Przedszkolak w domu- Nasze zabawki

2020-06-05

05.06.2020 - Nauczanie zdalne
Temat: Nasze zabawki

I. Ćwiczenia poranne


1. Zestaw zabaw ruchowych nr 37.

Zabawa ruchowa z elementem celowania – Razem się bawimy.
Rozkładamy planszę (prześcieradło lub dużą kartę papieru) z polami, na których rysujemy ikony części ciała. Dziecko rzuca np. woreczkiem na planszę. Dotyka części ciała wskazanymi przez ikony, na które upadł woreczek.


II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.


1. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej "Kraina zabawek".

Siedzą zabawki grzecznie na półkach.
Siedzą i patrzą na pajacyka.
Pajac do tańca lalkę zaprosił
i teraz będą tańczyć walczyka.
Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze!
W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.
Na parapecie rozsiadł się zając;
Jak każdy zając – strzyże uszami.
Tuż obok książek drzemie żyrafa.
Kudłaty piesek przy wózku szczeka.
Piłka się turla, to znowu skacze.
Myszka – zabawka – kotu ucieka.
I nagle wchodzi ktoś do pokoju.
Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!
Zabawki stoją, siedzą bez ruchu
i tylko z radia płynie muzyka.

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
Zadajemy dziecku pytania pomocnicze, używając określeń dotyczących położenia przed­miotów w przestrzeni.

Jakie zabawki były w pokoju?
Kogo pajac zaprosił do tańca?
Gdzie siedziały dwa misie?
Kto zdrzemnął się obok książek?
Przy czym stał kudłaty piesek?
Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?

2. Zabawa matematyczna Gdzie jest ta zabawka?

Pokazujemy dziecku zabawki (lalka, samochód, puzzle, przytulanka), które następnie rozmieścimy w pokoju. Zadaniem dziecka jest odpowiedź na pytanie: Gdzie jest...? Powinniśmy tak rozmieścić zabawki, aby dziecko używało zwrotów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok, za, przed).

3. Język angielski - pokazywanki dla dzieci

Walking in the jungle - spacerujemy po dżungli i spotykamy różne zwierzaki, skradamy się, skaczemy itd. https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4

Five little monkeys - dzieci skaczą i upadają jak małpki, grożą palcami i dzwonią do doktora jak profesjonaliści. https://www.youtube.com/watch?v=VTmmoaO2M_U 


III. Propozycje zajęć popołudniowych


1. Kończenie rozpoczętych zdań.
Prosimy aby, dziecko dokończyło zdania: Gdybym mówił po angielsku…, Gdybym nie miał w domu żadnej piłki…, Gdybym miał kolegę w dalekim kraju...


2. Zapraszam do wspólnego tańca przy piosenkach:
Wesoła Lokomotywa - Baja Zumba
https://www.youtube.com/watch?v=kJzjfH3o3IQ 
Taniec Zygzak
https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

Pozdrawiam i życzę miłego weekendu

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach