Nauczanie zdalne- Różni, a jednak tacy sami.

2020-06-02

01.06.2020r.-Nauczanie zdalne
Temat dnia: Różni, a jednak tacy sami
I. Ćwiczenia poranne

1. Zabawa ruchowa- rzut do celu.
Przygotowujemy małe piłeczki, ewentualnie kulki z gazety oraz miskę.
Stajemy w pewnej odległości od miski i staramy się rzucić do celu. Odległość oczywiście stopniowo zwiększamy.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem
Zajęcia umuzykalniające:

1. Zachęcam dziś do wysłuchania piosenki pt. „Jesteśmy dziećmi”
piosenka Jesteśmy dziećmi

Podczas słuchania piosenki i oglądania teledysku, warto zwrócić uwagę na to, że dzieci różnie wyglądają (mają różny kolor skóry), mówią w różnych językach, posługują się odmiennym pismem, ale wszystkie chcą być kochane i szczęśliwe.
Można nauczyć dziecko również śpiewu prostego refrenu:

Jesteśmy dziećmi, chcemy miłości,
Jesteśmy dziećmi, chcemy radości,
Chcemy by często tulono nas,
i żeby miło płynął nam czas.

2. Następnie zachęcam do zabawy, której celem jest wzmocnienie poczucia własnej wartości- Lustro.

Dorosły staje z dzieckiem przed lustrem (najlepiej takim aby była widoczna cała sylwetka dziecka). Prosi, aby dziecko przyjrzało się sobie i powiedziało, co u siebie lubi, np. swoje włosy, oczy, ręce, to, że szybko biega, pięknie rysuje, pomaga innym, dzieli się zabawkami itd. .Dorosły może uzupełniać wypowiedź dziecka, wskazując tylko pozytywne cechy.
Na koniec wypowiedzi dorosły mówi: Jesteś wspaniały i dziecko powtarza samodzielnie: Jestem wspaniały!

3. Kolejną propozycją jest gra online- rytmy:
gra Rytmy
Zachęcam, by pomóc dziecku, nazywając kolejne postacie i zadając pytanie- „kto był po....?”


III. Propozycje zajęć popołudniowych

1. W ramach relaksu zapraszam do zobaczenia i wysłuchania śmiesznego opowiadania
o żabie, pt.: „Historia pewnej żaby":
Historia pewnej żaby

2. Kolejną propozycją są ćwiczenia graficzne- „Koła"

Odnajdujemy wspólnie z dzieckiem w domu przedmioty, które mają kształt koła (np. dno doniczki, kubek, talerzyk, itp. Próbujemy razem z dzieckiem obrysować te przedmioty na kartce ołówkiem, a następnie udekorować je w wybrany przez dziecko sposób.

3. Na zakończenie proponuję prostą zabawę matematyczno-słuchową z piłką

Dorosły staje plecami do dziecka, prosi, aby uważnie liczyło, ile razy piłka odbije się od podłogi i podało tą liczbę na głos.
Następnie dziecko tyle razy podskakuje.

Życzę udanej zabawy, pozdrawiam pani Karina

 

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach