Przedszkolak w domu - WIOSENNE PRZEBUDZENIA

2020-03-23

Serdecznie witam wszystkich w nowym tygodniu:)

W razie pytań można kontaktować sie telefonicznie lub:  p23.hanna@gmail.com

 

Poniższe przykłady - stanowią propozycję zabaw z dziećmi, które można wykorzystać w czasie wspólnych aktywności.

 

Zabawy rozwijające mowę, ćwiczenia ortofoniczne:

Naśladowanie odgłosów przyrody, ptaków, dźwięków z otoczenia. Rozmowa na temat zmian zachodzących w przyrodzie: coraz dłuższe dni,  coraz wyższa temperatura. Zwrócenie uwagi na pojawiające się pączki na gałęziach różnych drzew, krzewów (np.  na podstawie literatury dziecięcej, filmu edukacyjnego).

Uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych, śpiewanie piosenek o tematyce wiosennej, tworzenie własnych improwizacji ruchowych, naśladowanie ruchu rodzica.

Przygotowanie do czytania i pisania

"Odkrywanie litery Ł ,ł "

"Zabawa w skojarzenia" -  Do czego literka jest podobna, co przypomina ?

Zabawa: Na tacy wypełnionej kaszą, dziecko podejmuję próbę pisania np. po śladzie - różnych szlaczków, liter.

"Literki z włóczki" - Prosimy, aby dziecko ułożyło z włóczki kształt liter "ł,Ł".

"Literkowe stempelki" - możemy napisać litery na dużej kartce, a następnie prosimy dziecko, aby palcem umoczonym w farbie stemplowało kontury liter.

Zabawa - "Jaka to litera" - wyszukiwanie liter "ł,Ł"  w literaturze dziecięcej, odszukiwanie prostych wyrazów z literą "ł,Ł".

Analiza i synteza słuchowa

"W poszukiwaniu głoski ł " - w nagłosie, śródgłosie, wygłosie.

Dziecko może np. wymienić słowa rozpoczynające się głoską"ł"  lub narysować obrazki rozpoczynające się głoską ł. Możemy poprosić dziecko, aby podzieliło nazwy narysowanych obrazków na sylaby.

Zabawa z sylabami

W tej zabawie możemy wykorzystać kolorowe nakrętki. Dziecko układa na dywanie nakrętki zgodnie z ilością sylab w wyrazie;

np.: ło-pa-ta; możemy również poszczególne części sylab przykleić na nakrętkach, tworząc cały wyraz.

 Zabawy matematyczne

"Więcej, mniej, tyle samo". W tej zabawie można wykorzystać sylwety owoców np.: jabłek.

Układamy na stole po prawej i lewej stronie jabłka, nastepnie prosimy dziecko, aby ułożyło z patyczków odpowiedni znak >,<,=

Zabawa - "Porównaj długość", "Od najmniejszego do największego"

W tej zabawie można wykorzystać pociętą na kawałki słomkę do napojów lub owoce. Następnie dziecko układa stopniowo pocięte kawałki słomki od najmniejszego do największego. Można pokazać dziecku ile to jest połowa słomki, z kolei dwie połówki są równe całości. Można także układać owoce od najmniejszego do największego.

Ćwiczenia w dopełnianiu np. do 5,6.......10

Układamy na tacy np.: dwa jabłka i prosimy dziecko o dołożenie tylu jabłek, aby razem było ich 5.

Zabawa plastyczna

"Żonkile z papilotek, to zabawa plastycczna którą proponuje pani Monika

Do wykonania pracy potrzebna jest kartka papieru , dwie żółte papilotki, kawałek żółtej i zielonej bibuły, nożyczki i klej.

Z dwóch papilotek wycinamy kształt kwiatu żonkila, z bibuły skręcamy łodygi, wycinamy trawę oraz liście. Na koniec przyklejamy wszystko na kartkę.

Zapraszam do wysłuchania programu "Gimnastyka buzi i języka" cz. 1 /zakładka - logopedia/

 

Dopełnieniem zabaw może być uzupełnienie kart pracy.

 

Proszę, aby chętne dzieci wykonały pracę plastyczną o tematyce wiosennej ( technika dowolna). Bardzo proszę, w miarę możliwości o przesłanie pracy. Serdecznie dziękuję za prace nedesłane.

 

 

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach