Przedszkolak w domu- w świecie lalek

2020-05-13

12.05.2020 Nauczanie zdalne
Temat dnia: W świecie lalek


I. Ćwiczenia poranne


1.Zabawa ruchowo-naśladowcza "Jestem postacią…"
Dzieci naśladują, samodzielnie ruchy wymienionych postaci, np.: żołnierza, księżniczki, smoka, żaby, wilka, wróżki i wiele innych ulubionych postaci dzieci.


II. Zajęcia organizowane przewidziane programem


1.„Podwieczorek u lalek”– ćwiczenia matematyczne.
Dzieci sadzają przy stoliku cztery lalki lub inne postacie, np. misie. Liczą je. Następnie rodzic podaje ich imiona, opisuje ich wygląd, a dzieci wskazują odpowiednie lalki. Np. Rodzic mówi, że lalka o żółtych włosach i różowej sukience to Lena, a lalka w sukience w niebieskiej kropki i w opasce to Amelka.
Dzieci kładą przed każdą lalką talerzyk i sprawdzają, czy wystarczy talerzyków dla każdej lalki.

Rodzic pyta:
Czy lalek i talerzyków jest tyle samo?
Dzieci stawiają przed każdą lalką kubeczek. Sprawdzają, czy wystarczy kubeczków dla każdej lalki.
Czy lalek i kubeczków jest tyle samo? Tak samo postępują z łyżeczkami, babeczkami…

 

2.Słuchanie wiersza: "Teatr" J. Koczanowska

Teatr to miejsce jest niezwykłe,
zaczarowana każda chwila,
kurtyna w górę się unosi
i przedstawienie rozpoczyna.

Na scenie dzieją się historie
wesołe, smutne, zagadkowe,
można do kraju baśni trafić
i poznać światy całkiem nowe.

Można się wzruszyć, rozweselić,
nauczyć wielu mądrych rzeczy,
uważnie patrzeć, pilnie słuchać,
ciekawym być i bardzo grzecznym.

Pytania do wiersza:

Dlaczego chodzimy do teatru?
Jakie historie może przedstawić teatr?
Jak powinniśmy się zachowywać w teatrze?
Jakie emocje może budzić przedstawienie teatralne?

 

3. "Zabawmy się w teatr"
Zachęcam do przygotowanie domowego przedstawienia teatralnego. W zabawy teatralne można bawić się na kilka sposobów: żywy teatr, teatrzyk kukiełkowy, teatrzyk paluszkowy, teatrzyk cieni. Poniżej w linku kilka pomysłów do stworzenia teatrzyku z wykorzystaniem powyższych sposobów.
https://dziecisawazne.pl/pomyslow-zabawe-teatr-bok/ 
Jestem przekonana, że stworzycie przepiękne przedstawienie teatralne z wykorzystaniem domowych materiałów.

 

4.„Tygrys w świecie lalek”
Zapraszam do wirtualnej wycieczki po Opolskim Teatrze Lalki i Aktora.
https://www.youtube.com/watch?v=bH1EgX2CXi8


III. Zajęcia popołudniowe:


1. Zabawy ruchowe z elementami gimnastyki korekcyjnej:


1. Zabawy zaczynamy od szybkiej rozgrzewki. Mogą być to skoki, zajączki, berek z workiem, przechodzenie pod sobą, przeciąganie się z partnerem, bieg w miejscu. Polecam również piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs 
2. Zabawy do wyboru:
"Kurki zbierają ziarenka" - w klęku podpartym, dłonie skierowane do środka. Naśladowanie ruchów kury zbierającej ziarenka, dotknąć nosem do podłogi między rękoma.
"Pomniki" - jesteśmy pomnikami i nie możemy się poruszać (ćwiczenie wykonywane po napięciu mięśni kręgosłupa).
"Mycie się" - myjemy się dokładnie przed snem - stopa to mydło.
"Motylki" - jesteśmy motylkami i poruszamy skrzydełkami (ugięte w łokciach ramiona utrzymywane w płaszczyźnie tułowia).
"Chodzi mucha po suficie" - leżenie tyłem, nogi ugięte w stawach kolanowych, ręce wzdłuż tułowia. Naśladowanie poruszania się muchy.
Piosenka dziecięca "Głowa ramiona kolana pięty" - https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE 
3. Między zabawami stosujemy przerwy - truchcik, oddychanie.
4. Na zakończenie stosujemy zabawy w pozycjach niskich - elementy relaksacji i wyciszenia.

Gorąco polecam korzystać ze stronki http://zdrowoisportowo.edu.pl/2020/03/16/dzieci-trenuja-w-domu-dzien-1/  , gdzie trwa akcja "Dzieci trenują w domu". Codziennie można tam znaleźć nowe ćwieczenia i zabawy sportowe, które dzieci mogą wykonywać w domu.  


Życzymy udanej zabawy!
p. Ola & p. Ania

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach