Przedszkolak w domu- łąka w maju

2020-05-06

06.05.2020r. Nauczanie zdalne
Temat dnia: łąka w maju


I. Zabawy poranne


1.Dzisiejszy poranek zaczniemy od zabaw muzyczno- ruchowych:
„Duży i mały skok”
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M 
„Stonoga”
https://www.youtube.com/watch?v=mmootHFImx0

 

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem


1. Zabawa dydaktyczna "Rodzina pająków".
Potrzebujemy: talerzyki papierowe lub kartka papieru dla każdego dziecka, czarna farba, flamastry, mokre chusteczki.
Dzieci odbijają na talerzykach papierowych kciuk zamoczony w farbie 5 razy. Po odbiciu kciuków wycierają ręce mokrymi chusteczkami. Następnie dorysowują flamastrami odnóża, czułki i oczy pająków, pamiętając, że pająki po każdej stronie mają cztery odnóża. Na talerzyku dorysowują pajęczynę.

2. Zabawy dydaktyczne z wykorzystaniem kart pracy
-Obejrzyj obrazek. Powiedz, co dzieje się na łące. Policz żaby, pszczoły, motyle, bociany.
-Obejrzyj pierwszy obrazek wianka. Odszukaj taki sam wianek wśród pozostałych obrazków
Karta pracy dostępna w linku strona 45 ( numeracja książki, nie pliku pdf).
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf

3. Zabawa z pokazywaniem „Lata mucha”.
Rodzic recytuje rymowankę, a dzieci pokazują części ciała wymienione w rymowance:
Lata mucha koło ucha,
lata bąk koło rąk,
lecą ważki koło paszki,
lata pszczoła koło czoła,
lata mucha koło brzucha,
lecą muszki koło nóżki,
biegną mrówki koło główki,
pełznie gąsieniczka koło policzka.


4. Rozwiązywanie zagadek:

Skaczą po łące, pływają w wodzie .
Z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie. (żabki)

To jest takie dziwne zwierzę,
bo ma tylko jedną nogę.
Własny domek ma na grzbiecie,
kto to jest, na pewno wiecie? (ślimak)


Chociaż są malutkie, bardzo pracowite.
Spotkasz je na łące, bo są ich tysiące. (mrówki)

Łatwo zauważysz między listeczkami
jej czerwony płaszczyk z czarnymi kropkami. (biedronka)

Skrzydełka mam jak płatki, choć sam nie jestem kwiatem,
I nad kwiatami w sło0ńcu wesoło fruwam latem. (motyl)

Co to za panie mają pasiaste ubranie,
od nich słodki miodek na pewno dostaniesz. (pszczoły)


III. Propozycje zajęć popołudniowych


Zabawy ruchowe z elementami gimnastyki korekcyjnej
1. Zabawy zaczynamy od szybkiej rozgrzewki. Mogą być to skoki, zajączki, berek z workiem, przechodzenie pod sobą, przeciąganie się z partnerem, bieg w miejscu. Polecam również piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs


2. Zabawy do wyboru:
"Kurczęta pija wodę" - w siadzie klęcznym lub skrzyżnym, ręce w "skrzydełka"- opady tułowia (naśladowanie picia wody), głowa do góry.
"Spacer bocianów" - w ulubiony takt muzyki poprawny chód w przód i dotykanie na zmianę prawym i lewym kolanem łokcia prawego i lewego.
"Świecznik" - leżenie tyłem, ramiona ugięte pod kątem prostym, nogi ustabilizowane. Przejść do siadu, wykonując w tym czasie cztery skręty tułowia w jedną i w drugą stronę. Położyć się, rozluźnić, liczyć do 4. powtórzyć całość 3-4 razy.
"Obserwacja przez lornetkę" - leżenie przodem, uniesienie tułowia ponad podłogę, ułożenie dłoni w formie lornetek, uniesienie. Wytrzymać (obserwować), liczyć do 10. położyć się i rozluźnić, liczyć do 5. Całość powtórzyć 5 razy.
"My jesteśmy żabki" - Piosenki dla dzieci - https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s 
3. Między zabawami stosujemy przerwy - truchcik, oddychanie.
4. Na zakończenie stosujemy zabawy w pozycjach niskich - elementy relaksacji i wyciszenia.

Gorąco polecam korzystać ze stronki http://zdrowoisportowo.edu.pl/2020/03/16/dzieci-trenuja-w-domu-dzien-1/  , gdzie trwa akcja "Dzieci trenują w domu". Codziennie można tam znaleźć nowe ćwieczenia i zabawy sportowe, które dzieci mogą wykonywać w domu.

Pozdrawiamy,
p. Ola & p. Ania

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach