Miejsca letniego wypoczynku

2020-05-27

27.05.2020r.

Nauczanie zdalne
Temat dnia: Miejsca letniego wypoczynku

I. Ćwiczenia poranne:

1.Ćwiczenie grafomotoryczne – Połącz kropki i pokoloruj. Mamy coś dla dziewczynek i dla chłopców.

Chłopcy:

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/grafomotoryka/grafomotoryka-pilka-nozna-01.pdf

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/grafomotoryka/grafomotoryka-wiertarka.pdf

Dziewczynki:

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/grafomotoryka/grafomotoryka-wiosna.pdf

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/grafomotoryka/grafomotoryka-folklor-kwiat-01.pdf

Dzieci wybierają obrazek, który chcą.

 

2.Zabawa kształtująca postawę ciała

.,Poruszam się i prostuję”

Na tle muzyki dzieci pokazują różne formy ruchu wskazane przez rodzica (podskoki, obroty, bieg, skoki do przodu). Kiedy muzyka cichnie, wszyscy siadają na dywanie w siadzie skrzyżnym z wyprostowanymi plecami (wyrabiamy u dzieci nawyk zachowania prawidłowej postawy).

Moja propozycja piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=EoJUXxl7iKg

 

II. Zajęcia przewidziane programem

  1. Jedziemy na wakacje – wysłuchanie wiersza E. Stadtmüller

Pytamy dzieci gdzie chciały by w te wakacje pojechać, zobaczyć.

 

Wakacyjny pociąg

1.Jedzie pociąg wakacyjny,

pociąg kolorowy.  

Już wjeżdżają wagoniki  

na peron bajkowy!

 

Ref.: Stuku-puk, stuku-puk,  

mkną koła po szynach.

Już się nowa, kolorowa  

przygoda zaczyna.

 

Pierwsza stacja – wieś wesoła:  

łąki, lasy, pole.

Zaraz tutaj urządzimy  

zielone przedszkole.

Nauczymy kota liczyć,  

a tańczyć konika.  

Niech zobaczy każdy cielak,

jak przedszkolak bryka.

 

Ref.: Stuku-puk, stuku-puk,  

mkną koła po szynach.

Już się nowa, kolorowa  

przygoda zaczyna.

 

Druga stacja to Podhale,

piękne górskie szczyty,

a ze szczytów, jak wiadomo,  

widok znakomity.

 

Bajki będą opowiadać  

potoki i skały,  

bo w nich mieszka duch starego  

bajarza Sabały.

 

Ref.: Stuku-puk, stuku-puk,  

mkną koła po szynach.

Już się nowa, kolorowa  

przygoda zaczyna.

 

Trzecia stacja to jezioro,  

widać je z daleka.  

Żabi chórek już z koncertem  

niecierpliwie czeka.  

 

Już po falach się ścigają  

żaglówki, kajaki  

i dmuchany hipopotam  

malowany w maki.

 

Ref.: Stuku-puk, stuku-puk,  

mkną koła po szynach.

Już się nowa, kolorowa  

przygoda zaczyna.

 

Czwarta stacja to już morze,

szerokie, głębokie,  

i wspaniała piaskownica,  

większa niż przed blokiem.  

 

Na tej wielkiej piaskownicy  

czy, jak mówią, plaży  

może skarby bursztynowe  

znaleźć nam się zdarzy?

 

Ref.: Stuku-puk, stuku-puk,  

mkną koła po szynach.

Już się nowa, kolorowa  

przygoda zaczyna.

 

Prosimy dzieci aby opowiedziały co zapamiętały z przeczytanego wiersza.

 

  1. Stworzenie pocztówki.

Na podstawie wysłuchanego wiersza zadaniem dzieci jest stworzenie pocztówki z wakacji. Dzieci do stworzenia pocztówki wykorzystują wszystkie możliwe materiały w domu.

Poniżej przesyłam kilka propozycji na pocztówkę oczywiście liczę na waszą inwencję twórczą:

https://blondynkikreatywnie.blogspot.com/2019/08/pocztowka-z-wakacji.html

https://www.szkolneinspiracje.pl/wakacyjne-wspomnienia/

https://blondynkikreatywnie.blogspot.com/2018/08/zegnamy-lato-wakacyjne-prace-plastyczne.html

 

  1. Propozycja zabawy sensorycznej dla chętnych rodziców:

MASA PIASKOWA

Do wykonania masy potrzebne będzie klej wikol i piasek (można kupić w sklepie zoologicznym z muszelkami piasek). Do miseczki wlewamy dwie łyżki kleju wikol i stopniowo dodajemy piasek. Całość mieszamy tak, aby powstała gęsta masa piaskowa.  Masa schnie około 24 h, więc jeśli planujcie wykonać dekoracje na prezent musicie zaplanować je z odpowiednim wyprzedzeniem. Gotowe ozdoby są twarde i trwałe jednak nie należy ich moczyć, bo pod wpływem kontaktu z woda ulegną zniszczeniu. Takie piaskowe dekoracje robią niesamowite wrażenie. Zapraszam do obejrzenia filmiku w którym jest pokazane jak zrobić naszą masę piaskową:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=55LuedsR7go&feature=emb_title

 

Ćw.gimnastyczne

liczymy i skaczemy jak żabki

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg&t=24s

 

j.angielski: zapraszam do osłuchania się z piosenką Summer- lato

 

Zachęcam do oglądnięcia strony wiele ciekawych propozycji na deszczowe dni

https://www.youtube.com/watch?v=hdG6ipyOIEg

 

Zabawy popołudniowe

1.Zagadki słuchowe – zgadnij, jakie to zwierzę nie patrząc na obrazki (linki do wyboru)

2.Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Czy umiesz tak jak ja?”

     Dziecko stoi w dowolnym miejscu. Rodzic/ starsze rodzeństwo pokazuje ruch, a dziecko naśladuje. Prowadzący zabawę mówi - Czy umiesz tak jak ja:

  • stać na jednej nodze?
  • narysować stopą jajko na podłodze?
  • podnieść nogę zgiętą w kolanie i klasnąć pod nią?
  • zrobić dwa kroki w przód z zamkniętymi oczami?
  • obrócić się szybko i stanąć na jednej nodze?

 Pozdrawiamy wszystkie Kotki p.Monika i p.Sabina

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach