Nauczanie zdalne -Wiosenna matematyka

2021-04-13

 

Nauczanie zdalne
Wiosenna matematyka prosto z kurnika
Data 12.04. 2021 r.

I. Ćwiczenia poranne

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

Zabawa orientacyjno-porządkowa: Kurki z kurnika.

Kurki siedzą w kurnikach.(Na poduszkach) Na polecenie rodzica ostrożnie i na palcach dzieci wybiegają.  Na hasło: Ktoś idzie! kurki chowają się w swojej lub najbliższym kurniku. Gdy rodzic bierze udział  wówczas może zająć kurnik dziecka i może ono pozostać bez  miejsca na schronienie. Przy powtórzeniu zabawy będzie dziecko starało się zająć już swój dom.

II Trzy kurki. Rodzic, recytując wiersz, rysuje do niego ilustracje. (elementy do narysowania to drzewo, strumyk, płotek kurnik, buda z psem, trzy kury, kot, kamyk). Kolejno pojawiają się poszczególne elementy, o których mowa w tekście. Należy pamiętać o odpowiednim ich ułożeniu względem siebie.

Obok kurnika, niedaleko strumyka; pod dębem zielonym,

przy płocie czerwonym; za szarym kamykiem,

przed budą z Fafikiem; stały sobie trzy kurki i kocur,

co ostrzył na nie pazurki.

 

Gdy miauknął donośnie, pierwsza kurka spłoszona skoczyła

za strumyk niczym piorunem rażona.

Druga schowała się za kurnikiem,

a trzecia skryła się tuż za kamykiem

 

Kocur leniwy był, więc plan swój porzucił,

pazury swe schował i się obrócił.

Ruszył przed siebie oddać się nudzie,

za szarym kamieniem, przy Fafika budzie.

 

Strumyk płynie wolno, zielony dąb szeleści,

na czerwonym płocie wiatr wygrywa pieśni.

Na dachu kurnika kocur leniuchuje,

pazury ostrzy, nowy plan szykuje.

 

Zapraszam do rozmowy z dzieckiem. Ile było kurek? Rozmowa dotycząca treści wiersza aby utrudnić dzieciom zadanie, przed zadaniem pytań, Rodzic może przysłonić tablicę z ilustracją. Przykładowe pytania do tekstu: •Co się znajdowało na podwórku?•Ile było kur?•Gdzie się ukryły kury?•Gdzie wypoczywał kocur?

 Nad strumykiem. Ilustracja ruchowa wiersza – dzieci wraz z nauczycielem tworzą makietę podwórka na dywanie. W zależności od dostępnych materiałów i pomocy dydaktycznych, można użyć np. papierowych szablonów lub przyrządów gimnastycznych.

Proponowane materiały:

• kurnik – złożona chusta;

• strumyk – folia aluminiowa;

• kamyki – zgniecione kartki papieru lub gazety;

• drzewo – kawałki bibuły w kształcie drzewa;

• płot – kawałki wełny;

• buda – trójkąt z paska.

Gdy podwórko jest już gotowe, rodzic może odczytywać wiersz i prosić dziecko, aby ustawiało się zgodnie z treścią, kolejno: obok kurnika, niedaleko strumyka, następnie pod dębem zielonym itd.

 

Kurki do kurnika. Zabawa ruchowa do muzyki – na dywanie rozłożone są poduszki. Przy dźwiękach muzyki dzieci poruszają się po sali, na pauzę chowają się do kurnika, czyli wchodzą pod chustę. Inny wariant zabawy: dzieci na przerwę w muzyce reagują na polecenia rodzica i stają na poduszce – podczas tej zabawy można także wykorzystać piosenkę „Trzy kurki”.

https://www.youtube.com/watch?v=i2-YUurj8jY

Kurki. Praca plastyczna – dziecko zamieniają dłonie w kurki. Malują środek dłoni i kciuk na jednolity kolor (żółty, pomarańczowy, biały), natomiast pozostałe palce różnokolorowo (zielony, niebieski, czerwony). Odbijają dłoń na środku karki formatu A4. Aby powstały kształt zamienić w kurkę, należy domalować za pomocą patyczka do uszu oko, dziób oraz grzebień. Kurka będzie spacerowała po trawie wykonanej techniką stemplowania (można użyć w tym celu np. gąbki lub korka, podobnie przygotowywane są chmurki i słońce).

 Kto nie chce robić kurki z odbitej dłoni może zrobić inną szaloną kurę według poniższej instrukcji:

https://www.youtube.com/watch?v=VZs-7KdsyjA

 

III Doświadczenie-Wirujące jajko

Drogi rodzicu przygotuj z dzieckiem: dwa jajka – jedno surowe (S), drugie ugotowane na twardo (G); płaską tackę średniej wielkości Eksperyment B Oba jajka „rozkręć” na tacce z jednakową siłą. C Obserwuj zachowanie jajek. Czy obydwa wirują jednakowo szybko? Ugotowane na twar-do rozkręca się bez problemu i szybko wiruje, a surowe „jest leniwe”. Kiwa się, traci szybko ochotę do obracania i wkrótce wyhamowuje.

 

Zapraszam do przeczytania dziecku zagadki

Posłuchajcie zagadki..
- To tam szuka lis przybłęda
- Kur drzemiących na swych grzędach. (kurnik)
- Gdzie mieszkają kury? (w kurniku)

 J.angielski

Zapraszam do wysłuchania piosenki na dzień dobry Hello !

https://www.youtube.com/watch?v=dy_BWXT6Fjc

Hands up! (rodzic podnosi ręce do góry).

Hands down! (rodzic opuszcza ręce).

Look at the left! (rodzic wskazuje lewą ręką w lewą stronę).

Look at the right! (rodzic wskazuje prawą ręką w prawą stronę).

Clap your hands! Clap! Clap! Clap! (rodzic klaszcze w dłonie).

Tap your feet! Tap! Tap! Tap! (rodzic tupie nogami).

Turn around! (l rodzic obraca się wokół własnej osi).Sit down please!

https://www.youtube.com/watch?v=hwTwt4oIW3U

W ramach możliwości proszę aby rodzic rozłożył klocki (niebieski-blue, czerwony-red, żółty-yellow, zielony-green, fioletowy-purple, pomarańczowy-orange) w różnych miejscach na dywanie i wyjaśnia dziecku, aby te wyobraziły sobie, że są motylkami i fruwają po łące pełnej kolorowych kwiatów. Ich zadaniem będzie znalezienie kwiatu w kolorze, który rodzic wymieni po angielsku. Rodzic zaznacza, że nie należy podnosić klocka, gdy się go znajdzie, ale trzeba stanąć obok niego. Gdy zostaje odnaleziony odpowiedni klocek, dziecko i rodzic stają obok niego i jeszcze raz mówią jego kolor po angielsku. Po odnalezieniu wszystkich kolorów rodzic prosi, by dziecko ponownie usiadło. Rodzic wyjaśnia dzieciom, że ma dla nich jeszcze jedno ważne zadanie, mianowicie posłuchają piosenki, w której będą wymienione różne kolory w języku angielskim. Zadaniem dzieci jest podnieść klocek i powiedzieć, czy słyszały w piosence jakiś kolor z tych, których się dziś nauczyły. Rodzic włącza dzieciom piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach