Przedszkolak w domu- moja okolica mnie zachwyca

2020-04-20

Witajcie Krasnoludki w kolejnym tygodniu. Przygotowałyśmy dla Was wiele zabaw i ćwiczeń. Mamy nadziej, że sprawią Wam wiele radości i każdy wybierze coś dla siebie.

20.04.2020r.-Nauczanie zdalne
Temat dnia: moja okolica mnie zachwyca

I. Zabawy poranne
1.Zabawa konstrukcyjna "Moja miejscowość".
Potrzebujemy: klocki różnego rodzaju i różnej wielkości.
Dzieci budują z klocków (różnego rodzaju i różnej wielkości) budowle przypominające te, które znajdują się w ich najbliższej okolicy.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem
1.Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej "Łazienki".

Olek bardzo lubi chodzić do przedszkola. Najbardziej cieszy go zabawa w ogródku oraz wycieczki. Jednak, kiedy pani wspomniała, że planuje wyjście do Łazienek, Olek posmutniał.
– Do łazienek? Mnie się wcale nie chce siusiu…
– Łazienki Królewskie to znany warszawski park położony wokół pięknego pałacu – wyjaśniła pani.
– A ja już tam byłem… – jęknął Maciuś.
Pogoda była słoneczna, a park okazał się pełen niespodzianek. Dzieci odwiedziły Amfiteatr, gdzie w dawnych czasach odbywały się przedstawienia dla króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Pani powiedziała, że wciąż można tu podziwiać sztuki teatralne i koncerty.
– Ten król miał na imię tak jak ja – ucieszył się Staś. – Ciekawe, czy lubił frytki…
– Wtedy nie znano frytek – wyjaśniła pani.
W południowej części Łazienek znajdowała się wielka misa, a nad nią rzeźba lwa wypluwającego wodę.
– Zobaczcie, jakie źródełko! – pisnęła Zosia. – Możemy umyć ręce?
– Oczywiście.
– A ten lew gryzie?
– Nie, to tylko fontanna w kształcie lwiej głowy – uspokoiła ją pani.
– Ja już tu byłem – jęknął po raz drugi, Maciuś.
– Ale marudzisz – zdenerwował się Olek.
W stawie pływały ogromne pomarańczowe karpie. Podczas, gdy pani pokazywała dzieciom sikorki, Zuzia z Kubą postanowili nakarmić karpie resztkami bułki, którą Zuzia zabrała na wycieczkę. Gdy tylko pani to zauważyła, powiedziała dzieciom, że w każdym parku obowiązuje regulamin. W Łazienkach Królewskich zgodnie z regulaminem nie wolno karmić zwierząt i rozsypywać im pokarmu. Nie wolno także dotykać zwierząt w szczególności wiewiórek i pawi.
– Ja już tu byłem – znów odezwał się Maciuś.
Nawet wiewiórki nie wywołały uśmiechu na jego buzi.
Jednak przy wyjściu z parku, Maciuś zaskoczył wszystkich.
– Tutaj nie byłem! Co to za pan pod żelaznym drzewem? – zapytał, wyraźnie ożywiony.
– To jest pomnik Fryderyka Chopina, polskiego kompozytora i pianisty. A drzewo, pod którym siedzi, to wierzba, symbol Polski.
Maciuś po raz pierwszy uśmiechnął się od ucha do ucha i powiedział:
– Też bym chciał taki pomnik w mojej łazience…
Kolejnym punktem wycieczki była stadnina koni znajdująca się nieopodal Warszawy.
– Konie! – zawołał nagle rozradowany Olek.
Rzeczywiście, za ogrodzeniem spokojnie pasły się konie: brązowe, czarne, nakrapiane i nawet jeden biały. Dzieci mogły je pogłaskać po mięciutkich chrapkach. Były tam nawet dwa kucyki z warkoczykami zaplecionymi na grzywach.
– Może zamiast psa rodzice zgodzą się na konia? – pomyślał Olek. – Tylko gdzie on by mieszkał? Muszę to jeszcze przemyśleć.


Rozmowa kierowana
Rodzic zadaje pytania:
Dokąd dzieci wybrały się na wycieczkę?
Co znajdowało się w parku w Łazienkach Królewskich?
Jaki kształt miała fontanna, którą zobaczyły dzieci w parku?
Jakie zwierzęta dzieci wydziały w parku?
Jak się nazywa słynny polski muzyk, którego pomnik znajduje się w warszawskich Łazienkach?
Gdzie dzieci udały się po zwiedzeniu Łazienek?

2.Łazienki Królewskie- wirtualne zwiedzanie
Poniżej znajduje się link do Google Maps, gdzie są dostępne fotografie oraz widoki 360°, które umożliwią zwiedzenie Łazienek Królewskich w Warszawie.

https://goo.gl/maps/c87ZTPxX1Uu6nLHh6

3.Zabawa ruchowo-naśladowcza "Zwiedzamy Łazienki Królewskie".
Rodzic zaprasza dzieci na wycieczkę do parku w Łazienkach w Warszawie.
Dzieci:
jadą autokarem – biegają, naśladując trzymanie w rękach kierownicy, następnie
idą do parku – maszerują. Potem biegają po parkowych alejkach, naśladując ruchem zwierzęta, które można spotkać w parku: wiewiórkę, pawia, ptaki.
Zamieniają się w pomnik – wymyślają ciekawe pozy i zastygają w bezruchu. Następnie podają sobie ręce
wracają do autokaru, wsiadają do niego i jadą, naśladując trzymanie w rękach kierownicy.

4.Praca plastyczna „Moja Miejscowość”
Dzieci z małą pomocą rodziców wykonują prace plastyczną z wykorzystaniem dostępnych materiałów plastycznych według uznania.

5.J. angielski – zabawy przy piosenkach:
Walking Walking
https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU
Walking In The Jungle
https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4   

III. Propozycja zabaw na popołudnie
1.Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Rodzic demonstruje prawidłowe wykonywanie ćwiczeń, a dziecko powtarza kilkakrotnie.
Ćwiczenia wykonujemy przed lustrem.

Samochody – dzieci naśladują jazdę samochodem: czubek języka przesuwają po podniebieniu od zębów w stronę gardła, kilkakrotnie powtarzając ten ruch.
Wieżowiec – w wieżowcu winda kursuje raz w górę, raz w dół. Dzieci wykonują ruch językiem, unosząc go raz w stronę nosa, a raz w stronę brody.
Konik – dzieci naśladują stukot kopyt konia: odbijają język od podniebienia, jednocześnie rozciągając, a następnie ściągają wargi w dziobek.
Traktor jeździ w koło po polu – dzieci unoszą czubek języka na górną wargę i wykonują koliste ruchy po górnej i po dolnej wardze.

Pozdrawiam serdecznie

p. Ola

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach