Listy, pocztówki, adresy

2020-04-23

23.04.2020r.-Nauczanie zdalne

Temat dnia: Listy, pocztówki, adresy  

I. Ćwiczenia poranne: „Zygzak” Wygibasy z naszej klasy

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=zygzak+wygibasy+z+naszej+klasy

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem

Rozwijanie mowy i myślenia:

„Droga listu”

Dzisiaj się drogie dzieci dowiecie

jak trafiają listy do ludzi na całym świecie.

Nadawca pisze list i go adresuje,

do osoby, której wiadomość wysłać planuje.

Następnie znaczek przykleja na górze koperty w rogu prawym

i podąża z listem na pocztę krokiem żwawym.

Zostawia list w okienku u Pani Halinki,

albo wrzuca go do czerwonej skrzynki.

Na poczcie listy zostają posegregowane,

ponieważ na różne miejsca są zaadresowane.

List może być zwykły oraz polecony,

który przy odbiorze zostaje podpisem odbiorcy poręczony.

I tak o to ludzie wszystko w listach spisują,

a wysyłając je, na całym świecie ze sobą korespondują.

Droga listu - zapraszam do zobaczenia prezentacji

https://www.slideserve.com/moswen/droga-listu-od-nadawcy-do-adresata

 

 

W linkach poniżej możemy zobaczyć przybory związane z pracą listonosza.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/10/LISTONOSZPOCZTA-1.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/10/LISTONOSZPOCZTA-2.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/10/LISTONOSZPOCZTA-3.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/10/LISTONOSZPOCZTA-4.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/10/LISTONOSZPOCZTA-5.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/10/LISTONOSZPOCZTA-6.pdf

Dyskusja z dziećmi na temat treści wiersza:

Kto to jest adresat?

Dlaczego nie można zaadresować listu „Kochana Ciocia, poczta Niedobczyce?”

Co powinno znaleźć się na kopercie oprócz znaczka?

Co powinno znaleźć się w adresie, jeśli wysyłamy list za granicę?

Czy na poczcie wysyła się tylko listy?

Jak jeszcze możemy się komunikować?(e-mail, sms,)

Po co piszemy listy?

 

Zagadki związane z pocztą i listonoszem

Co to za miły pan
z torbą wypchaną chodzi sam.
Roznosi listy i telegramy,
na które wszyscy bardzo czekamy.(listonosz)

Duża czerwona,
wisi lub stoi.
Wrzucać do niej listów
nikt się nie boi.(skrzynka na listy)

Z jednej strony piękny widok,
z drugiej adres i znaczek.
O czym mówię wie na pewno
każdy przedszkolaczek.(pocztówka)

III. Zajęcia popołudniowe

Zajęcia umuzykalniające : „Pan Listonosz”

https://www.youtube.com/watch?v=GoNNQZvdnbc

Karty pracy: cz.5, nr10,11

KODOWANIE zaprowadź listonosza na pocztę

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2019/09/Kodowanie.pdf

Zaznacz różnice:

http://www.4to40.com/quizzes-for-kids/spot-the-difference/attachment/spot-the-difference-postman/

Ćwiczenia logopedyczne:

Ruletka

https://wordwall.net/pl/resource/1157137/%C4%87wiczenia-usprawniaj%C4%85ce-mi%C4%99%C5%9Bnie-buzi-i-j%C4%99zyka

Wyliczenie na jednym oddechu jak najwięcej wron :

„Jedna wrona bez ogona
druga wrona bez ogona
trzecia wrona bez ogona
(...)
a ta jedenasta, wrona ogoniasta.

 

Drodzy Rodzice zajęcia dostosowujemy do indywidualnych możliwości dziecka.

 

Pozdrawiam serdecznie i ściskam p.Sabina

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach