Przedszkolak w domu- moje najbliższe otoczenie

2020-04-24

23.04.2020r.-Nauczanie zdalne
Temat dnia: Moje najbliższe otoczenie


I. Ćwiczenia poranne


1.Burza mózgów: "W mojej miejscowości".
Dorosły prosi aby dziecko dokończyły zdanie: W mojej miejscowości... Jeśli jest to za trudne, można zdanie rozwinąć, np. W mojej miejscowości lubię/nie lubię...

2.Zabawa matematyczna "Co najpierw? Co później?"
Osoba dorosła prosi, aby dziecko spojrzały na to, co robi. Może to być np. podejście do lalek i wożenie lalki wózkiem, otworzenie książki i udawanie, że się ją czyta. Zadaniem dzieci jest określenie, co było wcześniej, a co później. Dorosły może opisywać swoje działania.

 

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem

1.Język angielski
Przypomnienie nazw kolorów po angielsku - https://www.youtube.com/watch?v=5HJDrNSntNo


Można przygotować kolorowe klocki, a następnie pokazywać poszczególne kolory razem z nagraniem.
Polecamy stronę internetową https://supersimple.com/super-simple-songs/  , gdzie znajdziecie poniższe piosenki.


-“What’s your favorite color?” - po nauce kolorów czas na Wasz ulubiony kolor. W dalszym ciągu mamy do dyspozycji kolorowe klocki i pokazujemy kolory o których mowa w piosence.
-"Peek A Boo" - pobawimy się w chowanego, robimy to co kotek i śpiewamy piosenkę.
-"The wheels on the bus" - kolejna piosenka, gdzie wybieramy się w podróż autobusem i robimy to co pasażerowie;
-"Family Finger" - przypominamy członków rodziny. Można pomalować paluszki u ręczki mazakiem. (daddy, mummy, brother, sister, baby)


2. Zabawa kształtująca postawę „Już potrafię”.
Prosimy, by dzieci naśladowały nasze ruchy:
Stajemy wyprostowani:
– wyciąga obie ręce do sufitu
– wyciąga obie ręce w bok
– wyciąga obie ręce przed siebie
– dotyka stóp czubkami palców dłoni
– dotyka lewą dłonią prawego kolana
– dotyka prawą dłonią lewego kolana
– z zamkniętymi oczami, dotyka palcem wskazującym czubka nosa.

 

3. Słuchanie wiersza L. J. Kerna Nasze podwórko.
Nasze podwórko to miejsce,
które najlepiej znamy.
Wszyscy,
bez żadnych wyjątków,
takie podwórko mamy!
Nasze podwórko to teren
najbardziej nam bliski na ziemi.
W zimie śnieg na podwórku leży,
a w lecie się trawa zieleni.
Gdy słońce świeci na niebie,
wesołe jest nasze podwórko,
smutnieje zaś, gdy się zjawi
pan deszcz
z ponurą córką chmurką.
Czasami z naszego podwórka,
na którym się co dzień bawimy,
widać wieże kopalni
lub wielkiej huty kominy.
I czy to będzie w Gliwicach,
w Toruniu,
w Łomży,
czy w Krośnie,
gdy spojrzysz na nasze podwórko,
to stwierdzisz, że ono rośnie!
Bo naszym podwórkiem nie jest
to tylko, co jest blisko,
ale i traktor w polu,
i stadion,
i lotnisko,
i jakiś stary zamek,
i lasy na pagórkach,
i Wisła, która płynie
środkiem Naszego Podwórka

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
-Co to jest nasze podwórko?
-Czy naszym podwórkiem można nazwać plac zabaw w przedszkolu albo teren wokół przedszkola?
-Jak myślicie, kiedy podwórko się cieszy, a kiedy smuci?
-Co widać z naszego podwórka w przedszkolu, a co z waszych domów?

 

III. Propozycje zajęć popołudniowych

1. Poławianie fasoli
Potrzebujemy: słomki, kubeczki i fasole
Zabawa polega na zasysaniu powietrza w taki sposób, aby zassać do końcówki słomki fasolę i przenieść ją do swojego kubeczka nie dotykając fasolki palcami.
Instruktaż w filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=7N61I91O-nI


2. Zabawy wspierające rozwój małej motoryki
W poniższym filmiku znajdziecie kilka inspirujących ćwiczeń, które rozwiną motorykę małą dzieci.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=106&v=J3WqxZfgxvw&feature=emb_title

 

Życzymy miłej zabawy i słonecznego weekendu :)

p. Ania & p. Monika & p. Ola

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach