Mieszkańcy wiejskiego podwórka

2020-03-31

 

MARZEC, WIOSNA NA WSI

31.03.2020 – Nauczanie zdalne

Temat dnia: Mieszkańcy wiejskiego podwórka

I . Ćwiczenia poranne

Ćwiczenia ruchowe- Skaczemy, biegniemy-wygibasy z naszej klasy”

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

powtarzamy 2x

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.

Praca plastyczna „Moje ulubione zwierzątko wiejskie” wykorzystanie figur zwierząt mieszkających na wsi. Dzieci zabierają figurkę ulubionego zwierzątka wiejskiego ustawiają go na kartce tak aby tworzył cień (zdjęcie poniżej) odrysowuje cień i sam z wyobraźni dorysowuje miejsce gdzie mieszka. Technika dowolna, mieszana ( kredki, pastele, farby, plastelina, można wykorzystać te materiały które mamy w domu)

Kto nie ma ochoty na pracę z cieniem proponuję zrobić krowę z talerzyka papierowego

https://pl.pinterest.com/pin/417427459198107636/

Zajęcia umuzykalniające. „Wiosna- urodziły się motyle

https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk

Pani Ania proponuje zajęcia z Akademii Umysłu Junior, zabawy z językiem angielskim - innowacja pedagogiczna"

1. Pokoloruj obrazek. Nazwij poszczególne części ubrania dziewczynki. (hat, scarf, gloves, shoes)

http://zdjecia.interia.pl/galeria,gcsi,35E8A337CC258115EE1E2283CAAD5515D1C39874#/

III. Propozycje zajęć popołudniowych. – do wyboru według planu

RELIGIA- Zachęcam do zaglądania do zakładki nie zapomnijcie!!!!!

Ćw.logopedyczne                                   

  1. Wyróżnianie wyrazów w zdaniu. (stawiamy tyle klocków, rysujemy tyle kółeczek, klaszczemy tyle razy ile słów słyszy dziecko w wypowiadanym zdaniu).
  2. Dzielenie na głoski łatwych a następnie coraz trudniejszych słów.
  3. Ćwiczenia „Zwierzęta” –rodzic losuje figurki zwierząt, następnie pokazuje figurkę, a dziecko odtwarza głos zwierzęcia. Za każdy prawidłowy odgłos dziecko otrzymuje punkty. Otrzymane punkty dziecko zaznacza na kartce (lub klockami, mogą być zakrętki) a na koniec gry sumują. Osoba, która zbierze więcej punktów wygrywa.

Na popołudniowy czas dla chętnych Pani Ania proponuje ćwiczenia:

1. Zabawy zaczynamy od szybkiej rozgrzewki. Mogą być to skoki, zajączki, berek z workiem, przechodzenie pod sobą, przeciąganie się z partnerem, bieg w miejscu. Polecam również piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

2. Zabawy do wyboru:

  1. "Jazda samochodem" - jedziemy samochodem amortyzując nierówności podłoża przez uginanie ramion. Ćwiczenie wykonywane w klęku podpartym.
  2. "Drzewa na wietrze" - siad skrzyżny - silny wiatr przechyla gałęzie drzew (ramiona) do tyłu.
  3. "Ćwiczenia oddechowe" - z wykorzystaniem piórek, papierków.
  4. "Kręgle" - strącamy kręgle (lub piramidy z butelek i puszek) rzucając do nich małymi przyborami chwytanymi stopą.
  5. "Motylki" - jesteśmy motylkami i poruszamy skrzydełkami (ugięte w łokciach ramiona utrzymywane w płaszczyźnie tułowia).
  6. "Taniec Zygzak" - https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs&list=PLh-uyy44bPNrFVXi0_3iSvHMPLVPEIMht
  7. Między zabawami stosujemy przerwy - truchcik, oddychanie.

11. Na zakończenie stosujemy zabawy w pozycjach niskich - elementy relaksacji i wyciszenia.

Gorąco polecam korzystać ze stronki http://zdrowoisportowo.edu.pl/2020/03/16/dzieci-trenuja-w-domu-dzien-1/ , gdzie trwa akcja "Dzieci trenują w domu".Codziennie można tam znaleźć nowe ćwiczenia i zabawy sportowe, które dzieci mogą wykonywać w domu. Pozdrawiam Kotki i ich rodziców Anna Kołek.

Dla chętnych zapraszam do wypełnienia kart pracy

Karty pracy cz.4 nr 61 (pomarańczowe)

Karty pracy cz.2 nr 32, (zielone)

Miłej zabawy do usłyszenia jutro.

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach