Przedszkolak w domu- co słychać wiosną na wsi?

2020-03-31

31.03.2020 – Nauczanie zdalne
Temat tygodnia: WIOSNA NA WSI


I . Ćwiczenia poranne


1.Ćwiczenia słuchowe "Jakie to zwierzę?"
Wypowiadamy nazwy zwierząt sylabami, a dziecko podaje pełną nazwę np. ku -ra - kura, kro – wa – krowa itd.

2.Zabawa z elementami równowagi - ,,Kto potrafi tak jak ja”
Dzieci próbują utrzymać równowagę podczas naśladowania czynności demonstrowanych przez osobę dorosłą:
– rysowania na podłodze kółka palcami stóp,
– stania na jednej nodze jak bocian,
– podnoszenia kolana i przekładania pod nim woreczka,
– stania na jednej nodze i próby klaśnięcia nad głową,
– chodzenia z woreczkiem na głowie,
– chodzenia z woreczkiem na stopie,
– obracania się dookoła i stania na jednej nodze,
– stania na jednej nodze i klaskania nad głową,
– chodzenia z zamkniętymi oczami w przód, a następnie w tył.


II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.


1. Słuchanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka.
https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE


2.Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki "Gdacze Kura ko ko ko"- Śpiewające Brzdące


https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY


Nauka 1 zwrotki i refrenu
1. Pewna kura na podwórzu ciągle gdacze,
Ciągle gdacze,
A gdy gdacze to wysoko w górę skacze,
W górę skacze,
Bardzo głośno i bez przerwy hałasuje,
Hałasuje,
I się niczym, ani nikim nie przejmuje,
Nie przejmuje.
Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!
2. Na podwórzu kura dzioba nie zamyka,
Nie zamyka,
Chociaż przy niej każdy uszy swe zatyka,
Swe zatyka,
Tym hałasem wszystkich wkoło denerwuje,
Denerwuje,
Więc na karę kura za to zasługuje,
Zasługuje.
Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!

3. Zabawa dydaktyczna „Co od kogo mamy”
Potrzebne materiały: obrazki lub wycięte z gazet: kury, kogut, gęsi, kaczki, krowy, owce, kozy, masło, jogurty, ser żółty, ser kozi, jajka, mleko.
Rozkładamy z jednej strony, a w rozsypce – obrazki produktów, jakie dzięki nim otrzymujemy. Zadaniem dzieci jest przyporządkowanie obrazków produktów zwierząt. Zwracamy uwagę, że zarówno koza i krowa dają mleko.

4. "Akademia Umysłu Junior, zabawy z językiem angielskim - innowacja pedagogiczna"

Pokoloruj obrazek znajdujące się na dole strony. Nazwij poszczególne części ubrania dziewczynki. (hat, scarf, gloves, shoes)


III. Propozycje zajęć popołudniowych.


1.Ćwiczenia oddechowe "Jajka".
Potrzebne materiały: Jajka wycięte z papieru, słomki.
Dziecko za pomocą słomki przenosi papierowe jajka w miejsce, które wyznaczy rodzic.

2.Zabawa dydaktyczna "Kalambury".

Rodzic podaje nazwę zwierzęcia, które dziecko ma udawać, ale bez użycia głosu. Następnie dziecko prezentuje ruchy zwierzęcia, a pozostałe osoby odgadują, co to za zwierzę.
Można zaprosić do tej zabawy wszystkich członków rodziny i zmieniać po kolei osoby prowadzące.

Pozdrawiamy

Pani Monika, Pani Ania, Pani Ola

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach