W WIEJSKIEJ ZAGRODZIE

2020-04-16

NAUCZANIE ZDALNE

TEMAT TYGODNIA: WIOSNA NA WSI.

TEMAT DNIA: W WIEJSKIEJ ZAGRODZIE.

16.04.2020 r.

I. Ćwiczenia poranne:

 Zabawa ruchowa z elementem czworakowania– „Konie w stajni”.Dziecko  - konik ustawia się pod ścianą (w stajni) . Na hasło: Konie, na łąkę – wychodzi i spaceruje po łące, skubiąc trawę. Na hasło: Konie, do stajni – wraca do stajni.

 „Pajacyki” - Dziecko wykonuje pajacyki głośno licząc.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem:

„Na wiejskim podwórku” – zajęcia matematyczne inspirowane wierszem  W. Chotomskiej „Kaczki siedmioraczki”.

Dziecko słucha wiersza W. Chotomskiej Kaczki siedmioraczki.

Rodzic recytuje wiersz.

Były sobie kaczki,

kaczki przedszkolaczki.

Pierwsza zobaczyła

na krzaczkach ślimaczki.

Weszła między krzaczki –

i szukajcie kaczki.

Druga chciała złowić

na wędkę szczupaczka.

Chlupnęło! Plusnęło! –

i gdzie jest ta kaczka?

Trzecia kaczka wiozła

na taczce kabaczki.

Kabaczki – bęc! – z taczki –

i nie widać kaczki.

Teraz głośno kwaczą

kaczki przedszkolaczki:

– Ten, kto nas odnalazł,

dostanie buziaczki!

„Odnajdywanie kaczek”. Rozmowa z dziećmi na temat wierszyka. Utrwalanie nazw liczebników porządkowych.

Możemy wspólnie z dzieckiem wykonać dekorację do wierszyka, zgodnie z opisem. Rodzic może zapytać dziecko: Gdzie schowała się pierwsza kaczka?  Co chciała zrobić druga kaczka? Co wiozła na taczce trzecia kaczka? Możemy  na dywanie rozłożyć sylwety kaczek i pobawić z dzieckiem w przeliczanie: pierwsza, druga, trzecia…

Zabawa ruchowa: „Na środku podwórka….’’  Dziecko  naśladuje  za pomocą ruchu różne zwierzęta, a dorośli mogą   te ruchy powtarzać. Możemy zamienić się rolami. Zwracamy uwagę na bezpieczeństwo.

Zabawa matematyczna  - „W wiejskiej zagrodzie”

Pomoce: dwa wycięte z papieru prostokąty - zagrody (dla dziecka), sylwety zwierząt, które dzieci mogą samodzielnie wykonać lub wyciąć z gazet. (po 10 sylwet zwierząt, kartoniki z liczbami od 0 do 10 )

Rodzic prosi, aby dziecko rozłożyło na prosto­kątach - (zagrodach) sylwety zwierząt, aby w każdym było ich tyle samo.  Dzieci liczą zwierzęta i układają równanie 5=5. Możemy bawić się z dziećmi i wymyślać różne zadania np. Z pierwszej zagrody uciekło dwoje zwierząt. Ile zwierząt jest teraz w obu zagrodach? Za pomocą znaków matematycznych, wykonanych z patyczków, dzieci mogą pokazywać w której zagrodzie jest mniej lub więcej zwierząt. Mogą dodawać i odejmować zwierzęta.

 „Podwórkowa awantura” - Zachęcam do słuchania odgłosów zwierząt i ich rozpoznawania:  Odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka you tube

III. Propozycje zajęć popołudniowych:

Zachęcam do układania puzzli oraz do wspólnych gier i zabaw planszowych.

„Krówka z rolki”- po papierze toaletowym:

Potrzebne materiały: rolka po papierze toaletowym, zwracamy uwagę na to, żeby była czysta, czarna kartka lub bibuła ( może być również kawałek materiału), biała kartka, różowa kartka lub kawałek materiału, niebieska kartka lub guziki.                       

Czarną kartką lub materiałem oklejamy rolkę. Na czarną rolkę przyklejamy białe łatki. Z białej kartki wycinamy główkę i część ogonka. Z różowej karki lub materiału wycinamy „buzię” i uszy, zaś z niebieskiej oczka ( możemy też użyć guzików). Z czarnej kartki lub innego materiału możemy wyciąć czuprynkę, rogi i część ogonka. Na koniec dorysowujemy czarnym mazakiem nosek i „buzię” krówki. Głowę przyklejamy z przodu, zaś z tyłu biały ogonek z czarnym „pędzelkiem”.

Propozycja uzupełniania kart pracy

W wolnym czasie uzupełniamy karty pracy- część 4 s.  82, 83

Serdecznie pozdrawiamy i życzymy miłego dnia.

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach