TEMATYKA REALIZOWANA W LUTYM
TYDZIEŃ I - WSPANIAŁE ZABAWY NA ŚNIEGU
- rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 3,
- rozwijanie umiejętności segregowania,
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie zainteresowania zabawami zimowymi
- poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności;
- dzielenie się swoimi przeżyciami;
TYDZIEŃ II - Baśnie, bajki, bajeczki
- rozwijanie umiejętności odróżniania informacji prawdziwych od nieprawdziwych,
- powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
- podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
- odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie;
TYDZIEŃ III - Tajemnice kosmosu
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie zainteresowania tematyką dotyczącą kosmosu,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- zaspokajanie podstawowych potrzeb rozwojowych związanych z aktywnością poznawczą,
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
TYDZIEŃ IV - W dziecięcym laboratorium
- rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci,
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania eksperymentów
- korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku;
- nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
TYDZIEŃ IV - Zwierzęta sprzed milionów lat
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
- powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 3,
- używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną , np. topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty (krokusy)
RYMOWANKA:
Wujek Janek , ciocia Laura
Raz ujrzeli dinozaura.
Gdy podnieśli krzyk
- to dinozaur znikł.
PIOSENKA:
Dino Rock’n’Roll (sł. Katarzyna Niemiec, muz. Gabriela Gąsior)
1. Stomp like a dino,
Stomp, stomp, stomp!
Stomp like a dino, All day long.
Stomp like a dino,
Stomp, stomp, stomp!
Stomp – all day long.
Ref.:One, two,
One, two, three, four!
It’s Dino, dino rock and roll,
It’s Dino rock and roll,
It’s Dino rock and roll,
One, two, three and four.
2. Run like a dino,
Run, run, run!
Run like a dino,
Have some fun.
Run like a dino,
Run, run, run!
Run – have some fun.
Ref.:One, two…
3. Roar like a dino,
Roar, roar, roar!
Roar like a dino,
More and more.
Roar like a dino,
Roar, roar, roar!
Roar more and more.
Ref.: One, two…