TYDZIEŃ PIERWSZY- WIELKANOC
DZIECI
− określą swój nastrój
− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− wysłuchają wiersza Wiesławy Żaby-Żabińskiej Wkrótce Wielkanoc
− wysłuchają opowiadania Klaudii Cebuli Wielkanocne tradycje
− poznają wygląd koszyczka wielkanocnego
− poznają literę j, J w toku zabaw
− wysłuchają i nauczą się piosenki Święta Wielkanocne
− zapoznają się z wielkanocnymi tradycjami
− będą rozwiązywać zadania tekstowe
− będą prowadzić własną hodowlę
− dowiedzą się, co robi się w śmigus-dyngus
− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
− wezmą udział w improwizacji
− wykonają pracę plastyczną -KURCZAK
TYDZIEŃ DRUGI – WIOSNA NA WSI
DZIECI
− dowiedzą się, jak się nazywają domy zwierząt wiejskich
− poznają literę f, F w toku zabaw
− wysłuchają i nauczą się piosenki Wiosna na wsi
− będą szacować wagę przedmiotów – określać, co jest cięższe, a co lżejsze
− będą szeregować figurki zwierząt według wielkości
− będą szeregować kredki według długości
− dowiedzą się, jak nazywają się dzieci wiejskich zwierząt
− dowiedzą się, na czym polega praca rolnika
− wskażą produkty pochodzące z upraw rolniczych
− wykonają prace plastyczne
− utworzą zdrobnienia wybranych słów
− rozwiążą zagadki
− ułożą historyjkę obrazkową (dowiedzą się, jak mleko trafia do sklepu)
− poszerzą wiedzę na temat emocji
− będą układać zdania z określonymi słowami
TYDZIEŃ TRZECI- DBAMY O PRZYRODĘ
DZIECI
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę!
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Piosenka ekologiczna
− wykonają pracę plastyczną Dzień Ziemi
− utrwalą datę, kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi
− udzielą odpowiedzi na pytanie, dlaczego dbanie o Ziemię jest ważne
− powiedzą, w jaki sposób można dbać o naszą planetę
− poznają literę ż, Ż w toku zabaw
− określą, dlaczego ważne jest segregowanie śmieci
− utrwalą kolory pojemników na odpady
− określą, co oznaczają kolory pojemników na odpady
− dowiedzą się, czym jest recykling
− powiedzą, kim według nich jest przyjaciel przyrody
− wykonają odznakę przyjaciela przyrody
− dowiedzą się, dlaczego ważne jest oszczędzanie wody
− określą, w jaki sposób można oszczędzać wodę
− utrwalą umiejętności kodowania
TYDZIEŃ CZWARTY – POLSKA MOJA OJCZYZNA
DZIECI
− poznają legendę o powstaniu Krakowa
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Łazienki
− poznają literę h, H w toku zabaw
− poznają cechy charakterystyczne swojego regionu
− wysłuchają piosenki Rodzinny kraj i ją zaśpiewają
− będą rozwijać słownictwo
− dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe
− poznają narzędzia do pomiaru płynów
− wykonają doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów
− będą rozwijać wyobraźnię
− poznają flagi różnych państw
− dowiedzą się, jaka jest flaga Unii Europejskiej
− dowiedzą się, kiedy jest Dzień Flagi
− wysłuchają hymnu Polski
− wezmą udział w quizie o Polsce
− wykonają pracę plastyczną Flaga Rzeczypospolitej Polskiej
− wykonają pracę plastyczną
− będą grały na różnych instrumentach
− będą rysować kolorową kredą