2024-04-03

TYDZIEŃ PIERWSZY- WIELKANOC

 

DZIECI

− określą swój nastrój

− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

− wysłuchają wiersza Wiesławy Żaby-Żabińskiej Wkrótce Wielkanoc

− wysłuchają opowiadania Klaudii Cebuli Wielkanocne tradycje

− poznają wygląd koszyczka wielkanocnego

− poznają literę j, J w toku zabaw

− wysłuchają i nauczą się piosenki Święta Wielkanocne

− zapoznają się z wielkanocnymi tradycjami

− będą rozwiązywać zadania tekstowe

− będą prowadzić własną hodowlę

− dowiedzą się, co robi się w śmigus-dyngus

− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie

− wezmą udział w improwizacji

− wykonają pracę plastyczną -KURCZAK

TYDZIEŃ DRUGI – WIOSNA NA WSI

DZIECI

− dowiedzą się, jak się nazywają domy zwierząt wiejskich

− poznają literę f, F w toku zabaw

− wysłuchają i nauczą się piosenki Wiosna na wsi

− będą szacować wagę przedmiotów określać, co jest cięższe, a co lżejsze

− będą szeregować figurki zwierząt według wielkości

− będą szeregować kredki według długości

− dowiedzą się, jak nazywają się dzieci wiejskich zwierząt

− dowiedzą się, na czym polega praca rolnika

− wskażą produkty pochodzące z upraw rolniczych

− wykonają prace plastyczne

− utworzą zdrobnienia wybranych słów

− rozwiążą zagadki

− ułożą historyjkę obrazkową (dowiedzą się, jak mleko trafia do sklepu)

− poszerzą wiedzę na temat emocji

− będą układać zdania z określonymi słowami

TYDZIEŃ TRZECI- DBAMY O PRZYRODĘ

DZIECI

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę!

− określą swój nastrój

− wysłuchają i nauczą się piosenki Piosenka ekologiczna

− wykonają pracę plastyczną Dzień Ziemi

− utrwalą datę, kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi

− udzielą odpowiedzi na pytanie, dlaczego dbanie o Ziemię jest ważne

− powiedzą, w jaki sposób można dbać o naszą planetę

− poznają literę ż, Ż w toku zabaw

− określą, dlaczego ważne jest segregowanie śmieci

− utrwalą kolory pojemników na odpady

− określą, co oznaczają kolory pojemników na odpady

− dowiedzą się, czym jest recykling

− powiedzą, kim według nich jest przyjaciel przyrody

− wykonają odznakę przyjaciela przyrody

− dowiedzą się, dlaczego ważne jest oszczędzanie wody

− określą, w jaki sposób można oszczędzać wodę

− utrwalą umiejętności kodowania

TYDZIEŃ CZWARTY – POLSKA MOJA OJCZYZNA

DZIECI

− poznają legendę o powstaniu Krakowa

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Łazienki

− poznają literę h, H w toku zabaw

− poznają cechy charakterystyczne swojego regionu

− wysłuchają piosenki Rodzinny kraj i ją zaśpiewają

− będą rozwijać słownictwo

− dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe

− poznają narzędzia do pomiaru płynów

− wykonają doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów

− będą rozwijać wyobraźnię

− poznają flagi różnych państw

− dowiedzą się, jaka jest flaga Unii Europejskiej

− dowiedzą się, kiedy jest Dzień Flagi

− wysłuchają hymnu Polski

− wezmą udział w quizie o Polsce

− wykonają pracę plastyczną Flaga Rzeczypospolitej Polskiej

− wykonają pracę plastyczną

− będą grały na różnych instrumentach

− będą rysować kolorową kredą

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach