Włochy

2020-06-04

Czwartek 04.05.2020 Nauczanie zdalne
Temat dnia: Włochy
I. Ćwiczenia poranne:
1. Zapoznanie z wybranymi zwrotami po Włosku.
Si - tak [si]
No - nie [no]
Grazie - dziękuję [gracje]
Per favore - proszę (gdy o coś prosimy) [per fawore]
Buongiorno - dzień dobry [błondżorno]
Arrivederci - do widzenia [arriwederci]
Buonasera - dobry wieczór [błonasera]
Buonanotte - dobranoc [błonanotte]
Ciao - cześć [ciao]
Scusa/Scusi - przepraszam (gdy chcemy się usprawiedliwić/gdy jest nam przykro) [skuza/skuzi]

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem
1. Wysłuchanie wiersza „Poznajemy Włochy” I. Oniszczuk
W buciku mieszkają,
auta produkują.
Z potraw rożnych słyną,
makaron gotują.

Niechaj żyją Włochy
niech żyje makaron.
Niech żyje spaghetti,
które wszyscy znają

Oprócz makaronu
ciasto wyrabiają.
Potem z niego pieką
pizzę doskonałą.

Słońce u nich świeci
prawie przez rok cały.
Piękne czyste morze
ma kraj ten wspaniały.

Zadaniem dzieci jest opowiedzenie o czym jest wysłuchany wiersz.

2. Osłuchanie z piosenką Qndel – “Wloskie Wakacje”
https://www.google.com/search?q=Qndel+-+Wloskie+Wakacje&oq=Qndel+-+Wloskie+Wakacje&aqs=chrome..69i57j46j0l2j69i61.1049j0j9&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Gdzie spędzamy wakacje z piosenki?
Jak nazywa się stolica Włoch?
Jakie potrawy jemy na wakacjach we Włoszech?
Czy Rzymianie umieli budować drogi?
Co powstało dzięki Rzymianom?
3. Praca plastyczna „Flaga Włoch”
Zapraszam dzieci do wykonania flagi Włoch. Do podpatrzenia wysyłam kilka linków z propozycją prac:
http://swiatwedluglilii.pl/dla-dziecka/projekt-wlochy/attachment/projekt-wlochy-mapa-wloch-z-makaronu/
https://karolowamama.blogspot.com/2016/10/wochy-mali-podroznicy.html
4. Język angielski: "Crown"
Hello! How are you? - (jak się macie)
Słownictwo: crown - korona; queen - królowa; king - król; princess - księżniczka; prince - książe.
Zabawa:
Paluszkowa zabawa
Dajemy dziecku kolorowe pisaki i prosimy aby na każdym palcu namalowało poznane słówka (korona; król; królowa; księżniczka; książe). Tak pięknie ozdobione paluszki możemy wykorzystać podczas utrwalania poznanego słownictwa.
Action song - tańczymy, śpiewamy, wyrażamy ruchem swoje emocje, piosenka Bug’n Roll. https://www.youtube.com/watch?v=7xyXB8_BetQ
Na zakończenie możemy posłuchać krótkiej bajki o księżniczce: "Princess Pinky's Royal Training"
https://www.youtube.com/watch?v=bN8GFUKlavw


III. Propozycja zajęć popołudniowych
1. Wysłuchanie ciekawostek nt. Włoch
-Włochy, które słyną z produkcji najlepszych butów na świecie są krajem w kształcie buta.
-We Włoszech wynaleziono termometr, fortepian, baterie, lody, okulary, ekspres do kawy, telefon.
-Wszystkie włoskie słowa kończą się samogłoską.
-W 1860 roku w Neapolu wynaleziono pizze.
-Makaron wcale nie pochodzi z Włoch, ale to właśnie we Włoszech je się go najwięcej: gwałtowny wzrost spożycia tego produktu datowany jest na czasy napoleońskie. Wówczas to słynny francuski przywódca w okresie kryzysu postanowił nakarmić makaronem głodny lud.
2.Przypomnienie piosenki Śpiewające Brzdące – “Jesteśmy dziećmi”
https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

Pozdrawiam serdecznie- pani Monika i pani Ania

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach