Zabawy na łące

2020-05-07

07.05.2020r. -Nauczanie zdalne

Temat dnia: Zabawy na łące  

I. Ćwiczenia poranne:

Powtórzymy strony ciała lewa i prawa

https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM


II. Zajęcia organizowane przewidziane programem

Rozwijanie mowy i myślenia:

Zadanie matematyczne

„Polowanie na biedronkę” dziecko odwraca się tyłem rodzica. Rodzic losuje cyfrę (Można użyć kostki do gry, mogą być karteczki z nr od 1-10). Zadaniem dziecka odwróconego jest odgadnięcie wybranej przez rodzica cyfry. Rodzic mówi czy dana cyfra jest mniejsza czy większa tym samym naprowadzając dziecko na odgadnięcie cyfry. Później role mogą się odwrócić.

 

Kolorowa gąsienica”. Dziecko otrzymuje kolorowy sznurek z cyfrą na karteczce. Zadaniem dzieci jest nawleczenie tylu korali (jak nie mamy korali mogą być kolorowe karteczki z dziurkami, klocki z dziurkami, można przypiąć klamerki na sznurek), ile wskazuje cyfra.

 

Ile kropek ma biedronka. Zabawa z wykorzystaniem kostki do gry.
Rodzic rysuje z dzieckiem dużą sylwetę biedronki(biedronce brakuje kropek).
Dzieci nadają imię biedronce. Zadaniem dzieci jest dolepienie(lub dorysowanie) tylu kropek na skrzydła biedronki, ile oczek zostanie wyrzuconych na kostce. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

 

Zadań nie musimy drukować, dziecko może wskazać wynik na monitorze.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/DODAWANIE-du%C5%BCy-1.pdf

 

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/DODAWANIE-du%C5%BCy-2.pdf

 

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/LICZENIE-6.pdf

 

Zagadki matematyczne

1) Jak nazywa się duży palec u dłoni?
2) Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?
3) Którą dłoń podajemy na powitanie?
4) Ile palców u obu dłoni ma człowiek?
5) Ile dzieci dostanie jabłko jeżeli w koszyku jest ich 6?
6) Jak nazywa się figura geometryczna, która ma wszystkie boki równe?
7) Która z  liczb jest większa 5 czy 3?
8) Ile to jest razem 3 i 3?
9) Ile boków ma trójkąt?

 

Zajęcia umuzykalniające: Zapraszam do wspólnego wysłuchania utworu z dzieckiem. Podczas słuchania rodzic pokazuje i kieruje improwizacją w formie opowieści ruchowej. Dzieci śpią, budzą się, wąchają kwiaty, idą na spacer do lasu, słuchają śpiewu ptaków, zrywają kwiaty, itp. Po wysłuchaniu mogą narysować z czym kojarzyła im się muzyka.

 

Antonio Vivaldi „Wiosna”

https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

III. Zabawy logopedyczne

 

Ćwiczenia oddechowe

Kto dmuchnie dalej? - zdmuchiwanie kulki waty kosmetycznej, lekkich przedmiotów.

Burza na łące. Nalewamy wody do szklanki i dodajemy trochę płynu. Dziecko mocno dmucha aż powstaną bąbelki. Potrzebne: szklanka+ woda+ słomka+płyn.

Propozycje zabaw popołudniowych

Latające dywany: każde dziecko siada na ręczniczku lub małym kocu i przemieszcza się po wyznaczonej trasie używając tylko siły rąk i ślizgając się po podłodze na kocu – zabawę można przeprowadzić w formie berka

Spacer na krawędzi – dzieci ustawiają się na krawędzi dywanu i przemierzają go wokół krokiem dostawnym.

Spacer po wąskiej ścieżce dzieci ustawiają stopę za stopą spacerując wzdłuż skakanki, próbując nie spaść obok.

Chętnych zapraszam do wykonania kart pracy

Karty pracy cz.5 nr 35

Karty pracy cz.2 nr 44

 

Pozdrawiam wszystkich p.Sabina

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach