Przedszkolak w domu- Kto nas odwiedził?

2020-03-27

Witam Krasnoludki i Rodziców

Zapraszam do wspolnej nauki i zabawy.

Dziękujemy za cały tydzień pracy i zabwy oraz za zaangażownie w "domowe naucznie". Pozdawiamy i życzymy miłego weekendu! p. Ola p. Ania, p. Monika

Ćwiczenie ortofoniczne „ głosy ptaków”
Rodzic opiekun naśladuje głosy ptaków (np. kle, kle; ćwir, ćwir ….) szybko, wolno, cicho, głośno. A dzieci powtarzają.

Słuchanie nagrania A Vivaldiego cztery pory roku- wiosna
Po wysłuchaniu utworu dziecko opowiada z czym kojarzy się mu utwór i uzasadnia

Wysłuchanie wiersza B. Szelągowskiej „wiosenne powroty”

Przyszła wiosna,
tuż za nią
ptaki przyleciały.

Teraz będą
jak co roku
gniazda zakładały.

Bocian lubi
patrzeć z góry–
dom ma na topoli.

Za to żuraw
wśród mokradeł
raczej mieszkać woli.

A jaskółka
gdzieś pod dachem
gniazdko swe zakłada.

Zaś kukułka
swoje jajka
niesie do sąsiada.

Tyle ptaków
powróciło
do nas razem z wiosną!

W dużych gniazdach,
małych gniazdkach
niech pisklęta rosną!


Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu:
- Jakie ptaki są wymienione w wierszu?
- Gdzie znajduje się dom bociana?
- Jak myślicie co to są mokradła?
- Gdzie zakłada gniazdo jaskółka?
- Co robi z jakami kukułka?

Zabawa matematyczna „żabki w stawie”
materiały: Niebieska kartka w kształcie stawu (owalna), 5 obrazków żabek lub więcej żabek według uznania i umiejętności dzieci.
Rodzic rozdaje potrzebne materiały. Prosi dziecko, aby umieściły w stawie np. dwie żabki. Doskoczy do nich jeszcze jedna. Ile jest teraz żabek? Rodzic może modyfikować w dowolny sposób liczbę dodawanych, jak i odejmowanych żabek.

Praca z kartą pracy – rozmowy kierowane na podstawie poleceń za pomocą karty pracy, która znajduje się poniżej.

 

Język angielski- Zabawy z flashcards
Poniżej znajdziecie obrazki ze zwierzętami oraz ich nazwami. Przedstawiamy dzieciom zwierzęta oraz ich nazwy. Utrwalam nazwy zwierząt za pomocą wielu zabaw.

Znajdź zwierzę
Rozsypujemy na podłodze karty ze zwierzątkami. Dzieci poruszają się po Sali przy muzyce, kiedy muzyka ucichnie rodzic podaje nazwę zwierzęcia do którego dzieci muszą jak najszybciej podbiec.

What’s missing?
Zasady są bardzo proste, a wersji może być wiele. Generalnie chodzi o rozłożenie w widocznym miejscu (np. na podłodze/stoliku)) kilku kart lub przedmiotów, a następnie zabranie jednego z nich podczas gdy dzieci nie patrzą. Dzieci mają za zadanie odgadnąć what’s missing? Można wykorzystać poniżej znajdujące się flashcrds (obrazki ze zwierzętami ).

Zabawy z rymowanką
Polecam wykorzystać poniższą rymowankę do zabawy z dziećmi jak również utrwalenia słownictwa. Możemy użyć wierszyk jako wyliczankę; dzieci wyliczają wśród obrazków i mówią co się znajduje na obrazku na który wypadły ostatnie słowa. Dzieci mogą wyliczać między sobą przy wyborze dziecka rozpoczynającego zabawę. Możliwości jest wiele.


Eenie meenie miney moe
Catch a tiger by the toe
If he hollers let him go
Eenie meenie miney moe

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach