ZAWODY W MOJEJ MIEJSCOWOŚCI

2020-04-30

NAUCZANIE ZDALNE
TEMAT TYGODNIA: MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION.
TEMAT DNIA: ZAWODY W MOJEJ MIEJSCOWOŚCI
DATA: 30.04.2020 r.
I. Ćwiczenia poranne:
https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo
II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.
Słuchanie wiersza M. Strękowskiej-Zaremby Małe miasteczko.
W małym miasteczku nie ma wieżowców,
schodów ruchomych ni zoo,
lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,
które śpiewają wesoło.
Dokoła rynku stoi rząd domów
w siedmiu kolorach tęczy;
ruch jest nieduży, spokojnie, miło,
czasami pszczoła zabrzęczy.
Czyste powietrze pachnie zielenią,
na niebie świeci słoneczko,
wszędzie jest blisko, ludzie się znają,
dbają o swoje miasteczko
Rozmowa na temat wiersza. Czego nie ma w małym miasteczku? Czego w małym miasteczku jest więcej? Co to znaczy: dbać o swoje miasteczko?
Zagadki obrazkowe Kto tu pracuje? Czym zajmują się dorośli w naszej miejscowości zdjęcia: sklepu, szkoły, przychodni. Dzieci nazywają obiekt przedstawiony na zdjęciu i podają nazwy zawodów, biorąc pod uwagę przed¬stawione miejsce pracy, np.: sklep – sprzedawca, szkoła – nauczyciel, przychodnia – lekarz.
„Z wizytą w sklepie”- zabawa badawcza – Co jest cięższe?
Dzieci swobodnie wypowiadają się na temat swoich obserwacji i doświad¬czeń w
dokonywaniu zakupów z rodzicami w sklepie.
Odgadywanie masy dwóch przedmiotów. Dzieci oglądają pluszową maskotkę oraz
gumową zabawkę, zastanawiają się, który przedmiot jest cięższy. Proponujemy dzieciom sprawdzenie masy w inny sposób.

Ważenie za pomocą samodzielnie skonstruowanej wagi.
Pomoce: patyk, dwie przezroczyste torebki, sznurek, pluszowa maskotka, klocki, kartka z obrazkami przedstawiającymi zabawkę pluszową i zabawkę gumową, mazak. Konstruujemy wagę za pomocą patyka, dwóch przezroczystych torebek oraz sznurka. Torebki zawieszamy na końcach patyka, na jego środku mocujemy uchwyt. Do jednej torebki wkładamy np. pluszową maskotkę, a do drugiej – po jednym klocku. Dokładamy klocki dotąd, aż ramiona wagi się wyrównają. Na kartce, przy obrazku przedstawiającym pluszową zabawkę, Rodzic rysuje odpowiednią liczbę kresek - oznaczającą liczbę klocków użytych do zważenia. Podobnie ważymy gumową zabawkę. Na koniec prosimy dziecko o przeliczenie kresek postawionych przy poszczególnych obrazkach i poda¬nie ich liczby. Dzieci liczą kreski i wspólnie dochodzą do wniosku, że cięższy przedmiot to ten, do którego zważenia użyto większej liczby klocków.

Zajęcia umuzykalniające: rytmiczne zabawy z tekstem
„Śpiewamy tekst”- wymyślamy melodię. Dzieci naśladują różne odgłosy.
Psotny wietrzyk wpadł do sali.
Szu, szu, szu, sza, sza, sza.
Zdmuchnął z biurka pracę Ali,
fru, fru, fru, fra, fra, fra.
Wszystkie książki poprzewracał,
tralala, tralala, dzieci,
taka to już jego praca,
bla, bla, bla, bla, bla, bla.
Zdmuchnął obrus, trzasnął drzwiami,
bum, bum, bum, bum, bum, bum,
i już nie ma wiatru z nami,
rum, rum, rum, rum, rum, rum.
Zabawa relaksacyjna: dzieci wciągają powietrze nosem, wypuszczają ustami.

III. Zajęcia popołudniowe:

1. Zabawy logopedyczne

- zaczynamy od ćwiczeń buzi i języka
- zanim rozruszajmy buziaki wysłuchamy bajkę "Gniazdo białego orła"                                          

Lech, Czech, Rus jadą na koniach – dzieci naśladują osobno stukot kopyt koni każdego z bohaterów legendy. Przyklejają szeroko ułożony język do podniebienia i odbijają go, jednocześnie ściągając wargi w dziobek i rozciągając szeroko.

Orzeł – dziecko na raz unosi język do góry, na dwa w dół, usta szeroko otwarte; min.10 ruchów (tak jak orzeł macha swoimi skrzydłami).

Wędrówka po Polsce – dziecko otwiera szeroko buzię i liczy językiem wszystkie zęby u góry i na dole.

Kolory flagi – dziecko podaje kolory flagi. Gdy rodzic mówi "biały" – dziecko otwiera buzię i dotyka czubkiem języka do „nieba w buzi” czyli do podniebienia, wędruje czubkiem języka od zębów do podniebienia miękkiego i od gardła ku zębom. Gdy rodzic mówi "czerwony" – język jest na dole, jak przy głosce [a].

Chorągiewki – tak jak chorągiewki poruszają się na wietrze, tak dzieci poruszają językiem po górnej wardze, od jednego kącika ust do drugiego.

- zapraszam do układania puzzli "Godło Polski"

2. Przypomnijcie sobie jak wygląda flaga Polski oraz godło. Posłuchajcie hymnu. Wykonajcie flagę Polski. Można przesłać zdjęcie.
ŚWIĘTO FLAGI
https://www.youtube.com/watch?v=AMi7DWaQsVk
HYMN POLSKI

https://www.youtube.com/watch?v=_5VZNXrywoo
5 i 6 latki
W tym tygodniu w  wolnym czasie, dzieci mogą uzupełniać swoje karty pracy do str.11

 

Serdecznie pozdrawiamy: p.Hania,p. Urszula. p.Grażyna

 

 

 

 

 

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach