Namaluję wielki dom - nauczanie zdalne

2020-11-04

03.11.2020r. - Nauczanie zdalne

Temat dnia: Namaluję wielki dom.

I. Ćwiczenia poranne:

Układanie przedmiotów względem siebie według poleceń rodzica. Przygotowujemy książki. Dziecko bierze książkę i kładzie go względem siebie według słów. Np.: Połóż książkę na głowie.Połóż książkę przed sobą.Połóż książkę za sobą.Połóż ją po swojej prawej stronie. Połóż oraz po swojej lewej stronie.

Ćwiczenia logorytmiczne. Dziecko powtarza za rodzicem. fragmenty rymowanki i wykonują określone ruchy. Zrób do przodu cztery kroki do tyłu dwa podskoki. Potem w prawo kroki dwa, niech zabawa dalej trwa. Zrób do tyłu cztery kroki, w lewą stronę trzy podskoki. Potem połóż się na dywanie i rozpocznij pedałowanie.

 

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem

Zagadki dla dziecka na temat urządzeń elektrycznych w domu

Bardzo gruby brzuszek ma.

Sprząta śmieci, raz i dwa.

Głośno pracuje, głośno wyje.

Wciąga kurz przez swoją szyję.

(odkurzacz)

Co to za skrzynka w łazience stoi,

żadnego brudu się nie boi.

Bardzo się cieszy z tego mama,

Bo skrzynia pranie robi sama.

(pralka automatyczne)

To urządzenie takie gorące,

jakby nagrzane sierpniowym słońcem.

Służy wybornie do prasowania

twojej bielizny oraz ubrania.

(żelazko)

W każdej kuchni się znajduje
szafeczka z drzwiczkami,
w której mama przechowuje
mięso z mrożonkami.

(lodówka)

Tu chlebek się opala,
jak na słonecznej plaży!
By grzanką był chrupiącą,
tu chlebek Twój się praży.

(toster)

Zapraszam do zobaczenia prezentacji sprzęty domowe dawniej a dziś

https://slideplayer.pl/slide/9371267/

Przeprowadźmy rozmowę z dzieckiem

-czy chciałoby mieszkać w dawnych czasach

-czy życie dawniej było trudniejsze i wymagało więcej pracy

-który przedmiot podobał ci się najbardziej i dlaczego

Jest prąd – nie ma prądu” – zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa przy muzyce.
Dziecko porusza się po pokoju w różnych kierunkach – jest prąd, na przerwę w muzyce  - nie ma prądu, zatrzymują się w bezruchu.

Zapoznanie dziecka z zasadami bezpiecznego obchodzenia się z prądem.
• Nie dotykaj mokrymi rękami urządzeń elektrycznych.
• Nie wyciągaj wtyczki z gniazdka, ciągnąc za sznur.
• Nie baw się w pobliżu słupów elektrycznych (nie wchodź na słupy linii elektrycznych, nie puszczaj latawców w pobliżu linii elektrycznych).
• Nie zbliżaj się do zerwanych przewodów elektrycznych.

III. Propozycje zajęć popołudniowych

Zabawa ruchowa – Naśladujemy urządzenia elektryczne. Dzieci poruszają się swobodnie po pokoju. Kiedy usłyszą hasło: Komputer – naśladują pisanie na klawiaturze komputera; Odkurzacz – naśladują odkurzanie: Żelazko – naśladują prasowanie; Mikser – obracają się wokół własnej osi.

Ćwiczenia równowagi – Wkręcamy żarówki. Dzieci, we wspięciu na palcach, naśladują wkręcanie żarówek – wysoko nad głową, w prawą stronę i w lewą stronę.

Karty pracy(fioletowe), cz. 2, s. 6, 7. (5 i 6 latki)

Przypomnienie, jak zmieniało się oświetlenie. Opowiadanie o tym, jak przez lata zmienił się sposób mierzenia czasu. Wskazywanie takich samych obrazków budzików. Rysowanie po śladach rysunków urządzeń elektrycznych. Nazywanie ich. Dzielenie nazw na sylaby (dzielenie nazw: lampa, pralka, zegar – na głoski). Rysowanie urządzeń elektrycznych znajdujących się w domach dzieci. Kończenie rysowania lampy według wzoru.

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach