NIESPODZIANKI DLA NASZYCH RODZICÓW

2020-05-28

NAUCZANIE ZDALNE
TEMAT TYGODNIA: ŚWIĘTO RODZINY.
TEMAT DNIA: NIESPODZIANKI DLA NASZYCH RODZICÓW.
DATA: 28.05.2020 r.
I. Ćwiczenia poranne:
https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg
Zwracamy uwagę na bezpieczeństwo.
II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową oraz umiejętności językowe
„Prezenty dla mamy, prezenty dla taty”.
Potrzebne będą: nieprzezroczysta torba, różne przedmioty odpowiednie na prezent dla mamy
i dla taty, np.: pojemnik po kremie, lusterko, korale, wazon, bransoletka, spinka do krawata,
pasek do spodni, męskie skarpetki. Dziecko wyciąga z torby jedną rzecz, spogląda na
przedmiot i decyduje, dla kogo będzie on odpowiedni na prezent – dla mamy czy dla taty.
Następnie formułuje pełne zdanie zawierające określenia dotyczące tego przedmiotu, np.:
Wybrałem dla mamy małe okrągłe lusterko. Dzieci dzielą nazwy prezentów na sylaby,
następnie wyróżniają ostatnią głoskę w podanych słowach.
Pytamy dzieci, z jakich jeszcze innych niespodzianek ucieszyliby się rodzice. Nakierowuje
rozmowę na uzyskanie odpowiedzi, że dużą radość sprawia rodzicom okazywana przez dzieci
pomoc w wykonywaniu różnych prac domowych. Dzieci wypowiadają nazwy tych prac
i opowiadają, jak pomagają rodzicom w domu.
Zabawa ruchowo-naśladowcza Taniec z mamą, taniec z tatą. Do zabawy potrzebne będą:
kolorowe wstążki lub bibuła, nagranie wolnej muzyki. Dzieci naśladują ruchy taneczne
wykonywane przez rodziców. Na pauzę w nagraniu muzyki, dzieci wymieniają się wstążkami
z rodzicami, następuje zamiana. Rodzice naśladują taniec dzieci.
Portrety moich rodziców – zajęcia plastyczne rysowanie pastelami olejnymi lub dowolnymi
kredkami. Rozwijanie umiejętności manualnych oraz pamięci poprzez odtwarzanie wyglądu
rodziców na rysunku.
Zajęcia umuzykalniające- piosenka Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!
https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

III. Propozycje zajęć popołudniowych:
Kwiat – kwiaty: tworzenie liczby mnogiej
Potrzebujemy: dowolne kwiaty

Pokazujemy dziecku dowolny kwiat i pytamy, co to jest. Prosimy dziecko o przypomnienie, z
czego jest zbudowany kwiat, a następnie o policzenie kwiatków na łodyżce. Następnie
wyjmujemy z wazonu wszystkie kwiaty. Pokazujemy dziecku kwiaty i pytamy, jak
nazywamy kilka ułożonych ze sobą kwiatów. Dziecko określa różnice między jednym
kwiatem a bukietem, np. Bukiet ma intensywniejszy zapach. Dziecko liczy z ilu łodyżek
składa się bukiet. Następnie pokazujemy zdjęcia przedstawiające różne kwiaty, np.: różę,
tulipana, stokrotkę, konwalię. Dziecko tworzy liczbę mnogą od liczby pojedynczej.
Przykłady: róża – róże, tulipan – tulipany, stokrotka – stokrotki, konwalia- konwalie.
„Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu”
Zachęcam do zabaw ruchowych z wykorzystaniem piłek, skakanek. Dzieci mogą puszczać
bańki mydlane i obserwować refleksy świetlne pojawiające się na bańkach w promieniach
słońca.

Karty pracy – str. 52, 53
Serdeczne pozdrowienia dla Dzieci i Rodziców:)

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach