Przedszkolak w domu - “Dzieci z różnych stron świata”

2020-05-25

I. Ćwiczenia graficzne

https://m.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

ll. Różni nas wygląd, a łączy zabawa – rozmowa inspirowana wierszem A. Widzowskiej
“Małe cuda
To nieprawda, że dorośli najmądrzejsi są pod słońcem,

bo kto uczy ich radości? Małe
roześmiane brzdące!

Tak wspaniale być maluchem, biegać boso, liczyć mrówki,

koniec
tęczy mieć za uchem, łowić ryby na sznurówki.

Wszystkie dzieci są ciekawe, chcą znać
pismo i cyferki,

badać to, co piszczy w trawie, wiedzieć, czemu słoń jest wielki.

Gdy się
dziecku coś nie uda i popada w tarapaty,

wspieraj je, a sprawisz cuda, nie krzycz głośniej od
armaty!

Dzieci lubią być słuchane, kiedy mówią coś z powagą,

a gdy czasem chcą być
same, mają też do tego prawo.

Nikt nie może szturchać dziecka, straszyć klapsem ani
pasem,

śmiać się, gdy mu leci łezka, lub nazywać go głuptasem.

Czasem dzieci są
marudne, płaczą z żalu lub ze złości,

są samotne, śpiące, brudne, ale zawsze chcą
miłości!

Gdy się duzi bawią z dziećmi w śmichy-chichy, poczytajki,

świat jest piękny i
bezpieczny, lepszy od zmyślonej bajki.

Dziecko odpowiada na pytania: Czego dorośli mogą nauczyć się od dzieci? Czego dzieci
oczekują od dorosłych? Jakie prawa mają dzieci?,
Zastanówmy się, czy wszystkim dzieciom
na świecie jest dobrze i czy przestrzegane są ich prawa, wymieńmy osoby, do których mogą
się zwrócić, kiedy są łamane prawa dziecka. Przyjrzyjmy się zdjęciom dzieci, opiszmy różnice w
ich wyglądzie; zastanówmy się, skąd pochodzą,

Karty pracy cz.5 nr 55


Ciekawostka. W Azji nie wszystkie dzieci beztrosko spędzają dzieciństwo. Na przykład w
Indiach dzieci, zamiast uczyć się i bawić, bardzo wcześnie zaczynają pracować. Pomagają
swoim rodzicom. Nie mają nowoczesnych zabawek. W szkole siedzą na podłodze. Piszą na
małych tabliczkach. Do sali lekcyjnej wchodzą boso, tak jak do świątyni. Buty zostawiają przed
drzwiami.
“Dziecięce marzenia”– zajęcia plastyczne.
Zapytajmy: Jak nazywa się święto, które zostało ustanowione dla dzieci? Kiedy je obchodzimy?
Jaką niespodziankę chciałoby otrzymać tego dnia? Jak chciaoby spędzić ten
dzień?
Zaproponujmy dziecku wykonanie pracy na temat: Dziecięce marzenia. Zachęcmy do
tego, aby podzieliło się swoimi pragnieniami i marzeniami

Angielski:

Feelings - wprowadzenie słownictwa związanego z emocjami

https://view.genial.ly/5eafb93feacf4c0d67176f04

 

lll. Zabawy na świeżym powietrzu z piłką

Miłego dnia

Pani Ula

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach