Przedszkolak w domu - “ Żaby, żabki , żabusie”

2020-04-22

Witamy ciepło i słonecznie wszystkie Biedronki w Dniu Ziemi

I. Ćwiczenia poranne

https://m.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

II. Poznajemy rozwój żaby – historyjka obrazkowa połączona z ćwiczeniami matematycznymi.

Poszukajmy w internecie, razem z dzieckiem, zdjęć przedstawiających różne gatunki żab. Poproście dziecko o wybranie obrazka dowolnej żaby, a następnie opisanie jej wyglądu i porównanie wyglądu żaby z wyglądem innego dowolnego zwierzęcia. Zadajcie pytania np. gdzie żaba składa swoje jajeczka? Co powstaje z tych jajeczek? Jak wygląda kijanka? Czy jest podobna do żaby? Jakie znaczenie mają żaby w przyrodzie?

Pobawmy się teraz różnymi liczmanami, które umownie przedstawiać nam będą żabki i spróbujmy rozwiązać matematyczne zadania np.

Nad wodą bawiło się 5 żabek. Doszła jeszcze jedna żabka. Ile żabek bawiło się razem?

Do stawu wskoczyły 2 żabki wodne. Dołączyły do nich jeszcze 4 żabki. Ile żabek pływało w stawie?

W odwiedziny do żabki trawnej przyszła jedna żabka tego samego gatunku. Ile żabek trawnych było ra-
zem?

Karty Pracy cz. 4 str. 74-75

Pokoloruj palcem żabkę
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/duza-zaba?colore=online

Zajęcia umuzykalniające - zabawy dowolne przy muzyce

Pobawmy się razem z rodzicami przy piosence “ Była sobie żabka mała”

https://m.youtube.com/watch?v=u0sql4bx4PI

Życzę wszystkim spokojnego i miłego dnia :) - Pani Ula

III. Rytmika: „Piosenka o sprzątaniu domu” – zabawa z piosenką

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

Mała Orkiestra Dni Naszych

Mama i tata to nie są roboty (A E)
Zawijaj rękawy, bierz się do roboty! (H E)

Samo się nie zrobi pranie, odkurzanie (EAE EAE)
I mycie podłogi i kurzu ścieranie. (fis H E)
Same się ubrania nie poukładają (EAE EAE)
I same talerze się nie pozmywają. (fis H E)

Twoje łóżko nie chce samo się pościelić
A chwasty w ogródku same się wypielić.

Skoro wszyscy razem w domu tym mieszkają
Wszyscy niech tak samo o porządek dbają.

Taniec pokazywaniec
Wstęp – młynek, szaleństwo
Mama i tata - wskaż mamę/tatę
to nie są roboty - udajemy roboty
Zawijaj rękawy, bierz się do roboty! - Podwiń rękaw jeden i drugi
Samo się nie zrobi – machamy palcem negująco
pranie, odkurzanie – rozłóż jedną rękę, drugą
I mycie podłogi i kurzu ścieranie - ręce na krzyż (jak w asere je)
Same się ubrania nie poukładają - rozkładamy ręce raz
I same talerze się nie pozmywają. – nożyce (ręce na przemian do góry przed twarzą)

Zajęcia projektowe: „Mały Miś – Mali przedsiębiorcy”

„Grosz do grosza, a będzie kokosza” – poznanie polskiego przysłowia, które uczy, że każdy pieniądz się liczy. Rodzic prezentuje dziecku monetę jednogroszową i mówi, że za nią nie możemy nic kupić, jeśli jednak uzbiera się dużo monet o wartości 1 grosza, wtedy można już zrealizować jakieś swoje marzenie lub przeznaczyć pieniądze na pomoc biednym dzieciom. Dziecko, jeśli potrafi, może przeliczyć monety.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!

„Monetowy frottage” – dziecko poznaje technikę plastyczną frottage, która polega na odciskaniu faktury dowolnych przedmiotów na powierzchni papieru przez przyłożenie papieru do danej rzeczy i mocne pocieranie go ołówkiem/kredką. Rodzic proponuje dziecku odciskanie faktury monet.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!

Z okazji Dnia Ziemi dla wszystkich chętnych małe zadania dodatkowe:

https://view.genial.ly/5e99efbace11c50dffa4722b/horizontal-infographic-lists-dzien-ziemi?fbclid=IwAR0-IlUtBnczyoY1WD3UJuzD8hXAvDmBp03uOQuJyjmp6l6lxJfnXTYQlFg

Pozdrawiam i przesyłam słoneczne uściski - Pani Karolina

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach