Przedszkolak w domu- zwierzęta z wielkanocnego koszyka

2020-04-08

08.04.2020 – Nauczanie zdalne
Temat tygodnia: WIELKANOC


I . Ćwiczenia poranne


1.Berek- zajączek
Zabawa jest odmianą zwykłego berka. Tylko, że uczestnicy zabawy ganiają się… kicając.


II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.


1.Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka- Zabawa ortofoniczna
Potrzebujemy: koszyczek, baranka, kurczaczka i pisanki. Rodzic wyjmuje po kolei zwierzątka, a dziecko naśladuje odgłosy i ruchy zwierząt, które możemy spotkać w koszyczku wielkanocnym: (kurczątko: pi, pi, pi – kucają i poruszają ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami, baranek: bee, bee, bee – czworaku-ją, kogucik: kukuryku –stają i uderzają o uda dłońmi prostych rąk. Poniżej ilustracje do wykorzystania w zabawie.
https://drive.google.com/file/d/1zzrwRuoYj-vNx6g9zq-UdNpxlHKBW2b2/view

2.Trzy kubki
Do plastikowych kubeczków wkładamy kolejno obrazki: zajączka, jajka, koszyczka. Następnie odwracamy kubki i mieszamy je. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, w którym kubku ukrył się zajączek. Do tej zabawy możemy wykorzystać ilustracje z pierwszej zabawy.
https://drive.google.com/file/d/1zzrwRuoYj-vNx6g9zq-UdNpxlHKBW2b2/view

3.„Easter Bunny Hop, hop” - Ta rymowanka jest krótka i w sam raz dla młodszych dzieci. Dzieci mogą podskakiwać na słowa hop, a na Easter Bunny udawać zajączka poprzez przyłożenie dłoni z dwoma palcami do głowy. To the sky – wskazuje palcem niebo. Na końcu, gdy mówimy słowa „You are a friend of mine” krzyżujemy ręce na klatce piersiowej.
Hop, hop, Easter Bunny
Hop, hop, to the sky
hop, hop, Easter Bunny
You are a friend of mine

4.Zabawy ruchowe z elementem gimnastyki korekcyjnej


1. Zabawy zaczynamy od szybkiej rozgrzewki. Mogą być to skoki, zajączki, berek z workiem, przechodzenie pod sobą, przeciąganie się z partnerem, bieg w miejscu. Polecam również piosenk

https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs


2. Zabawy do wyboru:
"Podpieranie ściany" - dociskamy plecy do ściany, aby powstrzymać ją przed upadnięciem.
"Dźwig" - przenosimy materiały budowlane (woreczki z grochem, kapsle, kasztany, piłeczki) stopą w miejsce, w którym będzie budowany dom.
"Pokłony krasnoludków" - w staniu, ramiona w bok, skłony.
"Śnieżyca" - stopami drzemy gazety na jak najdrobniejsze kawałki (płatki śniegu), które pokrywają podłoże.
"Odkurzacz" - stopami sprzątamy śmieci (strzępy gazety) gromadząc je w stosownym pojemniku.
"Ręce do góry" - piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PL3aw9Beig8kxV-Ed7s7za7CSmY0DehUZy
3. Między zabawami stosujemy przerwy - truchcik, oddychanie.
4. Na zakończenie stosujemy zabawy w pozycjach niskich - elementy relaksacji i wyciszenia.

Gorąco polecam korzystać ze stronki 

http://zdrowoisportowo.edu.pl/2020/03/16/dzieci-trenuja-w-domu-dzien-1

gdzie trwa akcja "Dzieci trenują w domu". Codziennie można tam znaleźć nowe ćwieczenia i zabawy sportowe, które dzieci mogą wykonywać w domu.

 

III. Propozycje zajęć popołudniowych.
1.Szukamy jajek-zabawa dydaktyczna
Potrzebujemy kilka jajek wyciętych z papieru. Jajka zostają umieszczone przez rodzica w różnych miejscach w domu (muszą być przynajmniej częściowo widoczne). Dzieci próbują określić położenie jajek i dopiero wówczas podejść po nie. Po uzbieraniu wszystkich okazów można je przeliczyć.

Życzymy udanej zabawy :)
Pozdrawiamy
p. Ola & p. Ania

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach