KWIATY NA ŁĄCE

2020-05-12

NAUCZANIE ZDALNE
TEMAT TYGODNIA: ŁĄKA W MAJU.
TEMAT DNIA: KWIATY NA ŁĄCE
DATA: 11.05.2020 r.
I. Ćwiczenia poranne:
„Czarujemy kwiaty” – ćwiczenia dłoni. Dajemy dziecku szyfonową chustkę. Dziecko zwija chustkę i trzyma ją w prawej, zaciśniętej dłoni. Następnie bardzo powoli rozluźnia ucisk – kwiat się rozwija. Dziecko przekłada chustkę do lewej dłoni i powtarza ćwiczenie. Zabawę można kilkakrotnie powtórzyć.
II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.
Zapraszamy dziecko na majową wycieczkę - opowieść ruchowa. Włączamy nagranie muzyki w rytmie marsza. Dziecko idzie krokiem marszowym, przedziera się przez zarośla (pochyla się i naśladuje odgarnianie gałęzi), idzie po wysokiej trawie (wysoko podnosi nogi), siada na trawie. Następnie w widocznym miejscu (na zielonej tkaninie lub na krepinie) są umieszczone sylwety najbardziej znanych kwiatów rosnących na łące (np.: rumianku, niezapominajki, maku, stokrotki, jaskra). Na podłodze układamy kartoniki z nazwami kwiatów-6latki.
• Dziecko rozpoznaje i nazywa kwiaty (5-latki),
• Dziecko odszukuje nazwy kwiatów i umieszcza je pod sylwetami kwiatów (6-latki). Liczy litery w poszczególnych nazwach. Wskazuje wyraz, który ma najwięcej liter.
Utrwalamy piosenkę: Zabawy ruchowe do piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
Zapraszam do obejrzenia z dzieckiem obrazków przedstawiających wiosenną łąkę. Poprośmy aby dziecko nazwało kolory, które dostrzega na łące. Możemy skorzystać np. z kart pracy, albumów przyrodniczych.
ZAJĘCIA PLASTYCZNE:
Wiosenne kwiaty na łące - technika malowania tiulem.
Prosimy, aby dzieci przypomniały sobie, jakich kolorów dostrzegły na wiosennej łące najwięcej. Możemy dziecko zapytać: Do jakich barw można zaliczyć kolory, które widziało na łące: do ciepłych czy do zimnych? Dlaczego łąka ma więcej ciepłych kolorów? Następnie proponujemy dziecku namalowanie łąki wiosną za pomocą techniki malowanie tiulem.
Potrzebne materiały: kartka, farby w różnych kolorach, pędzel, plastikowa miseczka do rozrabiania farb, kawałki tiulu.
Dziecko pokrywa karton farbą w wybranym kolorze – wykonuje tło. Następnie macza skrawki tiulu w farbie i odbijają na kartonie – tworzy wiosenne kwiaty na łące. Używa barw w ciepłych kolorach.
III. Propozycje zajęć popołudniowych

1. Zabawy logopedyczne:

- na początek ruletka logopedyczna

- "Wiosenne zagadki" (Rodzic czyta kolejne zagadki, dziecko odgaduje rozwiązanie i wykonuje odpowiednie ćwiczenie powtarzając kilka razy)

Wrócił zza morza chodzi po błocie, w czerwonych butach biały pan... (bocian - powtarzamy: kle, kle, kle, kle)

Nazywają go doktorem bo wie, które drzewo chore... (dzięcioł - dotykamy czubkiem języka do każdego ząbka na górze i na dole)

Po stawie pływają, śnieżnobiałe pióra mają... (łabędzie - przesuwanie języka z jednego kącika ust do drugiego, usta przy tym ćwiczeniu powinny być szeroko otwarte )

Śpiewa wysoko piosenki do słonka. głos ma podobny do drżenia dzwonka... (skowronek - gwizdanie - im więcej prób tym lepszy efekt)

Wysyłają ją do nieba, po kawałek chleba...(biedronka - dmuchanie w złączone ręce)

Znacie takiego konika, który zawsze w trawie cyka? (konik polny - powtarzamy: cyk, cyk, cyk, cyk)

Tu cytrynek, tam paź królowej, wszędzie piękne kolorowe. lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słońce...(motyle - ruchy języka z dołu do góry)

- czas na wesołe ćwiczenia

- zapraszam do zakładki logopedia na program "Ćwiczenia buzi i języka nr 9"


2. TELEWIZYJNE ABECADŁO – zabawy z literami
https://abc.tvp.pl/18057152/gry-i-zabawy
Dzieci mogą uzupełniać karty pracy: 5latki str.28,32, 6latki str.28,32

 

SZANOWNI RODZICE PROSZĘ PRZECZYTAĆ OGŁOSZENIA W ZAKŁADCE MOTYLKI
DZIĘKUJĘ
Serdeczne pozdrowienia dla Dzieci i Rodziców:)

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach