Przedszkolak w domu- jesteśmy uprzejmi dla innych

2020-04-21

21.04.2020r.-Nauczanie zdalne
Temat dnia: Jesteśmy uprzejmi wobec innych

I. Ćwiczenia poranne


1. Zabawa kształtująca postawę „Chodzenie”
Recytujemy zwrotki wiersza, a dzieci ilustrują ruchem sposób poruszania się bohaterów wiersza:


Sunie wąż, sunie. Chodzić nie umie. Bo choćby chciał, to nie ma nóg. – czołganie się na brzuchu.
Za to stonoga na swych stu nogach w ziemi zbudować chce, ze sto dróg. – chodzenie na stopach i dłoniach.
Na jednej nodze sunie po drodze ślimak z chałupką swoją na plecach. – podskoki na jednej nodze.
Rak jak to rak chodzić chce wspak. I swoją modę wszystkim poleca. – chodzenie do tyłu.
A ja powiem wam, że dwie nogi mam! Bo każdy ma tyle nóg by bez kłopotu ruszać się mógł! – podskoki z nogi na nogę.

 

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem


1. Bajkowa Druzyna - "Magiczne Słowa"
https://www.youtube.com/watch?v=Iz_VSfa_VaE
Rozmowa na podstawie bajki muzycznej
- Jakie magiczne słowa są wymienione w piosence?
- Dlaczego te słowa są magiczne?
- W jaki sposób można kogoś zaprosić do zabawy?
- Czy magiczne słowa trzeba ćwiczyć wytrwale?

 

2. Nauka piosenki: „Grzeczne słówka”
https://www.youtube.com/watch?v=kwLEwyI-JzM  
1. Dziękuję, przepraszam i proszę,
Trzy słówka za małe trzy grosze!
I grzeczny królewicz i grzeczna królewna
Znają te słówka na pewno!


2. Trzy słówka za małe trzy grosze
Dziękuje, przepraszam i proszę,
To przecież niewiele kosztuje
Gdy powiesz uprzejmie dziękuję


3. Korona ci z głowy nie spadnie na pewno
Nawet gdy jesteś królewną
Trzy słówka za małe trzy grosze
Dziękuje, przepraszam i proszę!

 

III. Propozycje zajęć popołudniowych


1."Akademia Umysłu Junior, zabawy z językiem angielskim - innowacja pedagogiczna"

Połącz paluszkiem zwierzęta - matka, dziecko. Zapoznaj się ze słownictwem. Dla chętnych: można pokolorować, wyciąć i ułożyć w pary. Karta pracy dotępna na dole strony. 


2.Zabawa badawcza "Powietrze jest bardzo ważne".
Potrzebujemy: dwa słoiki różnej wielkości, dwie małe świeczki (typu tealight), dwa talerzyki, zapałki/zapalniczka.
Rodzic stawia świeczki na talerzykach i podpala ich knoty. Następnie przykrywa je słoikami i wspólnie z dziećmi obserwuje, gdzie świeczka zgaśnie szybciej. Dzieci mogą podać swoje wnioski. Rodzic może wytłumaczyć, że tam, gdzie był mniejszy słoik, było mniej tlenu, a w większym słoiku było go więcej.

 

 Pozdrawiamy serdecznie

p.Monika & p. Ania & p. Ola

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach