SPOTKANIE Z LISTONOSZEM

2020-05-18

NAUCZANIE ZDALNE
TEMAT TYGODNIA: LISTY I POCZTÓWKI.
TEMAT DNIA: SPOTKANIE Z LISTONOSZEM.

DATA: 18.05.2020 r.
I. Ćwiczenia poranne:
Zabawa ruchowa: W środku koła siedzi jeż, co on zrobi to my też…..
II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.
Dziecko słucha czytanego przez rodzica wiersza:
„O Grzesiu kłamczuchu i jego cioci”- Julian Tuwim
- Wrzuciłeś, Grzesiu, list do skrzynki, jak prosiłam?
- List, proszę cioci? List? Wrzuciłem, ciociu miła!
- Nie kłamiesz, Grzesiu? Lepiej przyznaj się, kochanie!
- Jak ciocię kocham, proszę cioci, że nie kłamię!
- Oj, Grzesiu, kłamiesz! Lepiej powiedz po dobroci!
- Ja miałbym kłamać? Niemożliwe, proszę cioci!
- Wuj Leon czeka na ten list, więc daj mi słowo.
- No, słowo daję! I pamiętam szczegółowo:
List był do wuja Leona,
A skrzynka była czerwona,
A koperta... no, taka... tego...
Nic takiego nadzwyczajnego,
A na kopercie - nazwisko
I Łódź... i ta ulica z numerem,
I pamiętam wszystko:
Że znaczek był z Belwederem,
A jak wrzucałem list do skrzynki,
To przechodził tatuś Halinki,

I jeden oficer też wrzucał, Wysoki - wysoki,
Taki wysoki, że jak wrzucał, to kucał,
I jechała taksówka... i powóz...
I krowę prowadzili... i trąbił autobus,
I szły jakieś trzy dziewczynki,
Jak wrzucałem ten list do skrzynki...
Ciocia głową pokiwała,
Otworzyła szeroko oczy ze zdumienia:
- Oj, Grzesiu, Grzesiu!
Przecież ja ci wcale nie dałam
Żadnego listu do wrzucenia!...
Proponuję porozmawiać z dzieckiem na temat treści wiersza.
Np.: Co według Grzesia znajdowało się na kopercie? Jak zdaniem Grzesia wyglądała
skrzynka pocztowa? Czy Grześ faktycznie wysłał list do wuja Leona? Pokażmy dziecku
obrazek lub zdjęcie skrzynki pocztowej oraz zaadresowaną kopertę z listem w środku.
Zajęcia umuzykalniające – piosenka Pan Listonosz:
YouTube
,,Omiń widokówkę” -zabawa orientacyjno – porządkowa przy piosence ,,Listonosz”
Układamy na dywanie widokówki. Dziecko porusza się w rytm muzyki omijając rozłożone
kartki. Na przerwę w muzyce dziecko zatrzymuje się przy wybranej widokówce. Następnie
opisuje, co ona przedstawia. Zabawę powtarzamy 3 razy.
Zabawa dydaktyczna ,,Znaczek znaczkowi nierówny”
Dziecko może obejrzeć klaser ze znaczkami. Dziecko ogląda znaczki, zastanawia się,
czym się różnią, dlaczego mają ząbki na brzegach, jakie są cechy wspólne na różnych
znaczkach (np. kraj, cena, biała oblamówka).Co przedstawiają znaczki?
Ćwiczenia gimnastyczne: Zwracamy uwagę na bezpieczeństwo.
YouTube
YouTube

III. Propozycje zajęć popołudniowych:

1. Zabawy logopedyczne

- Rozgrzewka logopedyczna

- Zapraszam do zakładki logopedycznej na ćwiczenia buzi i języka z Magdą - aktorką Teatru Itakzagramy - odcinek 1

- Logorytmika

- Labirynt logopedyczny – to połączenie zabawy z ćwiczeniem oddechowym. Potrzebna jest plastelina, piłeczka pingpongowa (dla urozmaicenia ćwiczenia piłeczkę pingpongową można po jakimś czasie zastąpić pomponikiem lub monetą) oraz słomka. Budowanie labiryntu z przeszkodami to doskonałe ćwiczenia na usprawnianie motoryki u dziecka, przestrzeń dla rozwijania jego kreatywności oraz forma zabawy. A kiedy labirynt będzie już gotowy, można przejść do wykonywania ćwiczenia oddechowego. Zadaniem dziecka jest pokonanie labiryntu dmuchając na piłeczkę przez słomkę. Dziecko może też odłożyć słomkę i dmuchać bezpośrednio na piłeczkę.

Labirynt z plasteliny

Labirynt ze słomek

Labirynt z klocków

2. Budowanie skrzynki pocztowej z klocków w kolorze czerwonym.

3. Praca plastyczna – projektowanie znaczka pocztowego z figur geometrycznych.
Potrzebujemy: kopertę z figurami geometrycznymi wyciętymi z kolorowego papieru;
kartkę A 4 z wyciętymi ząbkami na brzegach w dowolnym kolorze.

Serdecznie pozdrawiam Dzieci i Rodziców:)

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach