Nadchodzi lato

2020-06-10

10.06.2020 Nauczanie zdalne
Temat dnia: Nadchodzi lato

I. Ćwiczenia poranne:
1. Praca z gazetami – „Ubrania na letni wypoczynek.”
Naszym zadaniem będzie wykonanie obrazkowego poradnika podróżnika. Potrzebne będą nam magazyny i gazetki reklamowe z modą letnią, nożyczki, karton, klej. Wspólnie z dziećmi oglądamy magazyny i gazetki reklamowe, np. ze sklepów sportowych z modą letnią. Wymieniamy nazwy części garderoby. Dzieci wskazują elementy stroju, o których mówimy i ustalają ich przydatność w wybranym miejscu letniego wypoczynku, np.: w mieście, w lesie, na wsi. Następnie dzieci wycinają poszczególne części garderoby i naklejają je na karton w jednej z trzech kolumn: miasto, las, wieś.
2. Przypomnienie piosenki Fasolki – „Lato na dywanie”
https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

II. Zajęcia przewidziane organizowane programem:
Przed zabawami pytamy dzieci: „Co można robić latem w ogrodzie pełnym kwiatów?”, np.: Pielęgnujemy kwiaty na rabatkach, obserwujemy motyle lub inne owady, itd.
1. “Letnie ogrody” – zajęcia matematyczne.
Zabawa „Znamy te figury”. Potrzebne będą: biała kartka z bloku technicznego, formatu A4 (z jednej strony kartka jest czysta, z drugiej są narysowane dwie linie poziome), koperta z zestawem małych figur geometrycznych i dużych figur geometrycznych (prostokątów, kół, trójkątów i kwadratów oraz z jednym sześciokątem), wyciętych z kolorowego kartonu, taki sam zestaw dla rodzica. Siadamy przed dzieckiem i układa przed sobą dużą kartkę i zestaw dużych figur. Prosi dziecko o nazwanie wskazanej przez nas figury. Dziecko opisuje figurę, wymieniając jej cechy: wielkość, kolor, kształt, np. mały czerwony trójkąt. Podobnie postępujemy z pozostałymi figurami.
2. Projektowanie „rabatki kwiatowej”. Układanie szlaczka. Pomoce z poprzedniej zabawy. Sadzenie kwiatów na rabatce. Prosimy o przygotowanie figur – posegregowanie ich. Nadajemy figurom nazwy kwiatów, np. koło to słonecznik, trójkąt to róża, kwadrat to dalia, prostokąt to piwonia. Na swojej kartce, na pierwszej linii, układamy szlaczek złożony z kolorowych trójkątów: małych i dużych. Trójkąty dowolnie przesuwamy, obracamy nimi, układamy je naprzemiennie, np. raz wierzchołkiem do góry, raz do dołu. Nadajemy trójkątom nazwy kwiatów. Mówimy np.: Na mojej rabatce wyrosły małe czerwone róże i wielkie czerwone róże. Dzieci przyglądają się układowi figur i odtwarzają go na swoich kartkach, zachowując zaobserwowane prawidłowości. Sprawdzamy poprawność wykonania zadania, po czym prosimy o zdjęcie figur i odłożenie ich na bok. Zamieniamy się z dzieckiem miejscami. Dziecko wybiera dowolne figury, nadaje im nazwy kwiatów i układa kolejny szlaczek. Rodzic odwzorowuje szlaczek, po czym ponownie prosimy o zdjęcie figur i odłożenie ich na bok. Mówimy, dziecku że już wie, jak projektuje się kwiatową rabatkę. Zachęcamy je do ułożenia własnej rabatki. Dziecko układa figury. Podchodzimy do dziecka i chwalimy je za pomysłowość.
3. Ćwiczenie umiejętności zmiany natężenia głosu – ”Zabawa w echo.”
Dzieci powtarzają za nami zdania z odpowiednim natężeniem głosu (cicho, umiarkowanym głosem, głośno).
Nadeszły wakacje.
Wędrujemy górskim szlakiem.
Kąpiemy się w morzu.
Pływamy kajakiem.
4. Nauka piosenki Mądre piosenki dla dzieci – „Kocham lato”.
https://www.youtube.com/watch?v=AMHERjgWdgI

I. Wiosna wcale się nie spieszy
I wciąż zimne są poranki
Lecz mnie sama myśl już cieszy,
Że do piwnic schowaliśmy sanki

REF : Kocham latem być na plaży
Kocham, gdy mnie słonko praży
Kocham morze, kocham fale
Mogę tam przebywać stale.

II. Chcę już włożyć krótkie spodnie
Chcę jeść lody po kolacji
Chcę znów z dziećmi grać w dwa ognie
Chcę już bardzo cieszyć się z wakacji.

REF : Kocham latem być na plaży
Kocham, gdy mnie słonko praży
Kocham morze, kocham fale
Mogę tam przebywać stale.

III. Propozycja zajęć popołudniowych:
1. Zabawa słownikowa Znajdź słowo. Dobieranie słów o znaczeniu przeciwnym do podanych słów.
Stoimy z piłką przed dzieckiem i rzucamy piłkę, mówiąc słowo. Dzieci wy- powiadają słowo o znaczeniu przeciwnym do podanego np. wesoły – smutny, mokry – suchy, wysoki – niski itd. i odrzucają piłkę do rodzica.


Cieplutko pozdrawiam „Kociaki” pani Monika.

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach