02.11.2020r.-Nauczanie zdalne.
Temat dnia: Domy i domki
W ramach możliwości proszę o przeczytanie fragmentu wiersza A. Rumińskiej „Mój dom”, który pozwoli na odgadnięcie przez dzieci tematu zajęć.
…mamy swoje domy, małe albo duże,
A przed domami ogródek i podwórze.
Bawimy się na podwórku wesoło i miło,
żeby potem w domku pięknie nam się śniło.
I. Ćwiczenia poranne:
Zabawa orientacyjno-porządkowa Szukamy rodziców. Dzieci poruszają się po pokoju w rytmie piosenki. Na przerwę w grze zatrzymują się, wspinają na palce i rozglądają za zagubionymi rodzicami.
Ćwiczenia dużych grup mięśniowych – Pomagamy tacie trzepać dywan. Dzieci naśladują zakładanie dywanu na trzepak, trzepanie dywanu, zdejmowanie go oraz dźwiganie do domu.Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Raczkujemy jak młodsze rodzeństwo. Dzieci czworakują w różnych kierunkach sali, naśladując sposób raczkowania młodszego brata lub młodszej siostry.
Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Spacer po wysokiej trawie. Dzieci spacerują po pokoju (łące, na której rośnie wysoka trawa) – podnoszą wysoko kolana, aby przez nią przejść.
Zabawa ruchowa z elementem skoku – Oznaki radości. Dzieci podskakują – cieszą się z pięknego prezentu od rodziców.
Zabawa uspokajająca Jesteśmy wysocy jak rodzice. Dzieci maszerują po obwodzie koła we wspięciu na palcach, swobodnie, licząc do pięciu; co pewien czas zmieniają kierunek ruchu.
II. Zajęcia organizowane przewidziane programem
Zapraszam do zabawy w skojarzenia. Rozmawiamy z dzieckiem na temat domu. Następnie dzieci próbują podawanie skojarzeń do wyrazu dom.. Np. budynek, mieszkanie, rodzina..
Prosimy aby dziecko wyjrzało za okno i spróbowało posegregować domki według różnych cech. Dzieci segregują domki według:• wielkości (duże lub małe),• koloru (żółte, niebieskie),• liczby okien (z 4 oknami, z 5 oknami), z płotem itd….
Słuchanie wiersza Pawła Beręsewicza Dom rodzinny.
Gdy jakiś straszek, strach,
straszydło chce, żeby życie mi obrzydło,
przyspieszam kroku,
biegnę i...przed nosem im zamykam drzwi.
Możemy porozmawiać z dzieckiem na temat wiersza.
−Jak nazywa się miejsce, w którym czujemy się bezpiecznie?
−Kto zawsze na nas czeka w domu?
−Czy chętnie wracamy do domu rodzinnego?
−Czy dom to tylko budynek?•Omawianie wyglądu swojego domu
−Co chcielibyście zmienić w domu, żeby wyglądał ładniej, przytulniej?
−Jeżeli moglibyście kupić, wybudować dom dla rodziny, to jakby wyglądał?
III. Propozycje zajęć popołudniowych
Malowanie swojego wymarzonego domu. Technika dowolna. Dzieci malują, pamiętając o zapełnianiu całej powierzchni kartki i o proporcjach.
Zapraszam rodziców do wypowiedzi na temat ich namalowanych domów.
„Duże i małe domy” – dzieci budują domy z klocków(drewnianych, plastikowych….) zgodnie z instrukcją rodzica.
- tyle małych domów, ile znajduje się kresek na pokazanym kartoniku,(tutaj rodzic wpisuje liczbę 5)
- tyle dużych domów, aby ich liczba odpowiadała liczbie małych domów,
Zabawa ruchowa- "Gdzie mieszkam" W rytmie muzyki z płyty CD dzieci poruszają się po pokoju. Na hasło "mieszkam u góry", dzieci zatrzymują się i unoszą prawą rękę w górę. Ponownie poruszają się w takt muzyki. Na hasło "mieszkam na dole", przechodzą do przysiadu.
Zapraszam do wspólnego wysłuchania słuchowiska:
https://www.youtube.com/watch?v=nZTbJjiDLuU