Wakacje tuż, tuż

2020-06-08

08.06.2020 Nauczanie zdalne
Temat dnia: Wakacje tuż, tuż

I. Ćwiczenia poranne
1.Osłuchanie z piosenką: Fasolki – „Lato na dywanie”
https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ


II. Zajęcia organizowane przewidziane programem
1. Wakacyjne plany – rozmowa inspirowana wierszem L. Łącz Letnie wakacje.
Kiedy są wakacje
I nie pada deszcz,
Możesz gdzieś wyjechać,
Jeśli tylko chcesz.
Kiedy są wakacje –
Morze, góry, las,
Gdzie tylko się znajdziesz,
Miło spędzisz czas.
Latem Złociste promienie
Słońca Padają na ziemię,
Popatrz –
Rozwiały się chmury,
Baw się
I nie bądź ponury!
Morze –
Muszelki i piasek,
Góry
Lub łąka za lasem,
Warmia –
Czekają jeziora,
Lato –
Już wyjechać pora!


Rozmowa na temat wiersza.
Pytamy dzieci: O jakiej porze roku wyjeżdża się na wakacje? Co można robić, kiedy są wakacje?

2. Zagadki słuchowe „Czym będę podróżowała?”
Nagrania odgłosów pojazdów: motoru, samochodu, samolotu, pociągu, oraz nagrania odgłosów kroków konia i człowieka. Dzieci odgadują, jakim środkiem lokomocji możemy wybierać się w poszczególne miejsca. Włączamy dźwięki pojazdów i odgłosy kroków. Kolejno odgadujemy czym odbędzie się podróż.


Odgłos jadącego samochodu: https://www.youtube.com/watch?v=7jprjf1eyYo


Odgłos jadącego motoru: https://www.youtube.com/watch?v=8FbGh3pLAbI


Odgłos samolotu: https://www.youtube.com/watch?v=Egl5kJF7rnI&t=321s


Odgłos pociągu: https://www.youtube.com/watch?v=mjaPYhWeBe4

3. Rozwijanie sprawności rachunkowych – Plaża i bursztyny. Bryłki bursztynu, kartki w żółtym kolorze. Układamy na żółtej kartce (plaży) kilka bryłek bursztynu. Dzieci je przeliczają. Następnie mówimy zdanie, np.: Po sztormie Ada spacerowała po plaży. Zobaczyła 6 bryłek bursztynu. Do domu zabrała 4 bryłki (zdejmujemy z kartki cztery bryłki). Ile bryłek bursztynu zostało?
Bawimy się w takie zadania kilka razy.

III. Propozycja zajęcia popołudniowych:

1. „Widokówki z wakacji.” – praca plastyczna.

Poznajemy zwyczaj przesyłania sobie pocztówek z miejsc letniego wypoczynku. Dlatego naszym zadaniem będzie przygotowanie kartki z pozdrowieniami. Utrwalamy własny adres zamieszkania.
Przygotowujemy dziecku: biała kartkę w formacie kartki pocztowej, kredki, kolorowe mazaki, plastelina, farby, bibuła, sznurki, tasiemka, muszelki, piasek itp. Dzieci ozdabiają karty według własnych pomysłów. Podają rodzicom treść pozdrowień, zapisujemy adres nadawcy (podany przez dzieci ich własny adres zamieszkania).
Poniżej wklejam kilka linków z propozycją pocztówek:

http://p7myslowice.przedszkolowo.pl/publikacja/77899/konkurs-pocztowka-z-wakacji?photo1=5

http://marcza.blog-plastyczny.vot.pl/wp-content/uploads/2014/09/100_6061.jpg

https://piotruspan.files.wordpress.com/2012/09/p1015182.jpg

2. Osłuchanie z piosenką z ćwiczeń porannych:

https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

 

Pozdrawiam serdecznie p. Monika

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach