Przedszkolak w domu - “Smaki, zapachy i odgłosy lata”

2020-06-08

I. Ćwiczenia poranne

https://m.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

II. “Za co lubimy lato? “– rozmowa połączona z rozwiązywaniem zagadek i zabawami
badawczymi.

Utrwalenie wiadomości na temat charakterystycznych cech lata, rozwijanie
logicznego myślenia, pobudzanie wrażliwości zmysłów.
Oglądanie reprodukcji obrazów przedstawiających lato.

Pokaż dziecku reprodukcje obrazów: Włodzimierza Tetmajera “Żniwiarki w polu”, Winslowa
Homera “For to be a former’s boy”

Po czym poznajemy, że nadeszło lato? Co dzieje się latem w przyrodzie? Co znaczy słowo
“żniwa”. Zjawiska charakterystyczne dla lata.

Rozwiązywanie zagadek:

Ciemno, cicho. Co to będzie?
Nagle grzmoty słychać wszędzie. (burza)

Kolorowy most na niebie,
co zachwyca dzieci.
Zjawia się, gdy deszczyk pada i słoneczko świeci. (tęcza)

Karty pracy, cz. 5, nr 70–72

“Wodno-piaskowe czary-mary” – zajęcia plastyczne – rysowanie kredkami.
Wypowiadanie się na temat swoich wyobrażeń oraz sposobów wypoczywania nad wodą
(morze, jezioro, rzeka, staw)

Zabawa w puszczanie papierowych łódek w misce z wodą.

Angielski:

Kisd - utrwalenie slownictwa zwiazanego z dziećmi

https://view.genial.ly/5ed4b41fbbf8c40d7e862ae6

III. Ćwiczenie relaksacyjne – słuchanie ulubionej bajki dzieci.

Zabawy na świeżym powietrzu - spacer po najbliższej okolicy

https://m.youtube.com/watch?v=vifnfNUvAj8


https://m.youtube.com/watch?v=UNQunVpD6mI


https://m.youtube.com/watch?v=XdtNZ25iG_w


https://m.youtube.com/watch?v=htRoACMUmM4

 

Miłego dnia!

 

Pani Ula

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach