Przedszkolak w domu - "Praca kolejarza"

2020-06-16

I. Zabawy poranne:

1. Rozwiązywanie zagadek słownych:
Mknie szybko po szynach,
dudnią wagony.
Przewozi ludzi
w dalekie strony.
Po torze szybko pędzi z daleka,
bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)

Kto pasażerom sprawdza bilety?
Kto o porządek w pociągu dba?
Gdy ktoś biletu nie ma, niestety,
ten pan stosowną karę mu da. (konduktor)

II. Zabawa ruchowa przy piosence „Jedzie pociąg z daleka…”
Jedzie pociąg z daleka
Na nikogo nie czeka
Konduktorze łaskawy
Zabierz nas do Warszawy
Konduktorze łaskawy
Zabierz nas do Warszawy

Konduktorze łaskawy
Zabierz nas do Warszawy
Trudno, trudno to będzie
Dużo osób jest wszędzie
Trudno, trudno to będzie
Dużo osób jest wszędzie

Pięknie Pana prosimy

Jeszcze miejsce widzimy
A więc prędko wsiadajcie
Do Warszawy ruszajcie
A więc prędko wsiadajcie
Do Warszawy ruszajcie

Jedzie pociąg z daleka
Ani chwili nie czeka
Konduktorze łaskawy
Zabierz nas do Warszawy
Konduktorze łaskawy
Zabierz nas do Warszawy
Konduktorze łaskawy
Zabierz nas do Warszawy
Zabierz nas do Warszawy

https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio


1. Teatr –czytamy fragmenty „Lokomotywy” Juliana Tuwima.

https://www.youtube.com/watch?v=ps9g_2XqRVE

 

2. Praca plastyczna na podstawie wysłuchanego wiersza za pomocą dostępnych
materiałów plastycznych w domu lub kolorowanie kolorowanki „konduktor”

http://kolorowanki-dla-dzieci.org/broker-kolorowanka.html

 

3. Ile jest wagoników? - zabawa matematyczna.
Rozkładamy na dywanie kolejno obrazki z wagonikami/ wagoniki zabawki lub klocki
które będą naszymi wagonikami. W pierwszej kolejności dodajemy wagonik do
wagonika, a później je odejmujemy. Zadaniem dzieci jest podawanie odpowiedniej
liczby wagoników. Możemy bawić się w ten sposób np. Mamy 7 wagoników. Na
stacji w Warszawie odłączono od nas 3. Ile nam zostało wagoników? Nasza
lokomotywa z wagonikami jedzie dalej. Dojechaliśmy do Poznania, a tam dodano nam
7 wagoników. Ile teraz ich mamy? Itd.
Dzieci młodsze liczą od 3 do 5, a starsze do 10 ( liczenie dostosowujemy do
możliwości naszych dzieci).

 III. Zabawa na popołudnie:


1. Swobodne zabawy przy piosence – „Maszynista zuch”.

https://www.youtube.com/watch?v=2P5wxbo5jdM

 

Miłego dnia!

Pani Ula

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach