Dzieci z różnych stron świata

2020-05-11

11.05.2020r. -Nauczanie zdalne

Temat dnia: Dzieci z różnych stron świata  

I. Ćwiczenia poranne:

Skłon w przód- dobieramy się z dzieckiem w pary, w niewielkiej odległości. Rodzic zabiera poduszkę ,między kolana następnie przekazuje poduszkę dziecku, które próbuje odebrać poduszkę od rodzica również kolanami.

Uciekający krążek- dzieci toczą piłkę po pokoju na klaśnięcie siadają w siadzie skrzyżnym.

 

Na jednej nodze-dzieci stoją raz na lewej raz na prawej nodze licząc do pięć, próbując utrzymać równowagę.


II. Zajęcia organizowane przewidziane programem

Rozwijanie mowy i myślenia:

Dzisiaj poznamy informacje na temat dzieci z różnych stron świata

Zapraszam do obejrzenia prezentacji:

https://slideplayer.pl/slide/808726/

https://slideplayer.pl/slide/10808711/

Możemy zapytać dziecko:

Jakie są podobieństwa pomiędzy dziećmi

Czy mieszkają tak samo jak my

Co łączy dzieci na całym świeci

Możemy opowiedzieć dziecku że w np. w Indiach dzieci zamiast pracować i uczyć się, bawić, bardzo wcześnie zaczynają pracować. Pomagają swoim rodzicom. Nie mają nowoczesnych zabawek. W szkole siedzą na podłodze. Piszą na małych tabliczkach. Do Sali wchodzą jak do świątyni, buty zostawiając przed wejściem.

Możemy porozmawiać również z dzieckiem czy wie jakie święto zostało dla niego ustanowione, kiedy je obchodzimy, jaką niespodziankę chciało by otrzymać tego dnia, jak chciało by spędzić ten dzień.

Ćwiczenia gimnastyczne:

Przejdź pod przeszkodą

Rodzic zawiązuje sznurek w dwóch miejscach (np. między krzesłami) następnie rodzice przeciągają pod sznurkiem dziecko na gazecie lub kocu. Żeby uatrakcyjnić zabawę możemy zacząć od najwyższego do najniższego punktu, podnosząc w ten sposób stopień trudności.

 

III. Zajęcia sensoryczne: Zapraszam do wykonania gniotka, zabawka uwielbiana przez większość dzieci

Potrzebne:

Mąka ziemniaczana

Balon

butelka plastikowa

lejek

Instrukcja w linku

https://www.youtube.com/watch?v=2Asv1QetBms

Chętnych zapraszam do wypełnienia kart pracy

Ćw.grafomotoryczne

Karty pracy cz.5 nr 55

Karty pracy cz.2 nr 52

https://przedszkouczek.pl/wpcontent/uploads/2020/05/PokolorujWedlugNumeruDziewczynka.pdf

Znajdź różnice

http://miedzykulturowa.org.pl/wp/wp-content/uploads/2017/01/chlopiec-na-targu-w-maroku.pdf

 

Zabawy popołudniowe

Tor przeszkód – ustawione plastikowe butelki mogą być pachołkami w torze przeszkód. Rodzic ciągnie dziecko na kocyku między pachołkami lub dziecko samodzielnie pokonuje tę trasę siedząc na poduszce i odpychając się nogami. Zabawę można urozmaicić ustawiając przeszkody (np. węża z klocków lub zabawkę).

Czary-mary – pod chustą znajdują się np. dwa lub trzy przedmioty, dziecko sprawdza i stara się rozpoznać je i nazwać, następnie dziecko zamyka oczy, rodzic “czaruje” i zabiera jeden z przedmiotów spod chusty, dziecko ma za zadanie rozpoznawać, który przedmiot zniknął w następstwie „czarów” rodzica. 

Kto dalej (popularna zabawa w Indiach) Wyznaczamy sobie linię za pomocą sznurka. Dziecko bierze do rąk drewniany klocek i układa przed swoimi nogami. Następnie skacząc na jednej nodze, stara się przesunąć klocki jak najdalej. Jeśli ktoś stanie na dwóch nogach zatrzymuje się w miejscu i przegrywa.

W chwilach relaksu zapraszam do wysłuchania opowiadania

https://www.youtube.com/watch?v=MnQBOo7k36E&list=PLjGsQYozgMpF0A0c3Ff0Or8hRY5b0pi6n

 Pozdrawiam wszystkich p.Sabina

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach