Człowiek i zwierzęta

2020-04-02

 

WIOSNA NA WSI

02.04.2020 – Nauczanie zdalne

Temat dnia: Człowiek i zwierzęta

 

Zapraszam do piosenki

 

https://www.youtube.com/watch?v=R5mV7kWivvU

 

I . Ćwiczenia poranne

Ćwiczenia poranne „Duży mały skok-wygibasy z naszej klasy”.

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

powtarzamy 2x

  1. Zajęcia organizowane przewidziane programem.

Proszę o przygotowanie kartoników, kartek z liczbami od 1-10 oraz znaków +, -, =,

 „Na wiejskim podwórku". (Ilustracja poniżej) Wspólne oglądanie obrazka, wskazywanie i nazywanie znajdujących się na nim zwierząt, określanie pierwszej głoski w ich nazwach, dzielenie nazw na sylaby. Liczenie ile zwierząt znajduje się na podwórku. Dziecko może próbować nadać obrazkowi tytułu.

Ćwiczenie klasyfikacyjne „Na wiejskim podwórku". Na dywanie mając figurki zwierząt (mogą być klocki w różnych kolorach)rodzic dzieli zwierzęta na stada. Dzieci wskazują i nazywają poszczególne zwierzęta. Dokonują klasyfikacji dzieląc zwierzęta na rodziny. Ustawiają w stadach. Przeliczają, których jest więcej. Układają pod każdą zagrodą odpowiedni kartonik z cyfrą oraz znakiem. =,

Ćwiczenia z przeliczaniem

Siedzi kura na koszyku, liczy jajka do szyku, pierwsze jajko...

Zabawa dydaktyczna „Jak się nazywa" (z rodzicami lub starsze rodzeństwo)

Rodzice opisują zwierzę i pytają „Jak się nazywa to zwierzę? dziecko zgaduje.

 Zabawa „Posłuszne zwierzaki"

Dzieci wybierają sobie dowolną figurkę zwierzęcia domowego i wykonują polecenia rodzica, ustawiają je w różnych miejscach, z zastosowaniem określeń położenia przedmiotów względem siebie np. połóż zwierzątko przed sobą, za sobą, z prawej strony…..itd.

 

III. Propozycje zajęć  popołudniowych. – do wyboru według planu

  Zachęcam do zaglądania do zakładki RELIGIA nie zapomnijcie!!!!!

Ćw. logopedyczne                           

W zagrodzie Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: Me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta,
Aż Małgosia jeść im da.

Naśladowanie śmiechu różnych ludzi:

  • mężczyzna- głośne „hohohoho”
  • kobieta- o średnim natężeniu „hahahaha”
  • staruszka- cichutko  „hehehehe”
  • dziewczynki- piskliwy „hihihihi”
  • chłopcy- hałaśliwy „hahahaha”

 

W ramach relaksu słuchając opowiadania: „Nieszczęścia Andzi”

dzieci mogą ulepić z plasteliny zwierzątka (dla chętnych)

https://www.youtube.com/watch?v=h4rmz68gZ6o

 

Chętnych zapraszam do wypełnienia kart pracy

Karty pracy cz.4 nr 69 (pomarańczowe)

Karty pracy cz.2 nr 33, (zielone)

Proszę, aby dzieci z grupy „Kotki”,  wspólnie z rodzicami zaprojektowały i wykonały pierwszą stronę tytułową własnego albumu (wszystkich prac wykonanych w domu) np.: „Koci” sposób na nudę”. Po powrocie do przedszkola wszystkie albumy zostaną nagrodzone.

Miłej zabawy do usłyszenia jutro.

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach