2024-01-03

TEMATYKA REALIZOWANA W STYCZNIU

 

TYDZIEŃPIERWSZY -TAK MIJA NAM CZAS…

Dzieci :

- określą swój nastrój

− poznają nazwy pór roku

− poznają nazwy dni tygodnia

− poznają literę s, S w toku zabaw

− wysłuchają piosenki Cztery pory roku

− dowiedzą się, czym jest kalendarz i do czego służy

− rozwiążą zagadki o porach roku

− poznają zawód zegarmistrza

− dowiedzą się, jakie narzędzia służą do pomiaru czasu

− ułożą własny plan dnia

− dowiedzą się, czym jest wehikuł czasu

− będą obserwowały porę roku – zimę

− będą improwizowały przy nagraniu muzyki klasycznej

− wykonają pracę plastyczną Kapsuła czasu

 

 

Zabawa z piosenką (elementy metody Émile’a Jaques’a-Dalcroze’a).

Nagranie piosenki Cztery pory roku, odtwarzacz CD.

Ustawienie: w parach na obwodzie koła.

Dzieci:

Cztery piękne pory roku: stoją w lekkim rozkroku z opuszczonymi rękami

wiosna, lato, jesień, zima. i wykonują melodeklamację,

Każda ważna i potrzebna,

każda całkiem inna.

1. Wiosna przychodzi w parach podają sobie ręce i wykonują krok

w kwiatach, motylach, do siebie, krok od siebie,

budzi biedronki,

pszczoły i trzmiele.

Lato we włosach przechodzą do lekkiego rozkroku, wyciągają

ma kłosy zboża: ręce i zataczają nimi przed sobą koło (2 x),

złotej pszenicy,

żyta, jęczmienia.

Lato we włosach unoszą ręce w górę i na palcach obracają się

ma kłosy zboża: wokół siebie, kłaniają się,

złotej pszenicy,

żyta, jęczmienia.

2. Jesień warzywa, owoce niesie, podają sobie ręce w parach i wykonują krok

zbiera orzechy i grzyby w lesie. do siebie, krok od siebie,

Zima nam daje łyżwy i sanki, przechodzą do rozkroku, wyciągają przed

siebie na przemian raz lewą, raz prawą rękę,

i lepi śliczne, białe bałwanki. rysują w powietrzu kontur bałwanka,

Zima nam daje łyżwy i sanki, unoszą ręce w górę i na palcach obracają się

i lepi śliczne, białe bałwanki. wokół siebie, kłaniają się...

 

TYDZIEŃ DRUGI - ZWIERZĘTA ZIMĄ

Dzieci :

−określą swój nastrój

− wysłuchają opowiadania o zwierzętach

− będą tworzyć zdrobnienia oraz nazwy ulic od nazw ptaków

− dowiedzą się, czym dokarmiać ptaki

− poznają literę n, N w toku zabaw

− wysłuchają piosenki Dokarmiamy ptaki

− rozwiążą zagadki o zwierzętach

− wykonają ptasi karmnik

− będą przeliczać w dostępnym zakresie

− dowiedzą się, że działanie matematyczne, w którym przybywa elementów, nazywa się

dodawaniem

− wykonają odznakę dla leśniczego

− zapoznają się z pracą leśniczego

− poznają tropy wybranych zwierząt

− wzbogacą wiedzę o drzewach liściastych i iglastych

− dowiedzą się, w jaki sposób można wyrażać smutek

− wyrażą emocje poprzez różne formy ekspresji

− wykonają pracę plastyczną Las zimą

 

TYDZIEŃ TRZECI - KIM SĄ RODZICE MOICH RODZICÓW

Dzieci :

- wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Trema przed występem

− wysłuchają wiersza Martyny Marzec Czas z dziadkami

− określą swój nastrój

− wysłuchają i nauczą się piosenki Superbabcia i Superdziadek

− wykonają prace plastyczne Prezenty dla babci i dziadka

− poznają literę b, B w toku zabaw

− będą wykonywać zadania integrujące grupę

− dowiedzą się, kim dla ich rodziców są babcia i dziadek

− dowiedzą się, jakie prezenty sprawiają największą radość

− dowiedzą się, kiedy obchodzony jest Dzień Babci, a kiedy Dzień Dziadka

− określą, dlaczego należy pomagać osobom starszym

− będą doskonalić umiejętność odwzorowywania

− utrwalą przeliczanie w dostępnym dla siebie zakresie

− będą rozwijać spostrzegawczość

− powiedzą, jak można spędzać czas z babcią i dziadkiem

− usprawnią syntezę wzrokową

− rozwiną motorykę małą

− będą dzielić wyrazy na sylaby

− rozwiną umiejętność wyrażania świata komunikatami niewerbalnymi

 

TYDZIEŃ CZWARTY - FRYZJER, WETERYNARZ,CZY LEKARZ?

Dzieci :

-będą nazywać wymarzone zawody

− określą swój nastrój

− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Kim są rodzice?

− wykonają plakat o zawodach

− dowiedzą się, kim z zawodu są ich bliscy

− dowiedzą się, czym zajmują się wybrane zawody

− wysłuchają i nauczą się piosenki Kim będę w przyszłości

− będą rozwijać percepcję słuchową i wzrokową

− będą poznawać akcesoria i przyrządy potrzebne do pracy

− będą poznawać dawne zawody i te współczesne

− wypowiedzą się na temat, kim chcą być w przyszłości

− narysują wymarzony zawód

− wykonają pracę plastyczną W przyszłości będę…

 

 

                                                                                    

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach