CZY NA POCZCIE WYSYŁA SIĘ TYLKO LISTY?

2020-05-22

NAUCZANIE ZDALNE
TEMAT TYGODNIA: LISTY I POCZTÓWKI
TEMAT DNIA: CZY NA POCZCIE WYSYŁA SIĘ TYLKO LISTY?
DATA: 22.05.2020 r.

I. Ćwiczenia poranne:
Zabawa orientacyjno – porządkowa „Ptaszki w gnieździe”.
Dzieci siedzą np.: z rodzeństwem w kole. Na sygnał dźwiękowy wybiegają, krążą w różnych kierunkach, naśladują lot ptaków. Na inny sygnał zatrzymują się i naśladują zbieranie ziarenek (stukają palcem w przysiadzie).
Na zapowiedź „Ptaki do gniazd” wracają i wykonują przysiad. Można powtórzyć 3 razy.

Ćwiczenia rzutu i chwytu – „Rzuć i chwyć” – dzieci stoją swobodnie, woreczek trzymają w dłoniach. Na dany sygnał podrzucają go do góry i próbują złapać. Powtarzamy 4 razy.

Proponuję przeczytać dziecku wiersz :
„Na poczcie" M.Brykczyński
Czasem na poczcie ludzie się tłoczą.
Tak, że aż trudno uwierzyć oczom.
Pierwszy na wagą kładzie dwie paczki
Drugi do listów przykleja znaczki.
Trzeci wysyła list polecony.
 Czwarty — telegram pilny do żony.
Piąty pieniądze wpłaca na konto.
Szósty zadzwonić chce do Toronto.
Siódmy zapomniał po co tu przyszedł,
więc usiadł w kącie i wierszyk pisze.

Zabawa „Prawda – Nieprawda”
Porozmawiajmy z dzieckiem na temat treści wiersza. Możemy zadawać dzieciom różne pytania. Co można wysłać na poczcie? Jakiego rodzaju listy wysyłamy?

Zajęcia matematyczne:
Zaprojektowanie budynku poczty z użyciem figur geometrycznych.
Potrzebujemy: figury geometryczne wycięte z kolorowego papieru lub gazet.
Prosimy dziecko , aby z figur geometrycznych zaprojektowało budynek poczty. Następnie dziecko może policzyć poszczególne figury, które wykorzystało do projektu. Może również utworzyć zbiory zawierające poszczególne figury i porównać ich liczebność.
Utrwalenie słownictwa:
red – czerwony, bus – autobus, car – samochód, train – pociąg, bike – rower, plane- samolot, boat-łódka

Zabawa utrwalająca: „Ułóż pojazdy”
Możemy narysować na dużym arkuszu papieru niebo, drogę, tory i wodę. Dziecko kolejno losuje obrazki ze środkami transportu i układa je we właściwym miejscu na planszy. Układając pojazdy możemy razem z dzieckiem powtarzać kolejne wyrazy, (car, bike, train.........)
Zabawa z piosenką: The wheels on the Bus. youtube

III. Propozycje zajęć popołudniowych

1. Zabawy logopedyczne

- Ćwiczenia buzi i języka

- Bajka logopedyczna: „Dzień dobry misiu”

 Dzisiaj twój język będzie małym misiem, a buzia jego domkiem. Miś obudził się wcześnie rano – poprzeciągał się, poziewał (szerokie ziewnięcie). Zrobił poranną gimnastykę – kilka podskoków (unoszenie języka na górny wałek dziąsłowy), kilka wymachów rąk (wypychanie językiem policzków) i pięć okrążeń (w prawo i w lewo) wokół stołu (ruchy okrężne języka w przedsionku jamy ustnej, usta zamknięte). Umył ząbki (oblizywanie czubkiem języka górnych i dolnych zębów po wewnętrznej stronie przy zamkniętych i otwartych ustach). Postanowił policzyć swoje ząbki (dotykanie czubkiem języka każdego zęba na dole i górze). Nagle poczuł wielki głód i usłyszał jak mu burczy w brzuchu (wibrowanie wargami bbb,bbb).To znak, że pora na śniadanie i pyszny miodek ( oblizywanie warg).

2. Dla chętnych dzieci praca plastyczno- techniczna:

Zaprojektuj torbę listonosza według własnego pomysłu z użyciem różnych materiałów plastycznych.


Pozdrawiamy serdecznie Dzieci i Rodziców.

 

 

 

 

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach