Kurczak i jajka

2020-04-08

08.04.2020r.-Nauczanie zdalne

Temat dnia: Kurczaki i jajka.

I.Ćwiczenia poranne

Berek zajączek

Zabawa jest odmianą zwykłego berka. Tylko, że uczestnicy ganiają się… kicając.

Wycinanie zdjęć związanych z Wielkanocą.

Różne gazety, w których znajdują się rzeczy związane z Wielkanocą. Prosimy dzieci aby powycinały wszystko co się im kojarzy z tymi świętami.

„Zające, baranki i kurczaczki”

Dzieci naśladują ruchem sposób poruszania się zajączków – podskoki w przysiadzie, baranków – czworakowanie, kurczaczków – drobne kroczki i wymachiwanie rąk. Podczas ćwiczeń naśladują głosem zwierzęta: kic, kic, beee, pi, pi.


II. Zajęcia organizowane przewidziane programem

  1. Rozwiązywanie zagadek związanych z Wielkanocą:

Gdy skorupka pęka,

wychodzi z jajeczka.

Wygląda jak żółta

puszysta kuleczka. (kurczak)

Ten prawdziwy na śniadanie
wychodzi na łąkę.
Ten cukrowy raz do roku
ozdabia święconkę. (baranek)

Wiesz jak się nazywa skorupka od jajek,
gdy na Wielkanoc świetnie się nadają? (wydmuszka)

Białe, żółte, malowane,
i kraszone, i pisane,
- na Wielkanoc darowane. (pisanki)

Wielkanocna zupa,
w niej kiełbaska pływa.
Jest tam też jajeczko,
żółte jak słoneczko. (żurek)

Jeden taki dzień
w całym roku mamy,
że gdy nas obleją,
to się nie gniewamy. (lany poniedziałek)

Ukrywa w Wielkanoc słodkości różne,
więc każde dziecko na niego czeka.
Zobaczyć go jednak - wysiłki to próżne,
bo on susami – kic! Kic! Ucieka. (zajączek Wielkanocny)

Po więcej zagadek zapraszam tu: https://www.superkid.pl/zagadki-wielkanoc

2. Za pomocą obrazków z gazety, książek dostępnych w domu lub Internetu pokazujemy dzieciom kurę, kurczaka i koguta.

Prosimy dzieci, aby nam opisały jak wyglądają wyżej wymienione zwierzątka, podaje jego charakterystyczną cechę np. miękki, żółty, puszysty, biała, duży grzebień, itp. Następnie dzieci opisują różnice między kogutem a kurą oraz kurą a kurczakiem.

 

  1. Zajęcia umuzykalniające:

„Znaki Wielkanocy”- osłuchanie się z piosenką.

 

Znaki Wielkanocy

1.Te mazurki ozdobione migdałami

Te koszyki wypełnione pisankami

Te baranki ulepione z marcepanu

Bazie kotki od staruszki ze straganu

To są znaki tradycyjnej Wielkanocy

Ref. Kiedy życie się odradza do swej mocy

To znaki rozbudzonej świeżo wiosny

Świat się staje znów zielony i radosny

Świat radosny! Radosny! Świat radosny!

2.Te palemki od bibuły kolorowe

Baby z lukrem wyrośnięte, bo drożdżowe

No a potem jeszcze lany poniedziałek

Śmigus dyngus pełen mokrych niespodzianek

To są znaki tradycyjnej Wielkanocy

Ref. Kiedy życie się odradza do swej mocy

To znaki rozbudzonej świeżo wiosny

Świat się staje znów zielony i radosny

Świat radosny! Radosny! Świat radosny!

 

Pytamy dzieci jakie znaki Wielkanocy są wymienione w piosence.

 

Linki do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

 

4. Ćwiczenie oddechowe – Wiosenne kolory.

Papierowe tacki, skrawki kolorowego papieru.

Na środku stolika leżą przygotowane wcześniej kawałeczki kolorowego papieru. Dzieci starają się zdmuchnąć papierki na tacki znajdujące się poniżej krawędzi stolika. Zwracamy uwagę na powolny wydech (zgodny z możliwościami dziecka).

.

Język angielski

 

Nauczymy się parę świątecznych słówek. Podaję link do kart

https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/vocabulary/easter/easter-flashcards/106004

 

chick-kurczak (wymowa czik)

bunny – zajączek (wymowa bany)

basket – koszyk (wymowa basket)

egg painting – malowanie jajek (wymowa eg pejting)

easter egg –pisanka (wymowa ister eg)

sheep –owca (wymowa szip)

Zapraszam do osłuchania się z piosenką


https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g

 

III. Propozycje zajęć popołudniowych

  1. Wierszyk z pokazywaniem

Trzy baziowe koty

Na wiosennej wierzbie (ręce wyprostowane ku górze jak gałęzie drzewa)
tuż nad rzeczką małą, (prawa ręka pokazuje wijącą się rzeczkę)
trzy baziowe kotki (dzieci miauczą i „liżą” futerko jak kotki)
lekko się huśtają. (ponownie gest „wierzby”, ale tym razem ręce machają w powietrzu)

Deszcz drobny popadał, (ręce uniesione w górze opadają, dziecko macha przy tym palcami imitując padający deszcz),
futerka im zmoczył, (dziecko po wypowiedzeniu wersu mówi cicho: brrrrr i otrzepuje „zmoczone” futerko)
miauczą wniebogłosy, (po wypowiedzeniu wersu dziecko miauczy z głową podniesioną do góry)
trzy baziowe koty! (dziecko pokazuje – wciąż miaucząc – trzy palce u dłoni)

 

W linku znajdziecie parę pomysłów na wielkanocne pisanki

https://www.youtube.com/watch?v=iXTW9-wV7Dk

 

A kto stęsknił się za rysowaniem może nauczyć się rysować kurczaka

https://www.youtube.com/watch?v=zvgBz6smtS8

 

Chętne dzieci zapraszam do wypełnienia kart pracy

Cz.4 nr54 (pomarańczowe)

Cz.2 nr 29 (zielone)

 

Pozdrawiamy serdecznie i ściskamy mocno p.Monika i p.Sabina

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach