Domy i domki - nauczanie zdalne

2020-11-02

02.11.2020r.-Nauczanie zdalne.

Temat dnia: Domy i domki  

W ramach możliwości proszę o przeczytanie fragmentu wiersza A. Rumińskiej „Mój dom”, który pozwoli na odgadnięcie przez dzieci tematu zajęć.

…mamy swoje domy, małe albo duże,
A przed domami ogródek i podwórze.
Bawimy się na podwórku wesoło i miło,
żeby potem w domku pięknie nam się śniło.

 

I. Ćwiczenia poranne:

Zabawa orientacyjno-porządkowa Szukamy rodziców. Dzieci poruszają się po pokoju w rytmie piosenki. Na przerwę w grze zatrzymują się, wspinają na palce i rozglądają za zagubionymi rodzicami.

Ćwiczenia dużych grup mięśniowych – Pomagamy tacie trzepać dywan. Dzieci naśladują zakładanie dywanu na trzepak, trzepanie dywanu, zdejmowanie go oraz dźwiganie do domu.Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Raczkujemy jak młodsze rodzeństwo. Dzieci czworakują w różnych kierunkach sali, naśladując sposób raczkowania młodszego brata lub młodszej siostry.

Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Spacer po wysokiej trawie. Dzieci spacerują po pokoju (łące, na której rośnie wysoka trawa) – podnoszą wysoko kolana, aby przez nią przejść.

Zabawa ruchowa z elementem skoku – Oznaki radości. Dzieci podskakują – cieszą się z pięknego prezentu od rodziców.

Zabawa uspokajająca Jesteśmy wysocy jak rodzice. Dzieci maszerują po obwodzie koła we wspięciu na palcach, swobodnie, licząc do pięciu; co pewien czas zmieniają kierunek ruchu.

 
II. Zajęcia organizowane przewidziane programem

Zapraszam do zabawy w skojarzenia. Rozmawiamy z dzieckiem na temat domu. Następnie dzieci próbują podawanie skojarzeń do wyrazu dom.. Np. budynek, mieszkanie, rodzina..

Prosimy aby dziecko wyjrzało za okno i spróbowało posegregować domki według różnych cech. Dzieci segregują domki według:• wielkości (duże lub małe),• koloru (żółte, niebieskie),• liczby okien (z 4 oknami, z 5 oknami), z płotem itd….

Słuchanie wiersza Pawła Beręsewicza Dom rodzinny.

Gdy jakiś straszek, strach,

straszydło chce, żeby życie mi obrzydło,

przyspieszam kroku,

biegnę i...przed nosem im zamykam drzwi.

Możemy porozmawiać z dzieckiem na temat wiersza.

−Jak nazywa się miejsce, w którym czujemy się bezpiecznie?

−Kto zawsze na nas czeka w domu?

−Czy chętnie wracamy do domu rodzinnego?

−Czy dom to tylko budynek?•Omawianie wyglądu swojego domu

−Co chcielibyście zmienić w domu, żeby wyglądał ładniej, przytulniej?

−Jeżeli moglibyście kupić, wybudować dom dla rodziny, to jakby wyglądał?

III. Propozycje zajęć popołudniowych

Malowanie swojego wymarzonego domu. Technika dowolna. Dzieci malują, pamiętając o zapełnianiu całej powierzchni kartki i o proporcjach.

Zapraszam rodziców do wypowiedzi na temat ich namalowanych domów.

„Duże i małe domy” – dzieci budują domy z klocków(drewnianych, plastikowych….) zgodnie z instrukcją rodzica.
- tyle małych domów, ile znajduje się kresek na pokazanym kartoniku,(tutaj rodzic wpisuje liczbę 5)
- tyle dużych domów, aby ich liczba odpowiadała liczbie małych domów,

Zabawa ruchowa- "Gdzie mieszkam" W rytmie muzyki z płyty CD dzieci poruszają się po pokoju. Na hasło "mieszkam u góry", dzieci zatrzymują się i unoszą prawą rękę w górę. Ponownie poruszają się w takt muzyki. Na hasło "mieszkam na dole", przechodzą do przysiadu.

 

Zapraszam do wspólnego wysłuchania słuchowiska:

https://www.youtube.com/watch?v=nZTbJjiDLuU

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach