwę zwierzęcia, a dzieci dopowiadają kojarzące się z nim słowo (z wierszy, z bajek, opowiadań). Np. kaczka – dziwaczka kaczątko – brzydkie koza (kozucha) – kłamczucha kot – Filemon kurka – Czubatka

                                                                       

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach