Nadchodzi Lato

2020-05-28

28.05.2020r.-Nauczanie zdalne

Temat dnia: Nadchodzi lato

I. Ćwiczenia poranne:

]https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ


II. Zajęcia organizowane przewidziane programem

Zajęcia rozwijające mowę i myślenie

Słuchanie wiersza Z. Beszczyńskiej ,,Żeby przyszło lato”.
Żeby przyszło lato
Tyle już dni czekam na to
żeby znów przyszło lato
żeby latać jak ptak
żeby poczuć wiśni smak

czary mary
hej dżdżownice
zróbcie ze mnie czarownicę!

czary mary
hej ropuchy
żeby się mnie każdy słuchał!

nie wiem co bym dała za to
żeby już przyszło lato

Możemy przeprowadzić rozmowę z dzieckiem  

O czym marzy autorka?
Z czym kojarzy jej się lato?

Za co lubimy lato?

Zagadki o kwiatach

Na zielonej łące kwitnie ich tysiące.
W swej nazwie sto mają,
jak się nazywają?
(stokrotka)

Kolorowe, pachnące,
w ogrodzie czy na łące,
chętnie je zbieramy
na bukiet dla mamy.
(kwiaty)

Dobrze ją znamy z prześlicznej woni,
kwitnie dzwonkami,
chociaż nie zadzwoni.
(konwalia)

Wszyscy o niej mówią,
że kwiatów królowa.
Bywa czerwona, biała i różowa.
(róża)

Zajęcia umuzykalniające

Zapraszam do osłuchania się z piosenką

https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

 

III. Propozycje zajęć popołudniowych

Tworzymy figury- Powtórzymy sobie nazwy figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt,. Tworzymy figury geometryczne z drucika kreatywnego (jeżeli nie mamy można wykorzystać sznurek, klocki)

Rozpoznaj emocje – malujemy różne buźki na karteczkach z minami wyrażającymi różne emocje. Dziecko losuje karteczkę i zgaduje, co przedstawia buzia malucha (smutek, radość, zadowolenie, strach, obrzydzenie itp.). Dzieci mogą nazywać emocje nie wprost, np. śmieje się, płacze, wykrzywia buzię. Dopytujemy: „Jak myślisz, dlaczego się śmieje?”. Prosimy, by dziecko wymyśliło historyjkę związaną z przedstawioną na fotografii emocją.

Zabawy logopedyczne

 

„Chorobowe zgadywanki”  

Dziś karetką pojedziemy-     ue, ue, ue.
Może komuś pomożemy-     ua, ua, ua.
Kto najbardziej chory jest?- eo, eo, eo.
Mały kotek, duży pies?-       eu, eu, eu.
Kto Katarek duży ma-          ai, ai, ai.
A kto kicha tak jak ja-          ae, ae, ae.
Kogo boli głowa?-               oa, oa, oa.
Kto się przed lekarzem chowa?- ou, ou, ou.
Kto lekarstwa nie chce brać?- ie, ie, ie.
Kto chce w łóżku długo spać?- iu, iu, iu.
A kto zawsze zdrowy jest,- ye, ye, ye.
Co dzień chce warzywa jeść- yo, yo, yo.

Chętnych zapraszam do wypełnienia ćwiczeń grafomotorycznych

Karty pracy

cz.2 nr 57

 Pozdrawiam życze dobrego słonecznego dnia p.Sabina

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach