Nasze ulubione zabawy i sporty.

2020-05-21

21.05 Praca zdalna

Temat dnia: Nasze ulubione zabawy i sporty.

I. Ćwiczenia poranne

  1. Dzieci stoją w rozkroku, ramiona uniesione w górę. Poruszają ramionami kołysząc się na boki. Na hasło „bardzo silny wiatr” zataczamy koło od góry do skłonu pogłębionego.
  2. Stajemy przodem do ściany. Odpychamy się i klaszczemy przed sobą. (12 powtórzeń).
  3. Mała miękka piłka lub woreczki z grochem lub balonik: podrzucamy i chwytamy, ale po każdym podrzucie robimy przysiad, łapiemy.
  4. Biegamy w tempie przez nas podanym np. na bębenku. Na hasło “Lis”  zajączki chowają się, czyli: przysiad podparty, głowa nisko opuszczona.
  5. Zamieniamy się w małe “Wróbelki” i podskakujemy (drobnymi podskokami) obunóż w miejscu i do przodu i do tyłu.

Ćwiczenie uspokajające

„Opadające liście”. W pozycji stojącej chwytamy stopą leżącą na podłodze chustę (serwetkę, chusteczkę), podrzucamy ją do góry i obserwujemy jej ruch podczas opadania, po czym odtwarzamy ten ruch własnym ciałem. Powtarzamy 3x.

 

 

II. Zajęcia przewidziane programem:

Co robimy w wolnym czasie? – rozmowa na temat wiersza J. Koczanowskiej “Mama i
Tata”, połączona z rozwiązywaniem zagadek.


Mama i Tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju
baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca,
oraz cierpliwość, co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato,
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.

Możemy zadać dziecku pytania :

o jakich osobach była mowa w wierszu?

Kim dla dzieci są mama i tata?

Za co kochamy mamę i tatę? Co robimy z rodzicami?

Za co dzieci dziękują rodzicom?

Zaj.matematyczne:

 

Ćwiczymy sekwencje

Wzorki

Możemy wykorzystać serie zabawek, które z pewnością nasze dziecko zdążyło już zgromadzić. Wybierzmy po kilka zabawek jednego rodzaju (autek, piłek, klocków) i ułóżmy je według określonego schematu, np. klocek, piłka, autko, klocek, piłka autko, itd. Następnie dziecko kontynuuje układanie wzoru. Potem proponujemy, aby dziecko samo wymyśliło swój wzór. Podobnie możemy układać figury geometryczne, ćwicząc przy okazji ich nazywanie. Można też wcześniej przygotować kartki z rysunkami zabawek lub figur geometrycznych, z których ułożymy nasze wzorki.

Położenie

To ćwiczenie możemy wykonywać praktycznie w każdej sytuacji. Polega ono na opisywaniu położenia różnych przedmiotów, które mamy w domu, z wykorzystaniem słów: za, przed, z lewej strony, z prawej strony, nad, pod. Ćwiczenie można wykonać także podczas zakupów, lub w domu aby dziecko podało nam jedną rzecz z półki, zwracając się do dziecka, np.:

Podaj mi, proszę, mleko. Jest tam na dole, na półce pod mąką, a nad cukrem.

Możemy powtarzać sekwencje: samogłosek, sylab, wyrazów np. do re mi,

Zajęcia umuzykalniające: Mama i Tata

 

Zapraszam do wysłuchania piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=vSHRfxT2-B4

 

Zajęcia popołudniowe

Animacje poklatkowe

Pobawcie się w fotografów. Układajcie przedmioty czy zabawki tak, aby robić im zdjęcia w różnych konfiguracjach np. przesunięte o kilka centymetrów. Gdy szybko przewiniesz zdjęcia na aparacie czy laptopie, zobaczysz, że udało Wam się stworzyć krótką animację.

Przedstawienie pluszaków

Najlepsza zabawa to ta, w której dzieci nie działają wg instrukcji, tylko same je tworzą. Niech spróbują wyreżyserować przedstawienie. Aktorami będą ulubione pluszaki. Z tego może wyjść coś naprawdę niesamowitego!

Wylosuj zadanie

Napiszcie kilka prostych czasowników lub ciekawych zadań np. „poruszaj się jak pingwin”, „skacz jak żaba”. Włóżcie je do słoika i losujcie zadania dla każdego członka rodziny.

Znajdź kolory

Zadanie polega na poszukiwaniu w pomieszczeniu przedmiotów w odpowiednim kolorze. Wyniki możecie notować lub zapamiętywać. Ciekawe komu uda się dostrzec najwięcej!

 

Pozdrawiam kociaki p.Sabina

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach