Wspólne zabawy

2020-05-15

15.05.2020r. -Nauczanie zdalne

Temat dnia: Wspólne zabawy  

I. Ćwiczenia poranne:

Marszowa piosenka-Śpiewające Brzdące

https://www.youtube.com/watch?v=3_oZrVBfnhA

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem

Rozwijanie mowy i myślenia:

Na kuli ziemskiej bawią się dzieci,’

Cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci,

A księżyc mruga oczkiem na niebie

Do wszystkich ludzi, również do ciebie.

Zulu z Afryki chodzi po drzewach,

A Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.

Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,
na słoniu jeździ Hindus Namoko.

Dzieci się różnią kolorem skóry

Jednak są dumne ze swej kultury

I choć w dziwacznych mówią językach,

Pragną się bawić, tańczyć i brykać!

Inka i Zulu,Bubu, Namoko

Chcą być kochane, śmiać się szeroko,

Jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,

A zamiast wojen mieć tylko święta.

-Niech wam się spełnią wszystkie marzenia-

Tak robiąc obrót, powiada Ziemia.

 

Możemy zapytać dziecko

-o jakich dzieciach była mowa w wierszu

-gdzie mieszka Zulu

-gdzie mieszka Bubu

-czym różnią się od siebie dzieci

-co mają ze sobą wspólnego

 

j.angielski

Powtórzmy sobie in, on, under

https://www.youtube.com/watch?v=PKFgBK5fbfc

Zapraszam do zaśpiewania piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=DHb4-CCif7U

III. Ćwiczenia gimnastyczne

„Bociany”

Stajemy razem z dzieckiem w postawie skorygowanej: głowa w przedłużeniu kręgosłupa, barki cofnięte i luźno opuszczone, łopatki lekko ściągnięte, brzuch napięty, nogi rozstawione na szerokość bioder, kolana wyprostowane (przyjmowania takiej pozycji możemy nauczyć dziecko początkowo przy ścianie). Wspinamy się na palce, prostujemy  ramiona i unosimy je w bok ( do wysokości barków). Na sygnał, zaczynamy chodzić jak bociany – wysoko unosząc kolana oraz wykonujemy powolne ruchy ramion w górę i w dół – jak bocian skrzydłami. Pamiętamy przy tym, aby plecy były cały czas wyprostowane, a głowa trzymana wysoko.

W tym ćwiczeniu wyrabiamy przede wszystkim nawyk przyjmowania prawidłowej postawy ciała.

Zajęcia popołudniowe:

Masażyk afrykański 

Afrykańskie słońce mocno w plecy piecze ( rysowanie koła)

Nasz dżip po pustynnym piasku wolno jedzie ( małe koła)

Wtem widzimy słonia, który wolno człapie (naśladow. chodu słonia)

Przy palmie siedzi małpa  po głowie się drapie (drapanie)

A ja  przytulam się mocno do mojego taty (gest objęcia partnera)

Bo właśnie biegną do nas ogromne żyrafy(uderzanie pięściami)

Wtem burza piaskowa niebo przesłoniła (rysowanie chmur)

Cała nasza grupa w namiocie się skryła.( rysowanie trójkąta).

 

Zabawa ruchowa ,,Tratwy” do muzyki afrykańskiej

 

https://www.youtube.com/watch?v=g7wU30j_dR8

 

(sprawdzenie umiejętności reagowania na sygnał) Dzieci poruszają się w rytm muzyki, na umówiony sygnał ustawiają się na tratwie- gazetach. W trakcie zabawy tratwa zmniejsza się, dzieci dbają o to, aby się na niej utrzymać. Zabawa trwa do momentu, kiedy dziecko nie utrzyma się na gazecie.

 

Praca plastyczna –Eskimos

Potrzebne będzie:

Kartka niebieska

Farby

Papilotki do mufinek (jak nie mamy może być wacik lub wata)

Klej

Poniżej w linku instrukcja jak wykonać pracę

http://boberkowy-world.blogspot.com/2014/06/eskimos-praca-plastyczna.html

 

Chętnych zapraszam do wykonania kart pracy

Karty pracy

cz.5 nr 62,64,65

cz.2 nr 47

W ramach relaksu zapraszam do wysłuchania słuchowiska Proszę mnie przytulić

 https://www.youtube.com/watch?v=dczP0D7hzu4

 

Ściskam mocno p.Sabina

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach