Przedszkolak w domu- Na plaży fajnie jest

2020-06-10

10.06.2020 - Nauczanie zdalne
Temat: Na plaży jest fajnie

I. Ćwiczenia poranne


1. Zestaw zabaw ruchowych nr 38 - Zabawa ruchowo-naśladowcza Czym podróżujemy? Zapraszamy dziecko w podróż i prosimy, aby ruchem pokazywało pojazd, którym będzie się poruszać.


Wyruszają z domu samochodem – dziecko biega, naśladując rękami kręcenie kierownicą; zatrzymują się, zostawiają samochód na parkingu.
Wsiadają do samolotu. Samolot startuje (dziecko kuca), unosi się (dziecko biega z rozłożonymi rękami) i ląduje (znów kuca).
Wsiadają do pociągu (porusza się, trzymając się za ramiona).
Dojechały nad piękne jezioro, gdzie wsiadają do kajaka (maszeruje, naśladuje rękami ruch wiosłowania).

 

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.


1. Zabawa kolorami – Kolory lata. Rozkładamy na dywanie kartki (chusty itp.) w kolorach podstawowych, a dziecko podaje ich nazwy. Następnie dobiera odcienie do danego koloru i je nazywa, kończąc wypowiedź dorosłego, np. niebieski jak: niezapominajki, jeansy, niebo itp.

2. Zabawa matematyczna Ile jest łopatek? Potrzebujemy zabawki z piaskownicy. Dajemy dziecku wiaderko, a następnie prosimy, aby rzuciło kostką. Dziecko wrzuca do wiaderka tyle łopatek/foremek, ile oczek wskazała kostka. Dziecko głośno liczy.

3. Zabawa matematyczna Porównaj, gdzie jest więcej.
Rozkładamy w dowolnym miejscu foremki, łopatki i inne zabawki z piaskownicy. Prosimy, by dziecko pogrupowało je, oszacowało na oko, których jest więcej, i sprawdziło, układając je w pary.


4. Język angielski: "Summer"
Hello! How are you? - (jak się macie)
Słownictwo: ball - piłka, crab - krab, hat - kapelusz, hot - gorąco, ice cream - lody, sandcastle - zamek z piasku, shell - muszelka, sun - słońce, sunflower - słonecznik , sunglasses - okulary przeciwsłoneczne, tent - namiot, umbrella - parasol.
https://www.anglomaniacy.pl/summerDictionary.htm


Zabawa:
"What's missing?" - Zasady są bardzo proste, a wersji może być wiele. Rozkładamy w widocznym miejscu (np. na podłodze/stoliku)) kilku przedmiotów wakacyjnych, a następnie zabieramy jeden z nich podczas, gdy dziecko nie patrzy. Dziecko ma za zadanie odgadnąć what’s missing?.
Na zakończenie możemy posłuchać piosenek wakacyjnych:
Summer Song for Kids
https://www.youtube.com/watch?v=mVhh0oATqBI  
https://www.youtube.com/watch?v=Xg5i9rxxuJM 


III. Propozycje zajęć popołudniowych


Zabawy ruchowe z elementem gimnastyki korekcyjnej


1. Zabawy zaczynamy od szybkiej rozgrzewki. Mogą być to skoki, zajączki, berek z workiem, przechodzenie pod sobą, przeciąganie się z partnerem, bieg w miejscu. Polecam również piosenkę Centrum Uśmiechu - "Jarzynowa Gimnastyka" - https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs  lub Wygibasy TV "Skaczemy, biegamy" - https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA 
2. Zabawy do wyboru:
"Spacer bocianów" - w ulubiony takt muzyki poprawny chód w przód i dotykanie na zmianę prawym i lewym kolanem łokcia prawego i lewego.
"Świecznik" - leżenie tyłem, ramiona ugięte pod kątem prostym, nogi ustabilizowane. Przejść do siadu, wykonując w tym czasie cztery skręty tułowia w jedną i w drugą stronę. Położyć się, rozluźnić, liczyć do 4. powtórzyć całość 3-4 razy.
"Obserwacja przez lornetkę" - leżenie przodem, uniesienie tułowia ponad podłogę, ułożenie dłoni w formie lornetek, uniesienie. Wytrzymać (obserwować), liczyć do 10. położyć się i rozluźnić, liczyć do 5. Całość powtórzyć 5 razy.
"My jesteśmy żabki" - Piosenki dla dzieci - https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s
3. Między zabawami stosujemy przerwy - truchcik, oddychanie.
4. Na zakończenie stosujemy zabawy w pozycjach niskich - elementy relaksacji i wyciszenia.

 

Pozdrawiamy gorąco

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach