Cztery kwiaty dla mamy- nauczanie zdalne

2020-10-27

27.10.2020r.-Nauczanie zdalne

Temat dnia: Cztery kwiaty dla mamy

I. Ćwiczenia poranne:

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

 

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem

Zadania matematyczne

Zapraszam do poszukania w domu figur w następujących kształtach 3 koła, 4 kwadraty, 4 prostokąty w różnych kolorach i różnej wielkości.

Dzieci segregują figury.

Rodzic zadaje pytanie.

Według jakiej cechy podzieliło dziecko figury?

Czym różnią się między sobą figury o tym samym kształcie? (Kolorem, wielkością).

Ile mamy figur w kształcie koła? (Trzy).

Ile mamy figur w kształcie kwadratu? (Cztery)

Ile mamy figur w kształcie prostokąta? (Cztery)

Zabawa Figura i ruch.

Wykorzystujemy figury z poprzedniego zadania. Sylwety: koła, trójkąta, prostokąta, kwadratu. Rodzic umawia się z dzieckiem, że będzie pokazywał figury w różnej kolejności (pojedynczo lub w parach), a on będzie wykonywać określone ruchy. – koło będą podskakiwać w miejscu, – trójkąt będą wykonywać przysiady, – kwadrat będą biegać, – prostokąt będą naprzemiennie podskakiwać i wykonywać przysiady,

Można przygotować kartoniki z zapisami cyfrowymi liczb: 1, 2, 3, 4.

Dzieci oglądają kartonik z cyfrą 4.

Kreślą jej kształt w powietrzu, na dywanie.

Porównują jej wygląd do znanych przedmiotów, np. krzesełka.

 

Zabawa ruchowa

Podskocz tyle razy.(wykorzystujemy Kartoniki z cyframi: 1, 2, 3, 4).

Rodzic pokazuje kartoniki z cyframi: 1, 2, 3, 4 (w różnej kolejności), a dzieci podskakują tyle razy, ile wskazuje liczba.

Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 1, s. 28–29.

Do wykonania w kartach pracy. Oglądanie drukowanej i pisanej cyfry 4. Rysowanie odpowiedniej liczby parasoli. Łączenie z liczbą 4 pętli, w których są cztery elementy. Pisanie cyfry 4 po śladzie, a potem – samo-dzielnie. Kolorowanie liczby, która wskazuje, ile jest nad nią elementów.• Otaczanie pętlami po 4 krople deszczu. Określanie, ile pętli powstało.

 

Klocki inaczej- świetna zabawa matematyczna, która poprzez zabawę uczy kodowania. Dziecko szablony może projektować samodzielnie. Instrukcja zabawy w linku.

https://mojedziecikreatywnie.pl/2013/08/zabawa-klockami-inaczej/

 

Przekładanka logiczna- również ciekawa zabawa do której można zaangażować dzieci, mogą chwilę poczuć się architektami i zaprojektować szablony do układania w ten sposób dziecko nauczy się kodowania. Na pewno znajdziemy w domu nakrętki (jak nie mamy mogą być klocki) zapraszam do ułożenia przekładanki logicznej szczegóły poniżej.

https://mojedziecikreatywnie.pl/2013/07/przekadanka-logiczna-dla-maych-i-duzyc/

 

III. Propozycje zajęć popołudniowych

Karta pracy, cz. 1, s. 73.Omawianie drzewa genealogicznego rodziny Olka i Ady. Kolorowanie drzewa. Czytanie z rodzicem (lub samodzielnie) nazw członków rodziny Olka i Ady, przedstawionych na naklejkach. Naklejenie ich pod odpowiednimi obrazkami.

Poprawne stosowanie nazw członków rodziny; kończenie wypowiedzeń rozpoczętych przez rodzica

Rodzic mówi, a dzieci kończą jego wypowiedzi.

Mama mojej mamy lub mojego taty to... (babcia)

Tata mojej mamy lub mojego taty to... (dziadek)

Siostra mojej mamy lub mojego taty to... (ciocia)

Brat mojej mamy lub mojego taty to... (wujek)

Mama mojej babci lub mojego dziadka to moja... (prababcia)

Tata mojej babci lub mojego dziadka to mój... (pradziadek)

 

Zapraszam do wysłuchania piosenki „Buziaki”

https://www.youtube.com/watch?v=b-ECatfl-8U

 

 

W chwilach relaksu zapraszam do wspólnego wysłuchania „Leśnych opowieści”

https://www.youtube.com/watch?v=cs706BU_7wU

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach