Mój kochany tatuś.

2020-05-20

20.05 Praca zdalna

Temat dnia: Mój kochany tatuś.

I. Ćwiczenia poranne

  1. Taniec swobodny do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs
  2. Osłuchanie się z piosenką: „Piosenka dla taty”

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc

II. Zajęcia przewidziane programem:

  1. Mój kochany tatuś – rozmowa na temat wiersza B. Kosmowskiej Dzień Taty

– Dziś Dzień Taty – mówi mama.

– Czy pomysły jakieś macie?

Nie wypada, abym sama

wyprawiała święto tacie…

Krzyś uśmiecha się do mamy.

– Mamy z Anią świetne plany!

Po śniadaniu, na trzepaku,

będzie popis akrobatów.

Potem – wyścig rowerami!

My, niestety, go przegramy.

Dla zwycięzcy są nagrody

– choćby Ani pokaz mody.

No i zanim tata zaśnie,

poczytamy tacie baśnie…

Krzyś i Ania są szczęśliwi.

– To się dzisiaj tatuś zdziwi!

Tylko mama zamyślona,

trochę smutna, jak nie ona…

Wreszcie wzdycha głośno na to:

– Też bym chciała dziś być… tatą!

 

  1. Rozmowa na temat wiersza. Pytamy dzieci:

- O jakim święcie mówiła mama z wiersza?

- O co prosiła mama swoje dzieci?

- Jakie pomysły na wyprawienie święta tacie miał Krzyś?

- Co dzieci chciały zrobić wspólnie?

- Dlaczego na koniec mama posmutniała i zamyśliła się?

- Kiedy obchodzimy święto taty?

 

  1. Prosimy dzieci aby wykonały autoportret taty. Jak dzieci skończą swój rysunek, pytamy je:

- Za co kochamy tatę?

- Jak możemy okazać tacie swoją miłość?

- Co tata robi w domu?

- W czym możemy pomóc tacie?

- Jak wyglądają wasi tatusiowie?

- Czy każdy tatuś musi być taki sam?

- Czy ważny jest wygląd tatusia, czy to, że jest dla was dobry i was kocha?

 

  1. Zabawa w przeciwieństwa. Wzbogacanie słownictwa.

Zadajemy dzieciom szczegółowe pytania na temat zewnętrznego wyglądu człowieka, np.:

– Jakiego wzrostu może być człowiek? (Niskiego, średniego, wysokiego).

– Jak nazywamy ludzi mających dany kolor włosów? (Blondyn, brunet, szatyn, rudy).

– Jakiej długości mogą być włosy? (Długie, krótkie; można nie mieć włosów – być łysym).

– Jaką można mieć fryzurę? (Włosy proste, kręcone). Następnie proponujemy zabawę w dobieranie słów o przeciwnym znaczeniu do słów wypowiadanych, np.: wysoki – niski,

długi – krótki, proste – kręcone.

  1. Zajęcia sensoryczne dla chętnych rodziców.

Przepis na absurdalną ciecz nienewtonowską.

Co w niej niezwykłego? Można w nią pukać młotkiem i stawia silny opór, jednak, gdy powoli zanurzamy w niej dłoń – jest płynna jak woda.

Potrzebujemy do niej:

  • skrobi ziemniaczanej
  • wody
  • w stosunku 1:1

Wykonanie banalne – wystarczy wymieszać ze sobą oba produkty.

Zachęcam do obejrzenia filmiku jak zrobić naszą ciecz:

https://www.youtube.com/watch?v=20nIALsUY84

 

III. Ćw.gimnastyczne:

  1. Podskoki obunóż jak małe piłeczki. Tempo: wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko
  2. W klęku podparty wykonujemy na przemian „koci grzbiet”, następnie „plecy zapadnięte (wklęsłe)”. (około 8 powtórzeń)
  3. Zabawa w pchanie taczek. Trzymamy za kostki nasze dziecko, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniać kierunek. (+/- do przejścia 15 metrów)
  4. Marsz na czworaka w podporze przodem. (+/- do przejścia 20 metrów w różnych kierunkach)
  5. Szybki sprint w miejscu.
  6. Odpoczynek

j.angielski Nauczymy się dzisiaj w języku angielskim jak nazywają się członkowie naszej rodziny

Mother -mama

Father -tata

Sister -siostra

Brother-brat

Grandmother-babcia

Granfather-dziadek

https://www.youtube.com/watch?v=u9kpdmCtO34

Zachęcam do wysłuchania piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=Kjl5sPWcD-o

Zajęcia popołudniowe -gdy nuda dopada

A może muzeum?

Teraz możecie udać się na wirtualny spacer po największych muzeach na świecie.

Linki do 12 bajecznych miejsc poniżej:

Muzea, które można odwiedzić wirtualnie

Zbuduj najwyższą wieżę z klocków

Każdy lubi zabawy polegające na rywalizacji. Dzieci szczególnie! Na pewno macie w domu ogromny zapas klocków. Wybudujcie z nich wieżę! Jak najwyższą wieżę, a do tego w jak najkrótszym czasie!

Utrudniona wersja gry z balonem

A gdyby tak spróbować odbijać balon tylko nogami? Ciekawe jaki będzie Wasz rekord?

Kto pierwszy na mecie

W odpowiedniej odległości ułóż dwa sznurki. Jeden z nich to linia startu, a drugi meta. Przygotujcie kostkę do gry. Zabawa polega na wykonaniu tylu skoków, ile wskaże liczba oczek. Kto pierwszy na mecie, ten wygrywa!

Chętnych zapraszam do wypełnienia kart pracy

Karty pracy

cz.5 nr 46,47

cz.2 nr. 49

 Życzymy dobrego dnia p.Monika i Sabina

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach