WYCIECZKA NA ŁĄKĘ

2020-05-11

NAUCZANIE ZDALNE
TEMAT TYGODNIA: ŁĄKA W MAJU.
TEMAT DNIA: „WYCIECZKA NA ŁĄKĘ”
DATA: 11.05.2020 r.

I. Ćwiczenia poranne:
Zabawa bieżna - Wiatr i chmurki. Dziecko „zamienia się” w chmurkę i przy dźwiękach
bębenka porusza się w różne strony. Na przerwę w grze z małej chmurki tworzy się większa
chmurka (dzieci podają ręce rodzicom i tworzą koło składające się z kilku osób – można
do zabawy zaprosić rodzeństwo.) Na ponowny dźwięk bębenka, wiatr rozpędza chmury
i znowu każda z nich jest osobno. Zabawę powtarzamy trzy razy.
Zwracamy uwagę na bezpieczeństwo.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.
Piosenka:
YouTube
Kolorowa łąka – słuchanie wiersza B. Formy Łąka.
Włączamy nagranie z odgłosami dochodzącymi z łąki oraz pytamy dziecko, gdzie można
usłyszeć podobne głosy.
YouTube
Możemy powiedzieć dziecku zagadkę I. Fabiszewskiej.
Wiosną kolorowa, pełno kwiatów w koło.
Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.
Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija.
Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija. (łąka)
Słuchanie wiersza B. Formy „Łąka”.
Powiał letni wietrzyk, łąka zapachniała,
świeżą koniczyną
pokryła się cała.
Brzęczą głośno pszczoły,
pracują wytrwale.
Zapylają kwiaty,
nie nudzą się wcale.
Słońce ciepłe blaski

na ziemię wysyła.
Mienią się w nich skrzydła
pięknego motyla.
Na łące tej chciałbym
znaleźć się przez chwilę
i stać się prześlicznym,
barwnym motylem.
Porozmawiajmy z dzieckiem na temat wiersza : Jak wyglądała łąka? Co robiły pszczoły na
łące? O czym marzyła osoba z wiersza? Co można robić na łące?
Zabawa ruchowa Kwiaty.
Odtwarzacz CD, nagranie spokojnej muzyki.
Dziecko siedzi w siadzie klęcznym na podłodze. Schyla głowę i kładzie ręce na kolanach –
jest kwiatem, które zwinął swoje płatki w oczekiwaniu na słońce, śpi. Włączamy nagranie
spokojnej muzyki. Podchodzimy do dziecka, dotykamy jego ramienia – kwiat budzi się do
życia. Dziecko powoli podnosi się do klęku, wyciąga ręce (płatki) do słońca. Kołysze nimi w
rytm muzyki. Na przerwę w nagraniu muzyki znowu zwija swoje płatki. Ponownie układa
głowę i ręce na kolanach.
YouTube
Ćwiczenia gimnastyczne – (metodą R. Labana).
Dziecko maszeruje po obwodzie koła na palcach, kiedy nagranie muzyki jest głośne,
a w przysiadzie, kiedy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu możemy dać dziecku
złożone paski bibuły.
Tańczące bibułki.
Przy nagraniu dowolnej muzyki dziecko swobodnie tańczy i porusza się z paskami bibułki
trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykuca i
układa na podłodze z bibułki dowolne kształty.
Po kole.
Dziecko układa na podłodze koła z bibułki i skacze dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą
stronę.
Powitania bibułką.
Dziecko dotyka bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.

Jak najwyżej.
Dziecko wyrzuca bibułkę do góry, obserwuje jej opadanie i łapie ją tuż nad podłogą.
Sprytne palce.
Dzieci chwytają palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podają ją sobie do rąk.
Rysujemy ósemkę.
Dziecko przekłada bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.
Lustro- zabawa z rodzicami.
Dziecko jest lustrem, które odbija ruchy rodzica, naśladując je.
Wiatr i wiaterek.
Dziecko dmucha na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.
Latające owady.
Dziecko zgniata bibułki w kulki, rzuca przed siebie i podąża ich śladem. Na koniec wrzuca
kulki do obręczy, którą przygotował rodzic.
Marsz z muzyką.
Dziecko rytmicznie maszeruje dookoła pokoju przy nagraniu marszowej melodii. Podczas
przerwy w grze przykuca i wyskakuje w górę.

III. Propozycje zajęć popołudniowych

1. Zabawy logopedyczne:

- rozpoczynamy od  ćwiczeń buzi i języka nr 9 

- wierszyk ortofoniczny „ Na wiosennej łące” – rodzice czytają trudniejsze fragmenty wiersza a dzieci sylaby.

Na wiosennej łące
Słychać głosów koncert:
KUM, KUM, KUM
KUM, KUM, KUM
Żabki w stawie robią: PLUM.
Na wiosennej łące
Słychać głosów koncert:
KLE, KLE, KLE,
KLE, KLE, KLE
Bociek żabkę złapać chce.
Na wiosennej łące
Słychać głosów koncert:
CYK, CYK, CYK,
CYK, CYK, CYK
To świerszcz wypił wody łyk.
Na wiosennej łące
Słychać głosów koncert:
HOP, SA, SA
HOP, SA, SA
Jasiek z Olą w piłkę gra.

- połącz literkę z obrazkiem i podziel wyraz na sylaby.

- zapraszam do zabawy logorytmicznej

2. „Rodzinne puzzle”.
Zachęcam dzieci i rodziców do wspólnego wykonania puzzli. Dzieci rysują obrazek na temat
majowej łąki. Następnie rodzice rozcinają obrazek na małe części-kwadraty. Powstaną puzzle,
które można wspólnie układać, a następnie przykleić na kartkę, dzięki czemu powstanie
obrazek.
Dzieci mogą również uzupełniać karty pracy: str.29-31

BARDZO PROSZĘ PRZECZYTAĆ UWAŻNIE INFORMACJE W ZAKŁADCE OGŁOSZENIA.

Serdecznie pozdrawiam Dzieci i Rodziców:)

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach